Edytowalna karta pracy do scenariusza lekcji Konstruuowanie procedur dotyczących postępowania z odpadami w pracowni gastronomicznej / gastronomii.
Archives
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Karta pracy. Ocena organoleptyczna napojów fermentowanych. Sporządzanie potraw i napojów z wykorzystaniem napojów fermentowanych
Edytowalna karta pracy do scenariusza lekcji Ocena organoleptyczna napojów fermentowanych. Sporządzanie potraw i napojów z wykorzystaniem napojów fermentowanych.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Karta pracy. Podział półtuszy wołowej i cielęcej na elementy zasadnicze oraz kulinarne
Edytowalna karta pracy do scenariusza lekcji Podział półtuszy wołowej i cielęcej na elementy zasadnicze oraz kulinarne.
Poradnik nauczyciela. Biologia. Szkoła podstawowa. Klasa 8
Poradnik nauczyciela do biologii dla klasy 8. Zawiera scenariusze wszystkich lekcji oraz karty pracy. W poradniku znajdują się także odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń oraz do zadań „Sprawdź, co umiesz” w lekcjach podsumowujących w podręczniku.
Poradnik nauczyciela. Scenariusze lekcji, odpowiedzi do zadań, wskazówki metodyczne. Klasa 5
W pliku zawarte są scenariusze do wszystkich lekcji wraz z wybranymi kartami pracy. Scenariusze zawierają wskazówki metodyczne, odpowiedzi do zadań i pomysły na ciekawe prowadzenie lekcji.
Poradnik nauczyciela. Scenariusze lekcji, odpowiedzi do zadań, wskazówki metodyczne. Klasa 8
W pliku zawarte są scenariusze do wszystkich lekcji wraz z wybranymi kartami pracy. Scenariusze zawierają wskazówki metodyczne, odpowiedzi do zadań i pomysły na ciekawe prowadzenie lekcji.
Aktion Deutsch 8. Karta pracy ucznia, karta pracy nauczyciela i zapis tekstu. Serial filmowy – Ab nach Berlin! Odcinek 10. – Die hohe Kultur
Aktion Deutsch 8. Karta pracy ucznia, karta pracy nauczyciela i zapis tekstu. Serial filmowy – Ab nach Berlin! Odcinek 19. – New Jork – Berlin –Warschau
Aktion Deutsch 8. Karta pracy ucznia, karta pracy nauczyciela i zapis tekstu. Serial filmowy – Ab nach Berlin! Odcinek 16. – Eine Herzenssache
Aktion Deutsch 8. Karta pracy ucznia, karta pracy nauczyciela i zapis tekstu. Serial filmowy – Ab nach Berlin! Odcinek 7. – Polnische Küche
Aktion Deutsch 8. Karta pracy ucznia, karta pracy nauczyciela i zapis tekstu. Serial filmowy – Ab nach Berlin! Odcinek 22. – Rauchen verboten
Aktion Deutsch 8. Karta pracy ucznia, karta pracy nauczyciela i zapis tekstu. Serial filmowy – Ab nach Berlin! Odcinek 8. – Das perfekte Geburtstagsgeschenk
Doświadczenia. Karta pracy 10 z instrukcją dla nauczyciela. Badanie wpływu braku światła na wzrost i rozwój roślin
Doświadczenie „Badanie wpływu braku światła na wzrost i rozwój roślin” wykazuje, że rośliny nie mogą wzrastać i prawidłowo się rozwijać w warunkach braku światła.
Doświadczenia. Karta pracy 14 z instrukcją dla nauczyciela. Wpływ zmiany zasolenia środowiska na kierunek ruchu protistów
Doświadczenie „Wpływ zmiany zasolenia środowiska na kierunek ruchu protistów” obrazuje wpływ bodźca kierunkowego na poruszanie się protistów – pantofelków.
Doświadczenia. Karta pracy 1 z instrukcją dla nauczyciela. Wpływ parowania wody z powierzchni skóry na jej temperaturę
Doświadczenie „Wpływ parowania wody z powierzchni skóry na jej temperaturę” zapoznaje ucznia z charakterystyczną cecha wody jaka jest wysokie ciepło parowania. Powoduje ono, że woda zawarta w pocie człowieka bierze udział w termoregulacji i w trakcie parowanie obniża temperaturę skóry.
Doświadczenia. Karta pracy 12 z instrukcją dla nauczyciela. Badanie wpływu temperatury na ruch cytoplazmy w komórkach
Doświadczenie „Badanie wpływu temperatury na ruch cytoplazmy w komórkach” zapoznaje ucznia ze zjawiskiem ruchu cytoplazmy w komórkach na przykładzie obserwacji ruchu chloroplastów w komórkach roślinnych. Na szybkość tego ruchu wpływ ma temperatura.
Doświadczenia. Karta pracy 11 z instrukcją dla nauczyciela. Wpływ detergentów na stan błon biologicznych
Doświadczenie „Wpływ detergentów na stan błon biologicznych” zapoznaje ucznia z negatywnym wpływem detergentów na błony biologiczne. Detergenty uszkadzają błony i powodują wypływ substancji z komórki do otoczenia.
Doświadczenia. Karta pracy 16 z instrukcją dla nauczyciela. Wpływ zagęszczenia populacji rzeżuchy na jej wzrost i rozwój
Doświadczenie „Wpływ zagęszczenia populacji rzeżuchy na jej wzrost i rozwój” zapoznaje ucznia z problemem konkurencji wewnątrzgatunkowej o zasoby środowiska. Uczniowie obserwują wzrost roślin pieprzycy siewnej w różnym zagęszczeniu i określają wpływ zagęszczenia na wielkość roślin.
