Scenariusz lekcji 13. Miejsce człowieka w świecie organizmów

Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane różnice i podobieństwa między człowiekiem a małpami człekokształtnymi, a także pochodzenie cżłowieka i formy przedludzkie.

Scenariusz lekcji 14. Podsumowanie działu 2

Scenariusz lekcji podsumowującej dział 2 zawiera m.in. wykaz środków dydaktycznych możliwych do wykorzystania podczas zajęć, odpowiedzi do zadań w zeszycie ćwiczeń oraz odpowiedzi do zadań „Sprawdź, co umiesz”, zamieszczonych w podręczniku na końcu działu 2.

Scenariusz lekcji 18. Drapieżnictwo. Roślinożerność

Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane oddziaływania antagonistyczne między organizmami: drapieżnictwo i roślinożerność.

Scenariusz lekcji 21. Podsumowanie działu 3

Scenariusz lekcji podsumowującej dział 3 zawiera m.in. wykaz środków dydaktycznych możliwych do wykorzystania podczas zajęć, odpowiedzi do zadań w zeszycie ćwiczeń oraz odpowiedzi do zadań „Sprawdź, co umiesz”, zamieszczonych w podręczniku na końcu działu 3.

Scenariusz lekcji 20. Zależności pokarmowe między organizmami

Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane zależności pokarmowe między organizmami, w tym łańcuchy pokarmowe, poziomy troficzne, sieci pokarmowe, obieg materii i przepływ energii przez ekosystem.

Scenariusz lekcji 22. Abiotyczne czynniki środowiska

Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane czynniki abiotyczne na lądzie i w wodzie oraz ich wpływ na organizmy.

Scenariusz lekcji 28. Podsumowanie działu 4

Scenariusz lekcji podsumowującej dział 4 zawiera m.in. wykaz środków dydaktycznych możliwych do wykorzystania podczas zajęć, odpowiedzi do zadań w zeszycie ćwiczeń oraz odpowiedzi do zadań „Sprawdź, co umiesz”, zamieszczonych w podręczniku na końcu działu 4.

Szkolni przyjaciele. Scenariusze zajęć z elementami OK. Klasa 2. Część 3.

Scenariusze przedstawiają cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw materiałów dydaktycznych. Zawierają m.in. plany lekcji, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, instrukcje do przeprowadzenia eksperymentów, dodatkowe teksty literackie oraz zabawy ruchowe będące przerywnikami w trakcie zajęć. W konstrukcji scenariuszy zawarto elementy OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO, elementy monitorowania stopnia osiągnięcia celów i kryteriów sukcesu podczas lekcji oraz podsumowania zajęć. Scenariusze realizują wszystkie zagadnienia z zakresu edukacji: polonistycznej, etycznej, społecznej, przyrodniczej, matematycznej, muzycznej, plastycznej i technicznej. Na końcu znajdują się także scenariusze zajęć szachowych i scenariusze do „Lekcji programowania”.

Scenariusz lekcji 1. Budowa i znaczenie DNA

Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane struktura DNA i proces replikacji.

Scenariusz lekcji 4. Zasady dziedziczenia cech

Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane zasady dziedziczenia cech jednogenowych, dziedziczenie genów podczas mejozy oraz sposób tworzenia krzyrzówek genetycznych.

Scenariusz lekcji 10. Choroby genetyczne

Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane choroby genetyczne człowieka takie, jak mukowiscydoza, fenyloketonuria czy zespół Downa.

Scenariusz lekcji 8. Podsumowanie działu 1

Scenariusz lekcji podsumowującej dział 1 zawiera m.in. wykaz środków dydaktycznych możliwych do wykorzystania podczas zajęć, odpowiedzi do zadań w zeszycie ćwiczeń oraz odpowiedzi do zadań „Sprawdź, co umiesz”, zamieszczonych w podręczniku na końcu działu 1.