Scenariusz lekcji poświęconej powtórzeniu wiadomości na temat czasownika
Archives
Scenariusz 19. Siódme – nie kradnij, lecz cytuj!
Scenariusz lekcji poświęconej funkcji cytatów oraz zasadom poprawnego cytowania
Scenariusz 11 z kartą pracy. Intencja i cel wypowiedzi a grzeczność językowa
Scenariusz lekcji poświęconej zagadnieniom intencji i celu wypowiedzi oraz grzeczności językowej
Scenariusz 39. Najwyższe wtajemniczenie, czyli o wypowiedzeniu wielokrotnie złożonym
Scenariusz lekcji poświęconej wypowiedzeniom wielokrotnie złożonym
Scenariusz 37. Co mówi składnia o składaniu zdań, czyli powtórzenie wiadomości o wypowiedzeniu złożonym
Scenariusz lekcji poświęconej powtórzeniu wiadomości o wypowiedzeniu złożonym
Scenariusz 38. „Idąc bez celu, nie pilnując drogi, sam nie pojmuję, jak w twe zajdę progi”. Imiesłowowy równoważnik zdania
Scenariusz lekcji poświęconej imiesłowowym równoważnikom zdania
Scenariusz 36. Jak idzie Idzie? Homonimy
Scenariusz lekcji poświęconej homonimom
Scenariusz 27. Wypiwszy herbatę i zjadłszy sałatkę, wyszedł, pogwizdując. Imiesłowy przysłówkowe
Scenariusz lekcji poświęconej imiesłowom przysłówkowym
Scenariusz 26. Między czasownikiem a przymiotnikiem. Imiesłowy przymiotnikowe
Scenariusz lekcji poświęconej imiesłowom przymiotnikowym
Scenariusz 91. Czytelnik czyta w czytelni poczytne czasopismo, czyli o wyrazach podstawowych i pochodnych
Scenariusz lekcji poświęconej tworzeniu nowych wyrazów i funkcjom formantów
Scenariusz 59 z kartą pracy. Różne języki polskie
Scenariusz lekcji poświęconej zróżnicowaniu języka i odmianom o ograniczonym zasięgu (odmiany terytorialne, zawodowe, środowiskowe)
Scenariusz 62. Kiedy mowa zależna, a kiedy niezależna?
Scenariusz lekcji poświęconej mowie zależnej i niezależnej
Scenariusz 51. I ty zostaniesz recenzentem!
Scenariusz lekcji poświęconej budowie i tworzeniu recenzji
Scenariusz 93. Co złożone, co zestawione, a co zrośnięte? O wyrazach złożonych
Scenariusz lekcji poświęconej wyrazom złożonym
Scenariusz 92. Słownikowi krewni, czyli rodzina wyrazów
Scenariusz lekcji poświęconej rodzinie wyrazów
Scenariusz 107. Ćwiczymy przekształcanie tekstów
Scenariusz lekcji poświęconej różnym sposobom przekształcania tekstu
Scenariusz 101. NIP dla ZUS-u i BOR w ONZ. Skrótowce
Scenariusz lekcji poświęconej skrótowcom
Scenariusz 100. Skróty
Scenariusz lekcji poświęconej skrótom
Scenariusz 5 z kartą pracy. Skąd się wzięła literatura?
Scenariusz lekcji poświęconej źródłom literatury i historii piśmiennictwa
Scenariusz 4. Bliskie związki poezji… ze sportem (Kazimierz Wierzyński, „100 m”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „100 m” Kazimierza Wierzyńskiego
Scenariusz 3. O poecie na wiosnę…(Kazimierz Wierzyński, „Zielono mam w głowie”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Zielono mam w głowie” Kazimierza Wierzyńskiego
Scenariusz 10. Epoka wielkiej komunikacji
Scenariusz lekcji poświęconej współczesnym środkom przekazywania informacji
Scenariusz 8. Krótki przewodnik po Edenie (Księga Rodzaju, „Pierwotny stan szczęścia”)
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentom biblijnej Księgi Rodzaju
Scenariusz 7. Malarska wizja stworzenia człowieka – „czytamy” fresk Michała Anioła
Scenariusz lekcji poświęconej freskowi „Stworzenie Adama” Michała Anioła
Scenariusz 6. Biblia – księga nad księgami
Scenariusz lekcji poświęconej kulturotwórczemu znaczeniu Biblii
Scenariusz 23. „Pisanie o poezji nie jest moją namiętnością…” przewrotność czy „wyznanie wiary”? (Wisława Szymborska, „Niektórzy lubią poezję”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Wisławy Szymborskiej „Niektórzy lubią poezję”
Scenariusz 17. Świat przekształcony magią słowa (Adam Zagajewski, „Wzgórze”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Wzgórze” Adama Zagajewskiego
Scenariusz 16. Dokąd zmierzasz, człowieku? (Adam Zagajewski, „Szybki wiersz”)
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi „Szybki wiersz” Adama Zagajewskiego
Scenariusz 12. Skąd się wzięły mity?
Scenariusz lekcji poświęconej mitologii starożytnej Grecji
Scenariusz 13. Tezeusz – ateński bohater
Scenariusz lekcji poświęconej mitowi o Tezeuszu