Scenariusz lekcji 1. Powitanie biologii

Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane poziomy organizacji budowy organizmów i znaczenie biologii.

Scenariusz lekcji 2. Badanie świata organizmów

Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane obserwacje i doświadczenia biologiczne oraz elementy ich procedury badawczej, a także różnice między nimi.

Scenariusz lekcji 5. Budowa komórki zwierzęcej

Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane podstawowe struktury komórek zwierzęcych oraz przykłady różnych rodzajów takich komórek.

Scenariusz lekcji 3. Budowa mikroskopu. Obserwacje mikroskopowe

Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane elementy budowy mikroskopu, obliczanie powiększenia mikroskopu oraz zasady wykonywania preparatów mikroskopowych i przeprowadzania ich obserwacji.

Scenariusz lekcji 4. Chemiczne podstawy życia

Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane podstawowe pierwiastki budujące ciała organizmów oraz białka, cukry, tłuszcze, kwasy nukleinowe, związki mineralne i woda.

Scenariusz lekcji 8. Czynności życiowe organizmów

Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane czynności życiowe organizmów: odżywianie się, oddychanie, wydalanie, ruch, wzrost i rozwój, wrażliwość na bodźce oraz rozmnażanie się.

Scenariusz lekcji 9. Odżywianie się organizmów. Fotosynteza

Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane sposoby zdobywania pokarmu przez organizmy samożywne i cudzożywne oraz substraty, produkty i warunki przebiegu fotosyntezy.

Scenariusz lekcji 14. Podsumowanie działu 2

Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń oraz odpowiedzi do zadań „Sprawdź, co umiesz”, zamieszczonych w podręczniku na końcu działu 2.

Scenariusz lekcji 7. Podsumowanie działu 1

Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń oraz odpowiedzi do zadań „Sprawdź, co umiesz”, zamieszczonych w podręczniku na końcu działu 1.

Scenariusz lekcji 13. Bakterie i wirusy

Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane kształty i wybrane czynności życiowe bakterii, a także charakterystyka wirusów.