Doświadczenia. Karta pracy 13 z instrukcją dla nauczyciela. Wpływ zmiany temperatury na ruch elementów okrywy kwiatowej
Doświadczenie „Wpływ zmiany temperatury na ruch elementów okrywy kwiatowej” zapoznaje uczniów ze zjawiskiem ruchu roślin na przykładzie ruchów elementów okrywy kwiatowej w odpowiedzi na bodziec jakim jest temperatura.
Doświadczenia. Karta pracy 15 z instrukcją dla nauczyciela. Wpływ stanu środowiska na liczebność populacji rzęsy wodnej
Doświadczenie „Wpływ stanu środowiska na liczebność populacji rzęsy wodnej” zapoznaje ucznia z problemem wpływu zanieczyszczeń wody na wzrost i rozmnażanie roślin wodnych.
Doświadczenia. Karta pracy 18 z instrukcją dla nauczyciela. Wpływ stanu powierzchni liści na pobieranie wody przez roślinę
Doświadczenie „Wpływ stanu powierzchni liści na pobieranie wody przez roślinę” obrazuje wpływ zanieczyszczeń pyłowych na zdolność roślin do pobierania wody z roztworu glebowego dzięki sile ssącej wywołanej parowaniem wody z powierzchni liści.
Doświadczenia. Karta pracy 2 z instrukcją dla nauczyciela. Badanie szybkości dyfuzji w zależności od temperatury roztworu
Doświadczenie „Badanie szybkości dyfuzji w zależności od temperatury roztworu” zapoznaje ucznia ze zjawiskiem dyfuzji i zależnością tempa jego przebiegu od temperatury roztworu.
Doświadczenia. Karta pracy 17 z instrukcją dla nauczyciela. Wpływ soku jabłkowego na kiełkowanie nasion rzeżuchy
Doświadczenie „Wpływ soku jabłkowego na kiełkowanie nasion rzeżuchy” zapoznaje ucznia z wpływem czynników środowiska na kiełkowanie nasion. W tym doświadczeniu uczniowie obserwują jak zmiany pH podłoża wywołane substancją naturalną, jaką jest sok jabłkowy, hamują kiełkowanie nasion pieprzycy siewnej.
Doświadczenia. Karta pracy 19 z instrukcją dla nauczyciela. Wpływ temperatury środowiska na częstotliwość pracy serca rozwielitki
Doświadczenie „Wpływ temperatury środowiska na częstotliwość pracy serca rozwielitki” obrazuje wpływ temperatury na procesy fizjologiczne zwierząt zmiennocieplnych. Temperatura wody w jakiej znajdują się bezkręgowce wodne decyduje o tempie ich metabolizmu, co można zaobserwować np. jako zmiany częstotliwości bicia ich serc.
Doświadczenia. Karta pracy 20 z instrukcją dla nauczyciela. Wpływ światła na kierunek wzrostu pędu
Doświadczenie „Wpływ światła na kierunek wzrostu pędu” zapoznaje ucznia ze zjawiskiem fototropizmu roślin. Światło jest kluczowym czynnikiem dla wzrostu roślin, dlatego pędy roślin wykazują fototropizm dodatni, czyli wzrost w kierunku źródła światła.
Doświadczenia. Karta pracy 21 z instrukcją dla nauczyciela. Wpływ stopnia zasolenia podłoża na ilość wody pobieranej przez roślinę
Doświadczenie „Wpływ stopnia zasolenia podłoża na ilość wody pobieranej przez roślinę” obrazuje wpływ różnego stężenia roztworu w jakim znajdują się korzenie rośliny na pobieranie przez nie wody. Woda może być pobierana do korzeni na drodze osmozy, dlatego zasolenie podłoża ma wpływ na przenikanie wody z podłoża do rośliny.
Doświadczenia. Karta pracy 23 z instrukcją dla nauczyciela. Wpływ braku tlenu na kiełkowanie nasion
Doświadczenie „Wpływ braku tlenu na kiełkowanie nasion” obrazuje wpływ tlenu na kiełkowanie nasion. Tlen jako jeden z substratów oddechowych jest niezwykle istotny dla tego procesu, a jego niedobór uniemożliwia kiełkowanie nasion.
Doświadczenia. Karta pracy 24 z instrukcją dla nauczyciela. Wykrywanie skrobi w produktach mięsnych
Doświadczenie „Wykrywanie skrobi w produktach mięsnych” zapoznaje ucznia z metodą wykrywania skrobi za pomocą płynu Lugola w produktach spożywczych.
Doświadczenia. Karta pracy 22 z instrukcją dla nauczyciela. Badanie obecności barwników w liściach
Doświadczenie „Badanie obecności barwników w liściach” zapoznaje ucznia z metodą ekstrakcji i rozdziału barwników roślinnych. Pozwala na ukazanie, że nawet w zielonych liściach chlorofil (barwnik zielony) nie jest jedynym barwnikiem i występują jeszcze inne barwniki np. żółte.
Doświadczenia. Karta pracy 26 z instrukcją dla nauczyciela. Wpływ wysiłku fizycznego na częstotliwość oddechów
Doświadczenie „Wpływ wysiłku fizycznego na częstotliwość oddechów” ukazuje powiązanie między zwiększonym zapotrzebowaniem na tlen podczas wysiłku fizycznego a częstotliwością oddechów.