Scenariusz lekcji poświęconej „W malinowym chruśniaku” B. Leśmiana
Archives
Scenariusz lekcji 46. Ilu użytkowników, tyle języków. Style funkcjonalne
Scenariusz lekcji poświęconej stylom funkcjonalnym
Scenariusz lekcji 45. Mozolną ścieżką wiedzy. Melchior Wańkowicz „Tędy i owędy” (fragment)
Sceanriusz lekcji poświęconej wspomnieniom „Tędy i owędy” M. Wańkowicza
Scenariusz lekcji 52. Nieszczęścia nie będzie. Pisownia wyrazów z partykułą „nie”
Scenariusz lekcji poświęconej pisowni wyrazów z partykulą „nie”
Scenariusz lekcji 51. Notatki z codzienności. Umberto Eco „Zapiski na pudełku od zapałek”
Scenariusz lekcji poświęconej „Zapiskom na pudełku od zapałek” U. Eco
Scenariusz lekcji 50. Przy kawiarnianym stoliku. Magdalena Samozwaniec „Maria i Magdalena” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej „Marii i Magdalenie” M. Samozwaniec
Scenariusz lekcji 4. Słownikowe A… B… C… Rodzaje i funkcje słowników
Sceanriusz lekcji poświęconej rodzajom i funkcjom słowników
Scenariusz lekcji 55. Śpiew z pożogi. Krzysztof Kamil Baczyński „Elegia o… [chłopcu polskim]”
Scenariusz lekcji poświęconej „Elegii o… [chłopcu polskim]” K.K. Baczyńskiego
Scenariusz lekcji 56. (I) Warszawskie dzieci pójdziemy w bój… Anna Świrszczyńska „Strzelać w oczy człowieka”, „Jej śmierć ma szesnaście lat”
Scenariusz lekcji poświęconej wierszom „Strzelać w oczy czlowieka” i „Jej śmierć ma szesnaście lat” A. Świrszczyńskiej
Scenariusz lekcji 54. Lepiej zapobiegać. O normie językowej i błędach w wypowiedziach
Scenariusz lekcji poświęconej normie i błędom w wypowiedziach
Scenariusz lekcji 59. Czym byłby świat, gdyby nie napełniała go bezustanna krzątanina poety… Czesław Miłosz „Który skrzywdziłeś”
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Który skrzywdziłeś” C. Miłosza
Scenariusz lekcji 53. Radość poezji. Kazimierz Wierzyński „Zielono mam w głowie”
Sceanriusz lekcji poświęconej „Zielono mam w głowie” K. Wierzyńskiego
Scenariusz lekcji 56. (II) Cześć ich pamięci! Melchior Wańkowicz „Ziele na kraterze” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej „Zielu na kraterze” M. Wańkowicza
Scenariusz lekcji 57. Kamienie wołać będą. Tadeusz Różewicz „Warkoczyk”
Scenariusz lekcji poświęconej „Warkoczykowi” T. Różewicza
Scenariusz lekcji 5. Zmierzać ku doskonałości. Święty Paweł „Hymn o miłości” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej „Hymnowi o miłości” św. Pawła
Scenariusz lekcji 62. Szczęście zaprogramowane. Aldous Huxley „Nowy wspaniały świat” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej „Nowemu wspaniałemu światu” A. Huxleya
Scenariusz lekcji 63. W sidłach ambicji. Sławomir Mrożek „Artysta”
Scenariusz lekcji poświęconej „Artyście” S. Mrożka
Scenariusz lekcji 68. Od słowa do legendy. Treść i zakres wyrazu
Scenariusz lekcji poświęconej treści i zakresowi wyrazu
Scenariusz lekcji 61. W poszukiwaniu lepszego świata. Wisława Szymborska „Utopia”
Scenariusz lekcji poświęconej „Utopii” W. Szymborskiej
Scenariusz lekcji 67. W poszukiwaniu skarbu. Paulo Coelho „Alchemik” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej „Alchemikowi” P. Coelha
Scenariusz lekcji 66. Głos pokolenia. Małgorzata Hillar „My z II połowy XX wieku”
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „My z II połowy XX wieku” M. Hillar
Scenariusz lekcji 65. Język w stanie podejrzenia. Stanisław Barańczak „Określona epoka”
Scenariusz lekcji poświęconej „Określonej epoce” S. Barańczaka
Scenariusz lekcji 64. Mądrość i uśmiech. Stanisław Jerzy Lec „Myśli nieuczesane” (wybór)
Scenariusz lekcji poświęconej „Myślom nieuczesanym” S.J. Leca
Scenariusz lekcji 7. Zacytować czy zrelacjonować? Mowa zależna i mowa niezależna
Scenariusz lekcji poświęconej mowie zależnej i mowie niezależnej
Scenariusz lekcji 8. Mitologia współczesności. Piotr Zwierzchowski „Herkules brat Supermana” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej tekstowi „Herkules brat Supermana” P. Zwierzchowskiego
Scenariusz lekcji 69. Spotkania ze sztuką. Fundamentalne pytania. Paul Gauguin „Skąd przybywamy? Kim jesteśmy? Dokąd idziemy?”
Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi „Skąd przybywamy? Kim jesteśmy? Dokąd idziemy?” P. Gauguina
Scenariusz lekcji 6. Europejskie dziedzictwo. Norman Davies „Europa” (fragment), „Rozmowy na koniec wieku 3” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej „Europie” N. Daviesa i „Rozmowom na koniec wieku 3″
Scenariusz lekcji 9. (I) „Nec Hercules contra plures”, czyli siła złego na jednego. Frazeologizmy
Scenariusz lekcji poświęconej frazeologizmom
Scenariusz lekcji 9. (II) Z frazeologią za pan brat. Jak zapobiegać błędom frazeologicznym?
Scenariusz lekcji poświęconej frazeologizmom cd.