Archives
Scenariusz lekcji 17. Muzyka z ekranu kina i z radia. Tworzenie scenariusza filmowego. Klasowy dżingiel
Scenariusz lekcji 16. Muzyka filmowa wczoraj i dziś. Rola muzyki w filmie – określanie i ilustrowanie dźwiękiem „kadru filmowego”
Scenariusz lekcji 22. Dźwięki jak barwy. Kolorystyka różnych zespołów – porównywanie barw kwintetów
Scenariusz lekcji 23. Duet, tercet, kwartet, kwintet… Muzykowanie wielogłosowe – realizacja partytury na kwintet instrumentów szkolnych. Dudy wielkopolskie
Scenariusz lekcji 21. Poezja wyśpiewana. Związki muzyki z tekstem literackim. Bardowie „krainy łagodności”
Scenariusz lekcji 20. Muzyka wokalna i wokalno-instrumentalna. Różne zespoły wokalne. Henryk Mikołaj Górecki
Scenariusz lekcji 24. Barwy muzyki ludowej. Bogactwo kulturalne Śląska i Wielkopolski. Artystyczne opracowanie muzyki ludowej
Scenariusz lekcji 25. Elektroniczna orkiestra – paleta barw. Możliwości instrumentów elektronicznych – granie melodii i akompaniamentu
Scenariusz lekcji 27. Żarty muzyczne. Tworzenie melodii do wybranej fraszki J. Kochanowskiego – ukazanie jej w różnych kontekstach żartu muzycznego
Scenariusz lekcji 26. Kabaret – muzyka rozśmiesza. Tworzenie skeczu z użyciem środków muzycznych
Scenariusz lekcji 29. Viva la musica – od starożytności do renesansu. Podsumowanie i uporządkowanie chronologiczne wiedzy o muzyce
Scenariusz lekcji 30. Viva la musica – od baroku do klasycyzmu. Podsumowanie i uporządkowanie Chronologiczne wiedzy o muzyce
Scenariusz lekcji 31. Viva la musica – romantyzm, XX wiek i muzyka współczesna. Klucz do muzyki – na dalszą drogę… Podsumowanie i uporządkowanie chronologiczne wiedzy o muzyce
Scenariusz lekcji 28. Operetka i musical. Tańce wykorzystywane w teatrze
„Krzyżacy” Henryka Sienkiewicza. Obudowa metodyczna do lektury
Plik zawiera pytania sprawdzające znajomość treści utworu oraz karty pracy dla uczniów.
Scenariusz lekcji: Powtórzenie pisowni wyrazów z rz, ż, ó, u, h, ch
Scenariusz lekcji podsumowującej dział 2. Budowa atomu a układ okresowy pierwiastków chemicznych
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, odpowiedzi do testu i zadań tekstowych z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń, odpowiedzi do zadań z karty pracy. Na końcu znajduje się karta pracy dla ucznia.
Scenariusz lekcji podsumowującej dział 1. Świat substancji
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, odpowiedzi do testu i zadań tekstowych z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń, odpowiedzi do zadań z karty pracy. Na końcu znajduje się karta pracy dla ucznia.
Scenariusz lekcji podsumowującej dział 3. Łączenie się atomów
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, odpowiedzi do testu i zadań tekstowych z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń, odpowiedzi do zadań z karty pracy. Na końcu znajduje się karta pracy dla ucznia.
Scenariusz lekcji podsumowującej dział 4. Gazy i ich mieszaniny
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, odpowiedzi do testu i zadań tekstowych z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń, odpowiedzi do zadań z karty pracy. Na końcu znajduje się karta pracy dla ucznia.