Scenariusz lekcji poświęconej „Alchemikowi” P. Coelha
Archives
Scenariusz lekcji 66. Głos pokolenia. Małgorzata Hillar „My z II połowy XX wieku”
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „My z II połowy XX wieku” M. Hillar
Scenariusz lekcji 65. Język w stanie podejrzenia. Stanisław Barańczak „Określona epoka”
Scenariusz lekcji poświęconej „Określonej epoce” S. Barańczaka
Scenariusz lekcji 64. Mądrość i uśmiech. Stanisław Jerzy Lec „Myśli nieuczesane” (wybór)
Scenariusz lekcji poświęconej „Myślom nieuczesanym” S.J. Leca
Scenariusz lekcji 7. Zacytować czy zrelacjonować? Mowa zależna i mowa niezależna
Scenariusz lekcji poświęconej mowie zależnej i mowie niezależnej
Scenariusz lekcji 8. Mitologia współczesności. Piotr Zwierzchowski „Herkules brat Supermana” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej tekstowi „Herkules brat Supermana” P. Zwierzchowskiego
Scenariusz lekcji 69. Spotkania ze sztuką. Fundamentalne pytania. Paul Gauguin „Skąd przybywamy? Kim jesteśmy? Dokąd idziemy?”
Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi „Skąd przybywamy? Kim jesteśmy? Dokąd idziemy?” P. Gauguina
Scenariusz lekcji 6. Europejskie dziedzictwo. Norman Davies „Europa” (fragment), „Rozmowy na koniec wieku 3” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej „Europie” N. Daviesa i „Rozmowom na koniec wieku 3″
Scenariusz lekcji 9. (I) „Nec Hercules contra plures”, czyli siła złego na jednego. Frazeologizmy
Scenariusz lekcji poświęconej frazeologizmom
Scenariusz lekcji 9. (II) Z frazeologią za pan brat. Jak zapobiegać błędom frazeologicznym?
Scenariusz lekcji poświęconej frazeologizmom cd.
Poradnik nauczyciela. Historia. Klasa 5. Scenariusze lekcji, odpowiedzi do zadań, wskazówki metodyczne
Scenariusz lekcji 21. Podsumowanie działu 3
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń oraz odpowiedzi do zadań „Sprawdź, co umiesz”, zamieszczonych w podręczniku na końcu działu 3.
Scenariusz lekcji 22. Budowa roślin. Tkanki roślinne
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane organy rośliny okrytonasiennej oraz tkanki roślinne.
Scenariusz lekcji 23. Rośliny nagonasienne
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane rośliny nagonasienne występujące w Polsce.
Scenariusz lekcji 27. Nasiona i owoce roślin okrytonasiennych
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane budowa i kiełkowanie nasion oraz przystosowania owoców do rozsiewania nasion.
Scenariusz lekcji 20. Paprociowe, widłakowe, skrzypowe
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane środowisko życia, budowa zewnętrzna i znaczenie paprociowych, widłakowych oraz skrzypowych.
Scenariusz lekcji 24. Cechy charakterystyczne i znaczenie roślin okrytonasiennych
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane formy morfologiczne roślin okrytonasiennych, rodzime gatunki drzew liściastych oraz znaczenie roślin okrytonasiennych.
Scenariusz lekcji 25. Korzeń i pęd roślin okrytonasiennych
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane elementy kwiatu, powstawanie nasion i owoców oraz rozmnażanie wegetatywne roślin okrytonasiennych.
Scenariusz lekcji 26. Budowa kwiatu. Rozmnażanie się roślin okrytonasiennych
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane elementy kwiatu, powstawanie nasion i owoców oraz rozmnażanie wegetatywne roślin okrytonasiennych.
Scenariusz lekcji 28. Podsumowanie działu 4
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń oraz odpowiedzi do zadań „Sprawdź, co umiesz”, zamieszczonych w podręczniku na końcu działu 4.
Scenariusz lekcji 6.1. Reakcje tlenków metali z wodą
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: działanie wody na tlenki metali, wskaźniki, budowa i ogólny wzór wodorotlenków.
Scenariusz lekcji 7.1. Reakcje tlenków niemetali z wodą
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: otrzymywanie kwasów tlenowych; barwa wskaźników w obecności kwasów; tlenki kwasowe.
Scenariusz lekcji 6.3. Właściwości i zastosowanie wodorotlenków
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: właściwości wodorotlenków: sodu, potasu i wapnia; rozpuszczalność wodorotlenków w wodzie; zastosowania wodorotlenków.
Scenariusz lekcji 6.2. Działanie wody na metale
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: działanie wody na wybrane metale; podział metali na aktywne i mniej aktywne.
Scenariusz lekcji 7.2. Kwasy tlenowe
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: ogólny wzór kwasów; reszta kwasowa i jej wartościowość; wzory i modele kwasów tlenowych; nazewnictwo kwasów tlenowych.
Scenariusz lekcji 6.4. Dysocjacja elektrolityczna zasad
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: barwienie się wskaźników w zasadach; przewodzenie prądu elektrycznego przez zasady; dysocjacja elektrolityczna zasad.
Scenariusz lekcji 7.5. Odczyn roztworu. Skala pH
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: przewodzenie prądu elektrycznego przez roztwory kwasów; dysocjacja elektrolityczna kwasów; odczyn roztworu, skala pH.
Scenariusz lekcji 7.4. Właściwości i zastosowanie kwasów
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: badanie właściwości kwasów; reguły postępowania ze stężonymi roztworami kwasów; działanie kwasów na metale; zastosowania kwasów; kwasy w naszym otoczeniu.
Scenariusz lekcji 7.3. Kwasy beztlenowe
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: budowa cząsteczek i nazewnictwo kwasów beztlenowych; chlorowodór i siarkowodór – trujące gazy.
Scenariusz lekcji 8.2. Budowa i nazwy soli
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: wzory sumaryczne soli; nazewnictwo soli.