Scenariusz lekcji podsumowującej dział 1 zawiera m.in. wykaz środków dydaktycznych możliwych do wykorzystania podczas zajęć, odpowiedzi do zadań w zeszycie ćwiczeń oraz odpowiedzi do zadań „Sprawdź, co umiesz”, zamieszczonych w podręczniku na końcu działu 1.
Archives
Scenariusz lekcji 9. Przyczyny i skutki mutacji
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane przyczyny mutacji, rodzaje mutacji genowych i chromosomowych, a także skutki mutacji.
Scenariusz lekcji 10. Choroby genetyczne
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane choroby genetyczne człowieka takie, jak mukowiscydoza, fenyloketonuria czy zespół Downa.
Scenariusz lekcji 11. Źródła wiedzy o ewolucji organizmów
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane powstawanie skamieniałości, rodzaje skamieniałości, relikty, formy przejściowe i inne źródła wiedzy o ewolucji organizmów.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Charakterystyka wyposażenia zakładów typu fast food
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z charakterystyką wyposażenia zakładów typu fast food.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Charakterystyka warzyw niesklasyfikowanych
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z charakterystyką warzyw niesklasyfikowanych.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Charakterystyka receptur gastronomicznych
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z charakterystyką receptur gastronomicznych.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Ćwiczenie umiejętności krojenia warzyw
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z ćwiczeniami umiejętności krojenia warzyw.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Charakterystyka czynników niebezpiecznych, szkodliwych i uciążliwych występujących w zakładach gastronomicznych
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z charakterystyką czynników niebezpiecznych, szkodliwych i uciążliwych występujących w zakładach gastronomicznych.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Jak rozmawiać z trudnym rozmówcą?
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z prowadzeniem rozmów z trudnym rozmówcą.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Konstruuowanie procedur dotyczących postępowania z odpadami w pracowni gastronomicznej / gastronomii
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z konstruuowaniem procedur dotyczących postępowania z odpadami w pracowni gastronomicznej / gastronomii.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Ocena organoleptyczna napojów fermentowanych. Sporządzanie potraw i napojów z wykorzystaniem napojów fermentowanych
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z oceną organoleptyczną napojów fermentowanych oraz sporządzaniem potraw i napojów z wykorzystaniem napojów fermentowanych.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Podział półtuszy wołowej i cielęcej na elementy zasadnicze oraz kulinarne
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z podziałem półtuszy wołowej i cielęcej na elementy zasadnicze oraz kulinarne.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Prognozowanie wyniku finansowego dla baru szybkiej obsługi typu kebab
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z prognozowaniem wyniku finansowego dla baru szybkiej obsługi typu kebab.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07 HGT.02. Scenariusz lekcji. Stawki opodatkowania w działalności gospodarczej – charakterystyka, przykłady
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane ze stawkami opodatkowania w działalności gospodarczej – charakterystyką, przykładami.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. Scenariusz lekcji. Sporządzanie potraw z kasz
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane ze sporządzaniem potraw z kasz.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Szkolenia bhp w zakładach gastronomicznych – szkolenia wstępne
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane ze szkoleniami bhp w zakładach gastronomicznych – szkoleniami wstępnymi.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Rozpoznawanie typów serów dojrzewających na podstawie cech organoleptycznych
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z rozpoznawaniem typów serów dojrzewających na podstawie cech organoleptycznych.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Znaczenie tajemicy zawodowej w zakładach gastronomicznych
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane ze znaczeniem tajemicy zawodowej w zakładach gastronomicznych.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Wymagania techniczne i środowiskowe w magazynach odpadów w zakładach gastronomicznych
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z wymaganiami technicznymi i środowiskowymi w magazynach odpadów w zakładach gastronomicznych.
Poradnik nauczyciela. Biologia. Szkoła podstawowa. Klasa 8
Poradnik nauczyciela do biologii dla klasy 8. Zawiera scenariusze wszystkich lekcji oraz karty pracy. W poradniku znajdują się także odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń oraz do zadań „Sprawdź, co umiesz” w lekcjach podsumowujących w podręczniku.
Technik rolnik / Technik agrobiznesu / Rolnik. R.3.2. RL.03. ROL.04. Układ ruchu ssaków gospodarskich. Układ szkieletowy i mięśniowy
Scenariusz dotyczący układu ruchu ssaków gospodarskich.
Nowi Tropiciele. Klasa 2. Scenariusze zajęć. Część 4
Scenariusze przedstawiają sposób przeprowadzenia zajęć w klasie 2. z zestawem ćwiczeń oraz podręczników „Nowi Tropiciele” zaplanowanych do realizacji w marcu i kwietniu. Zawierają m.in. proponowany zapis do dziennika, listę niezbędnych materiałów i pomocy potrzebnych na zajęcia, przykładowy plan pracy z danym tematem dnia, dodatkowe teksty utworów, zadania i ćwiczenia oraz opisy zabaw ruchowych, a także sposób realizacji cyklu wychowawczego opartego na tekstach z cyklu „Listy od Hani i Henia”. Dodatkowo zawierają również scenariusze do zajęć matematycznych “Matematyka w działaniu”.
Nowi Tropiciele. Klasa 2. Lekcje programowania
Scenariusze pokazują, jak należy pracować z ćwiczeniami zamieszczonymi w kartach ćwiczeń „Nowi Tropiciele” do klasy 2. w kąciku „Lekcje programowania”. Krok po kroku wyjaśniają poszczególne etapy wykonania ćwiczeń, które pomogą dziecku nauczyć się programowania. Dają wiele cennych wskazówek pomocnych podczas zapisywania skryptów do poszczególnych programów. Ponadto omawiają również ćwiczenia interaktywne, które zostały zamieszczone w multibooku.
Technik usług fryzjerskich. A.23. Scenariusz lekcji. Kształty w fryzjerstwie
Technik usług fryzjerskich. A.23. Scenariusz lekcji. Korygowanie kształtu profilu fryzurą
Technik usług fryzjerskich. A.23. Scenariusz lekcji. Linie prowadzenia grzebienia
Technik usług fryzjerskich. A.23. Scenariusz lekcji. Narzędzia i techniki szkiców i rysunków
Szkolni przyjaciele. Scenariusze zajęć. Klasa 2. Część 3.
Scenariusze przedstawiają cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw materiałów dydaktycznych. Zawierają m.in. plany lekcji, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, instrukcje do przeprowadzenia eksperymentów, dodatkowe teksty literackie oraz zabawy ruchowe będące przerywnikami w trakcie zajęć. Scenariusze realizują wszystkie zagadnienia z zakresu edukacji: polonistycznej, etycznej, społecznej, przyrodniczej, matematycznej, muzycznej, plastycznej i technicznej. Na końcu znajdują się także scenariusze zajęć szachowych i scenariusze do „Lekcji programowania”.
Nowi Tropiciele. Klasa 2. Scenariusze zajęć. Część 3
Scenariusze przedstawiają sposób przeprowadzenia zajęć w klasie 2. z zestawem ćwiczeń oraz podręczników „Nowi Tropiciele” zaplanowanych do realizacji w styczniu i lutym. Zawierają m.in. proponowany zapis do dziennika, listę niezbędnych materiałów i pomocy potrzebnych na zajęcia, przykładowy plan pracy z danym tematem dnia, dodatkowe teksty utworów, zadania i ćwiczenia oraz opisy zabaw ruchowych, a także sposób realizacji cyklu wychowawczego opartego na tekstach z cyklu „Listy od Hani i Henia”. Dodatkowo zawierają również scenariusze do zajęć matematycznych “Matematyka w działaniu”.