Karta pracy poświęcona toposowi non omnis moriar w utworze „Wzniosłem pomnik” Horacego
Archives
Karta pracy do scenariusza lekcji 45. Roland jako średniowieczny wzór rycerza?
Karta pracy poświęcona średniowiecznemu wzorcowi rycerza w „Pieśni o Rolandzie”.
Karta pracy do scenariusza lekcji 12. Najdoskonalsza z pieśni, czyli Pieśń nad Pieśniami
Karta pracy poświęcona biblijnej Pieśni nad Pieśniami.
Karta pracy do scenariusza lekcji 11. Czy wszystko jest mądrością? Księga Koheleta
Karta pracy poświęcona pojęciu marności w biblijnej Księdze Koheleta
Karta pracy do scenariusza lekcji 26. Wędrówka Odyseusza jako metafora ludzkiego życia
Karta pracy poświęcona wędrówce Odyseusza pojmowanej jako metafora ludzkiego życia.
Karta pracy do scenariusza lekcji 16. Apokalipsa Świętego Jana – wizja katastroficzna czy niosąca nadzieję
Karta pracy poświęcona Apokalipsie świętego Jana.
Karta pracy do scenariusza lekcji 28. Co to znaczy, że „Antygona” jest przykładem wzorcowej tragedii?
Karta pracy poświęcona „Antygonie” jako tragedii wzorcowej.
Karta pracy do scenariusza lekcji 4. Język jako narzędzie komunikacji i porozumienia
Karta pracy poświęcona aktowi komunikacji językowej.
Karta pracy do scenariusza lekcji 5. Dlaczego Biblia jest jednym ze źródeł kultury europejskiej
Karta pracy poświęcona Biblii jako źródłu kultury europejskiej.
Karta pracy do scenariusza lekcji 57. Śmieszna czy przerażająca? Obraz śmierci w „Rozmowie Mistrza Polikarpa ze Śmiercią”
Karta pracy poświęcona obrazowi śmierci w „Rozmowie Mistrza Polikarpa ze Śmiercią”.
Karta pracy do scenariusza lekcji 55. Boleść i skarga matki w „Lamencie świętokrzyskim”
Karta pracy poświęcona boleści i skardze matki w „Lamencie świętokrzyskim”
Karta pracy do scenariusza lekcj 8. Parafraza opowieści biblijnej
Karta pracy poświęcona parafrazie opowieści biblijnej w „Ofiarowaniu” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego.
Karta pracy do scenariusza lekcji 63. Sztuka i architektura średniowiecza
Karta pracy poświęcona sztuce i architekturze średniowiecza
Karta pracy do scenariusza lekcji 9. Cierpienie w Biblii
Karta pracy poświęcona poświęcona cierpieniu w Biblii na przykładzie Księgi Hioba
Lekcja okolicznościowa. Wynajem mieszkania
W prezentacji znajduje się materiał leksykalno-gramatyczny obejmujący tematykę zawiązaną z wynajmem mieszkania. W materiale znajdują się pliki dźwiękowe (zadanie 4) oraz klucz odpowiedzi wyświetlany w trybie prezentacji slajdów.
Lekcja okolicznościowa. Wynajem mieszkania
W prezentacji znajduje się materiał leksykalno-gramatyczny związany z tematyką wynajmu mieszkania. Materiał zawiera nagrania dźwiękowe (zadanie 4) i klucz odpowiedzi wyświetlany w trybie prezentacji slajdów.
NOWE LEKTURY. Scenariusze lekcji. Karty pracy
NOWE LEKTURY dla klas 4-6 to publikacja zawierająca scenariusze lekcji z kartami pracy do wybranych lektur wprowadzonych do podstawy programowej w 2021 roku:
Carlo Collodi „Pinokio”
Alan Alexander Milne „Kubuś Puchatek”
Zofia Kossak-Szczucka „Topsy i Lupus”
NOWE LEKTURY. Scenariusze lekcji. Karty pracy
NOWE LEKTURY dla klas 7-8 to publikacja zawierająca scenariusze lekcji z kartami pracy do wybranych lektur wprowadzonych do podstawy programowej w 2021 roku:
Zofia Kossak „Bursztyny”
Bolesław Prus „Placówka”
Nicholas Sparks „Jesienna miłość”
Technik hotelarstwa. HGT.03. Karta pracy. Procedura sprzątania jednostki mieszkalnej
Karta pracy dotycząca procedury sprzątania jednostek mieszkalnych.
Karta pracy do scenariusza lekcji 38. „Jam częścią tej siły, / która wiecznie zła pragnąc, / wiecznie dobro czyni” – powieść Bułhakowa pytaniem o miejsce zła w świecie
Karta pracy poświęcona pytaniom o miejsce zła w świecie, postawionym w „Mistrzu i Małgorzacie” Michaiła Bułhakowa.
Karta pracy do scenariusza lekcji 36. „Mistrz i Małgorzata” – sens powieści w powieści
Karta pracy poświęcona sensom historii Mistrza i Jeszui Ha-Nocri, ukazanych w „Mistrzu i Małgorzacie” Michaiła Bułhakowa.
Karta pracy do scenariusza lekcji 25. „Ulica Krokodyli”, czyli obraz nowoczesnego miasta w opowiadaniu Brunona Schulza
Karta pracy poświęcona obrazowi nowoczesnego miasta w opowiadaniu Brunona Schulza „Sklepy cynamonowe”.
Karta pracy do scenariusza lekcji 71. Czy można ocalić wartości? Refleksje Tadeusza Borowskiego i Gustawa Herlinga-Grudzińskiego na temat postaw ludzi w nieludzkich warunkach
Karta pracy poświęcona refleksji Tadeusza Borowskiego i Gustawa Herlinga-Grudzińskiego na temat postaw ludzi w nieludzkich warunkach.
Karta pracy do scenariusza lekcji 65. Poetycka rekonstrukcja wartości w wierszach Tadeusza Różewicza
Karta pracy poświęcona poetyckiej rekonstrukcji wartości w wierszach Tadeusza Różewicza.