Poradnik nauczyciela do biologii dla klasy 5. Zawiera scenariusze wszystkich lekcji oraz karty pracy. W poradniku znajdują się również odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń oraz do zadań „Sprawdź, co umiesz” z lekcji powtórzeniowych w podręczniku.
Archives
Scenariusz nr 33. Związki wyrazów w zdaniu
Scenariusz nt. związków współrzędnych i podrzędnych w zdaniu
Scenariusz nr 34. Leopold Staff, „Niebo w nocy”
Scenariusz nt. uczuć wyrażonych w wierszu Staffa
Scenariusz nr 31. Józef Ratajczak, „Aby nas nie obudzić”
Scenariusz nt. wiersza Józefa Ratajczaka „Aby nas nie obudzić”
Scenariusz nr 32. Jan Parandowski, „Narodziny świata”
Scenariusz nt. mitu greckiego o powstaniu świata
Scenariusz nr 36. Grzegorz Kasdepke, „Nasz przyjaciel Prometeusz”
Scenariusz nt. Prometeusza
Scenariusz nr 37. Pisownia liczebników ułamkowych
Scenariusz nt pisowni liczebników ułamkowych
Scenariusz nr 38. Sat-Okh, „Powstanie człowieka”
Scenariusz nt. powstania człowieka w legendzie indiańskiej
Scenariusz nr 41. Olaf Fritsche, „Skarb Troi”
Scenariusz nt. odkrycia Troi
Scenariusz nr 35. Agata Szydełko, „Scenariusz miniatury teatralnej na podstawie mitu «Demeter i Kora» Wandy Markowskiej”
Scenariusz dotyczący klasowej inscenizacji mitu
Scenariusz nr 40. Wanda Markowska, „Syzyf”
Scenariusz nt. mitu o Syzyfie
Scenariusz nr 39. Różne rodzaje podmiotów. Zdania bezpodmiotowe
Scenariusz nt. rodzajów podmiotów i zdań bezpodmiotowych
Scenariusz nr 42. Roman Brandstaetter, „Biblio, ojczyzno moja…”
Scenariusz nt. utworu Romana Brandstaettera „Biblio, ojczyzno moja…”
Scenariusz nr 45. Anna Kamieńska, „Stworzenie świata”
Scenariusz nt. początków świata wg Biblii
Scenariusz nr 48. Przyimek. Wyrażenie przyimkowe
Scenariusz nt. przyimków i wyrażeń przyimkowych
Scenariusz nr 43. Waldemar Chrostowski, „Co to jest Pismo Święte”
Scenariusz nt. historii Biblii i jej znaczenia w kulturze
Scenariusz nr 44. Określenia w zdaniu – przypomnienie
Scenariusz: przypomnienie wiadomości o związkach wyrazowych w zdaniu
Scenariusz nr 49. Pisownia wyrażeń przyimkowych oraz przyimków złożonych
Scenariusz nt. zasad pisowni wyrażeń przyimkowych
Scenariusz nr 46. Kenneth McLeish, „Adam i Ewa”
Scenariusz nt. historii Adama i Ewy
Scenariusz nr 47. Franciszek Karpiński, „Pieśń poranna”
Scenariusz nt. „Pieśni porannej” Franciszka Karpińskiego
Scenariusz nr 52. „Dobry pasterz”
Scenariusz nt przypowieści „Dobry pasterz”
Scenariusz nr 51. „Przypowieść o pannach roztropnych i nierozsądnych” oraz „Przypowieść o lampie”
Scenariusz nt. „Przypowieści o pannach roztropnych i nierozsądnych” oraz „Przypowieści o lampie”
Scenariusz nr 50. „Przypowieść o siewcy”
Scenariusz nt. „Przypowieści o siewcy”
Scenariusz nr 4. Frances Hodgson Burnett, „Tajemniczy ogród”
Scenariusz nt. bohatera fragm. powieści Frances Hodgson Burnett, „Tajemniczy ogród”
Scenariusz nr 53. „Przypowieść o miłosiernym Samarytaninie” i wiersz Lusi Ogińskiej „Dobry Samarytanin”
Scenariusz nt. „Przypowieści o miłosiernym Samarytaninie” i wiersza Lusi Ogińskiej „Dobry Samarytanin”
Scenariusz nr 55. Lucy Maud Montgomery, „Poranek na Zielonym Wzgórzu”
Scenariusz nt. fragmentu powieści „Ania z Zielonego Wzgórza”
Scenariusz nr 56. Przydawka
Scenariusz nt. przydawki
Scenariusz nr 57. Julian Tuwim, „Mowa ptaków”
Scenariusz nt. wiersza Juliana Tuwima, „Mowa ptaków”
Scenariusz nr 60. Pisownia przeczenia „nie” z liczebnikami
Scenariusz nt pisowni przeczenia „nie” z liczebnikami
Scenariusz nr 58. Paweł Beręsewicz, „Burek”
Scenariusz nt. tekstu Pawła Beręsewicza, „Burek”