Scenariusz lekcji poświęconej utworowi „Pan Cogito czyta gazetę” Z. Herberta
Archives
Scenariusz lekcji 34. Więcej wyobrażeń jak rymów, więcej uczuć niż słów. Adam Mickiewicz „Stepy akermańskie”
Scenariusz lekcji poświęconej „Stepom akermańskim” A. Mickiewicza
Scenariusz lekcji 39. Dodatek nadzwyczajny! Gatunki dziennikarskie
Scenariusz lekcji poświęconej gatunkom dziennikarskim
Scenariusz lekcji 3. W mocy słowa. Isabel Allende „Dwa słowa” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej „Dwóm słowom” I. Allende
Scenariusz lekcji 38. Obrazki z życia miasta. Bolesław Prus „Kroniki” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej „Kronikom” B. Prusa
Scenariusz lekcji 43. „Na skalnym Podhalu”. Kazimierz Przerwa-Tetmajer „O Panu Jezusie i zbójnikach” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej opowiadaniu „O Panu Jezusie i zbójnikach” K. Przerwy-Tetmajera
Scenariusz lekcji 44. Jaka głowa, taka mowa. Gwary i dialekty
Scenariusz lekcji poświęconej gwarom i dialektom
Scenariusz lekcji 41. Odpowiedzialność za słowo. Etyka językowa
Scenariusz lekcji poświęconej etyce językowej
Scenariusz lekcji 42. Gdy reportaż jest sztuką, gdy praca jest pasją. Ryszard Kapuściński „Jeszcze dzień życia” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej reportażowi „Jeszcze dzień życia” R. Kapuścińskiego
Scenariusz lekcji 49. Odcienie miłości. Maria Pawlikowska-Jasnorzewska „Wiersze” (wybór)
Sceaniusz lekcji poświęconej „Wierszom” M. Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej
Scenariusz lekcji 48. Niedostępna ludzkim oczom… Bolesław Leśmian „Dziewczyna”
Sceanriusz lekcji poświęconej „Dziewczynie” B. Leśmiana
Scenariusz lekcji 47. W kręgu muzy Erato. Bolesław Leśmian *** [„W malinowym chruśniaku”]
Scenariusz lekcji poświęconej „W malinowym chruśniaku” B. Leśmiana
Scenariusz lekcji 46. Ilu użytkowników, tyle języków. Style funkcjonalne
Scenariusz lekcji poświęconej stylom funkcjonalnym
Scenariusz lekcji 45. Mozolną ścieżką wiedzy. Melchior Wańkowicz „Tędy i owędy” (fragment)
Sceanriusz lekcji poświęconej wspomnieniom „Tędy i owędy” M. Wańkowicza
Scenariusz lekcji 52. Nieszczęścia nie będzie. Pisownia wyrazów z partykułą „nie”
Scenariusz lekcji poświęconej pisowni wyrazów z partykulą „nie”
Scenariusz lekcji 51. Notatki z codzienności. Umberto Eco „Zapiski na pudełku od zapałek”
Scenariusz lekcji poświęconej „Zapiskom na pudełku od zapałek” U. Eco
Scenariusz lekcji 50. Przy kawiarnianym stoliku. Magdalena Samozwaniec „Maria i Magdalena” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej „Marii i Magdalenie” M. Samozwaniec
Scenariusz lekcji 4. Słownikowe A… B… C… Rodzaje i funkcje słowników
Sceanriusz lekcji poświęconej rodzajom i funkcjom słowników
Scenariusz lekcji 55. Śpiew z pożogi. Krzysztof Kamil Baczyński „Elegia o… [chłopcu polskim]”
Scenariusz lekcji poświęconej „Elegii o… [chłopcu polskim]” K.K. Baczyńskiego
Scenariusz lekcji 56. (I) Warszawskie dzieci pójdziemy w bój… Anna Świrszczyńska „Strzelać w oczy człowieka”, „Jej śmierć ma szesnaście lat”
Scenariusz lekcji poświęconej wierszom „Strzelać w oczy czlowieka” i „Jej śmierć ma szesnaście lat” A. Świrszczyńskiej
Scenariusz lekcji 54. Lepiej zapobiegać. O normie językowej i błędach w wypowiedziach
Scenariusz lekcji poświęconej normie i błędom w wypowiedziach
Scenariusz lekcji 59. Czym byłby świat, gdyby nie napełniała go bezustanna krzątanina poety… Czesław Miłosz „Który skrzywdziłeś”
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Który skrzywdziłeś” C. Miłosza
Scenariusz lekcji 53. Radość poezji. Kazimierz Wierzyński „Zielono mam w głowie”
Sceanriusz lekcji poświęconej „Zielono mam w głowie” K. Wierzyńskiego
Scenariusz lekcji 56. (II) Cześć ich pamięci! Melchior Wańkowicz „Ziele na kraterze” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej „Zielu na kraterze” M. Wańkowicza
Scenariusz lekcji 57. Kamienie wołać będą. Tadeusz Różewicz „Warkoczyk”
Scenariusz lekcji poświęconej „Warkoczykowi” T. Różewicza
Scenariusz lekcji 5. Zmierzać ku doskonałości. Święty Paweł „Hymn o miłości” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej „Hymnowi o miłości” św. Pawła
Scenariusz lekcji 62. Szczęście zaprogramowane. Aldous Huxley „Nowy wspaniały świat” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej „Nowemu wspaniałemu światu” A. Huxleya
Scenariusz lekcji 63. W sidłach ambicji. Sławomir Mrożek „Artysta”
Scenariusz lekcji poświęconej „Artyście” S. Mrożka
Scenariusz lekcji 68. Od słowa do legendy. Treść i zakres wyrazu
Scenariusz lekcji poświęconej treści i zakresowi wyrazu
Scenariusz lekcji 61. W poszukiwaniu lepszego świata. Wisława Szymborska „Utopia”
Scenariusz lekcji poświęconej „Utopii” W. Szymborskiej