Scenariusz lekcji poświęconej cechom dobrej informacji
Archives
Scenariusz 104. Na tropie dziennikarza profesjonalisty
Scenariusz lekcji poświęconej zagadnieniu dziennikarstwa
Scenariusz 103. Wśród szpalt, kolumn i tytułów
Scenariusz lekcji poświęconej analizie prasy i tytułów prasowych
Scenariusz 108. Wśród żywiołów morza w „ Żegludze” Adama Mickiewicza
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu sonetu „ Żegluga” Adama Mickiewicza
Scenariusz 102. Od przybytku głowa nie boli?… W świecie prasy – dawniej i dziś
Scenariusz lekcji poświęconej zagadnieniom związanym z prasą
Scenariusz 1. Po co czytać?
Scenariusz lekcji poświęconej wewnętrznej mowie czytelnika i przyczynom sięgania po utwory literackie.
Scenariusz 106. Od wzmianki do sprawozdania – sztuka informowania
Scenariusz lekcji poświęconej typom tekstów informacyjnych
Scenariusz 2. Czytanie jako spotkanie z Innym
Scenariusz lekcji poświęconej czytaniu jako spotkaniu z innością
Scenariusz 40. Jakimi słowami wyrazić ból? (Jan Kochanowski, „Tren I” i „Tren VII”)
Scenariusz lekcji poświęconej utworom Jana Kochanowskiej „Tren I” i „Tren VII”
Scenariusz 44. Wsłuchać się w słowa modlitwy (Jan Lechoń, „Modlitwa”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Modlitwa” Jana Lechonia
Scenariusz 58. O ojczyźnie, której „nigdy nie było i nie ma na mapie” (Jan Lechoń, „Chełmoński”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Chełmoński” Jana Lechonia
Scenariusz 53 z kartą pracy. Poetycki hołd dla kobiety bohatera (Adam Mickiewicz, „Śmierć Pułkownika”)
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi „Śmierć Pułkownika” Adama Mickiewicza
Scenariusz 63. „Jak dziki zwierz przyszło Nieszczęście do człowieka…” (Cyprian Norwid, „Fatum”)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu wiersza „Fatum” Cypriana Norwida
Scenariusz 81. W ogrodzie uczuć – Jan Lechoń, „Sprzeczka”, „***(Na niebo wypływają białych chmurek żagle)”
Scenariusz lekcji poświęconej wierszom Jana Lechonia: „Sprzeczka” oraz „***(Na niebo wypływają białych chmurek żagle)”
Scenariusz 110. Walizka, a w niej… (Adam Zagajewski,„Walizka”)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu wiersza „Walizka” Adama Zagajewskiego
Scenariusz 109. Noc, morze i poeta – wokół wiersza Adama Zagajewskiego
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu wiersza „Noc, morze” Adama Zagajewskiego
Scenariusz 18 z kartą pracy. Portret zdeformowany, czyli taka jest, a jaka być powinna żona
Scenariusz lekcji poświęconej wyobrażeniom żony i małżeństwa w tekstach kultury (Ignacy Krasicki, „Żona modna”; Adam Mickiewicz, „Żona uparta”)
Scenariusz 32. Świat magii i fantastyki w „Dziadach”, części II Adama Mickiewicza
Scenariusz lekcji poświęconej „Dziadom”, część II Adama Mickiewicza
Scenariusz 31 z kartą pracy. Co się wydarzyło nocą w kaplicy? (Adam Mickiewicz, „Dziady”, część II)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu „Dziadów”, części II Adama Mickiewicza
Scenariusz 54 z kartą pracy. O pasji życia w niełatwych czasach (Melchior Wańkowicz, „Ziele na kraterze”)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu fragmentów „Ziela na kraterze” Melchiora Wańkowicza
Scenariusz 50 z kartą pracy. Muzyka jest sztuką (koncert Jankiela z „Pana Tadeusza”)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu koncertu Jankiela – fragmentu „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza
Scenariusz 56. „Być zwyciężonym i nie ulec to zwycięstwo”. Sposoby walki Polaków z wrogiem w świetle „Kamieni na szaniec”
Scenariusz lekcji poświęcony „Kamieniom na szaniec” Aleksandra Kamińskiego
Scenariusz 55 z kartą pracy. Ludzie, miejsca i fakty w powieści „Kamienie na szaniec”
Scenariusz lekcji poświęconej „Kamieniom na szaniec” Aleksandra Kamińskiego
Scenariusz 66. „Stajesz się na zawsze odpowiedzialny za to, co oswoiłeś”. Obraz miłości i przyjaźni w „Małym Księciu”
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu lektury „Mały Książę” Antoine’a de Saint-Exupery’ego
Scenariusz 67. „Mały Książę” – opowiastka dla dzieci czy mądra baśń dla wszystkich?
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu lektury „Mały Książę” Antoine’a de Saint-Exupery’ego
Scenariusz 65 z kartą pracy. „Ludzie odlegli jak planety”. Świat małych i dużych w „Małym Księciu”
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu lektury „Mały Książę” Antoine’a de Saint-Exupery’ego
Scenariusz 88. Co możemy znaleźć w „Balladynie”? Wielopłaszczyznowość dramatu Juliusza Słowackiego
Scenariusz lekcji poświęconej „Balladynie” Juliusza Słowackiego
Scenariusz 87. Tropem zbrodni i kłamstwa, czyli do czego doprowadziła Balladynę żądza władzy
Scenariusz lekcji poświęconej „Balladynie” Juliusza Słowackiego
Scenariusz 86. Fantastyka i magia w „Balladynie” Juliusza Słowackiego
Scenariusz lekcji poświęconej „Balladynie” Juliusza Słowackiego
Scenariusz 98. Pochwała czy krytyka rzeczywistości ukazanej w „Zemście”?
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu „Zemsty” Aleksandra Fredry