Scenariusz lekcji podsumowującej dział 4 zawiera m.in. wykaz środków dydaktycznych możliwych do wykorzystania podczas zajęć, odpowiedzi do zadań w zeszycie ćwiczeń oraz odpowiedzi do zadań „Sprawdź, co umiesz”, zamieszczonych w podręczniku na końcu działu 4.
Archives
Scenariusz lekcji 27. Formy ochrony przyrody w Polsce
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane formy ochrony przyrody, w tym ochrona gatunkowa i ochrona obszarowa.
Scenariusz lekcji 25. Różnorodność biologiczna. Gospodarcze użytkowanie ekosystemów
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane poziomy różnorodności biologicznej oraz sposoby użytkowania ekosystemów.
Szkolni przyjaciele. Scenariusze zajęć z elementami OK. Klasa 2. Część 3.
Scenariusze przedstawiają cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw materiałów dydaktycznych. Zawierają m.in. plany lekcji, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, instrukcje do przeprowadzenia eksperymentów, dodatkowe teksty literackie oraz zabawy ruchowe będące przerywnikami w trakcie zajęć. W konstrukcji scenariuszy zawarto elementy OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO, elementy monitorowania stopnia osiągnięcia celów i kryteriów sukcesu podczas lekcji oraz podsumowania zajęć. Scenariusze realizują wszystkie zagadnienia z zakresu edukacji: polonistycznej, etycznej, społecznej, przyrodniczej, matematycznej, muzycznej, plastycznej i technicznej. Na końcu znajdują się także scenariusze zajęć szachowych i scenariusze do „Lekcji programowania”.
Scenariusz lekcji 2. Rola DNA jako substancji dziedziczne
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane znaczenie DNA jako substancji dziedzicznej oraz zależność gen – cecha.
Scenariusz lekcji 1. Budowa i znaczenie DNA
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane struktura DNA i proces replikacji.
Scenariusz lekcji 4. Zasady dziedziczenia cech
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane zasady dziedziczenia cech jednogenowych, dziedziczenie genów podczas mejozy oraz sposób tworzenia krzyrzówek genetycznych.
Scenariusz lekcji 3. Chromosomy i geny. Znaczenie mitozy i mejozy w życiu organizmów
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane budowa chromosomu, kariotypy, przebieg i znaczenie mitozy oraz mejozy.
Scenariusz lekcji 6. Dziedziczenie grup krwi u człowieka
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji jest omawiane dziedziczenie grup krwi u człowieka.
Scenariusz lekcji 7. Dziedziczenie płci u człowieka i cech sprzężonych z płcią
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane dziedziczenie płci oraz chorób sprzężonych z płcią.
Scenariusz lekcji 5. Dziedziczenie wybranych cech u człowieka
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane sposoby dziedziczenia wybranych cech człowieka, takich jak kształt i kolor włosów czy kolor oczu.
Scenariusz lekcji 9. Przyczyny i skutki mutacji
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane przyczyny mutacji, rodzaje mutacji genowych i chromosomowych, a także skutki mutacji.
Scenariusz lekcji 10. Choroby genetyczne
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane choroby genetyczne człowieka takie, jak mukowiscydoza, fenyloketonuria czy zespół Downa.
Scenariusz lekcji 8. Podsumowanie działu 1
Scenariusz lekcji podsumowującej dział 1 zawiera m.in. wykaz środków dydaktycznych możliwych do wykorzystania podczas zajęć, odpowiedzi do zadań w zeszycie ćwiczeń oraz odpowiedzi do zadań „Sprawdź, co umiesz”, zamieszczonych w podręczniku na końcu działu 1.
Scenariusz lekcji 11. Źródła wiedzy o ewolucji organizmów
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane powstawanie skamieniałości, rodzaje skamieniałości, relikty, formy przejściowe i inne źródła wiedzy o ewolucji organizmów.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Charakterystyka warzyw niesklasyfikowanych
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z charakterystyką warzyw niesklasyfikowanych.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Charakterystyka wyposażenia zakładów typu fast food
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z charakterystyką wyposażenia zakładów typu fast food.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Charakterystyka receptur gastronomicznych
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z charakterystyką receptur gastronomicznych.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Ćwiczenie umiejętności krojenia warzyw
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z ćwiczeniami umiejętności krojenia warzyw.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Charakterystyka czynników niebezpiecznych, szkodliwych i uciążliwych występujących w zakładach gastronomicznych
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z charakterystyką czynników niebezpiecznych, szkodliwych i uciążliwych występujących w zakładach gastronomicznych.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Jak rozmawiać z trudnym rozmówcą?
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z prowadzeniem rozmów z trudnym rozmówcą.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Konstruuowanie procedur dotyczących postępowania z odpadami w pracowni gastronomicznej / gastronomii
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z konstruuowaniem procedur dotyczących postępowania z odpadami w pracowni gastronomicznej / gastronomii.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Ocena organoleptyczna napojów fermentowanych. Sporządzanie potraw i napojów z wykorzystaniem napojów fermentowanych
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z oceną organoleptyczną napojów fermentowanych oraz sporządzaniem potraw i napojów z wykorzystaniem napojów fermentowanych.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Podział półtuszy wołowej i cielęcej na elementy zasadnicze oraz kulinarne
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z podziałem półtuszy wołowej i cielęcej na elementy zasadnicze oraz kulinarne.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Prognozowanie wyniku finansowego dla baru szybkiej obsługi typu kebab
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z prognozowaniem wyniku finansowego dla baru szybkiej obsługi typu kebab.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07 HGT.02. Scenariusz lekcji. Stawki opodatkowania w działalności gospodarczej – charakterystyka, przykłady
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane ze stawkami opodatkowania w działalności gospodarczej – charakterystyką, przykładami.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. Scenariusz lekcji. Sporządzanie potraw z kasz
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane ze sporządzaniem potraw z kasz.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Rozpoznawanie typów serów dojrzewających na podstawie cech organoleptycznych
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane z rozpoznawaniem typów serów dojrzewających na podstawie cech organoleptycznych.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Szkolenia bhp w zakładach gastronomicznych – szkolenia wstępne
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane ze szkoleniami bhp w zakładach gastronomicznych – szkoleniami wstępnymi.
Technik żywienia i usług gastronomicznych / Kucharz. TG.07. HGT.02. Scenariusz lekcji. Znaczenie tajemicy zawodowej w zakładach gastronomicznych
Scenariusz lekcji omawiający zagadnienia związane ze znaczeniem tajemicy zawodowej w zakładach gastronomicznych.