• Pomoc i wsparcie
  • Sklep
  • Blog
  • Kontakt
eduranga.pl
  • Biblioteka
    • Klub Nauczyciela
    • E-booki
    • E-zeszyty ćwiczeń
    • Pakiety lekcyjne
    • Multibooki
    • Multimedia
    • Projekty specjalne
  • Narzędzia
    • Generatory sprawdzianów
    • Karty pracy
    • Dyplomy
    • Diagnozy
  • E-booki
  • Premium
    • E-zadania egzaminacyjne
    • Zdasz.to
  • Moje kursy
  • Zaloguj się Dołącz do nas
Zaloguj się Dołącz do nas
  • Wychowanie
    przedszkolne
    • Trzylatki
    • Czterolatki
    • Pięciolatki
    • Sześciolatki
  • Szkoła podstawowa
    klasy 1-3
    • Szkoła na TAK
    • Szkolni Przyjaciele
    • Nowi Tropiciele
    • Kalejdoskop ucznia
  • Szkoła podstawowa
    klasy 4-8
    • Język polski
    • Matematyka
    • Historia
    • Wiedza o społeczeństwie
    • Przyroda
    • Biologia
    • Chemia
    • Fizyka
    • Geografia
    • Informatyka
    • Muzyka
    • Plastyka
    • Technika
    • Edukacja dla bezpieczeństwa
    • Język niemiecki
    • Język rosyjski
  • Szkoły
    ponadpodstawowe
    • Język polski
    • Historia
    • Historia i teraźniejszość
    • Fizyka
    • Chemia
    • Biznes i zarządzanie
    • Język niemiecki
    • Język rosyjski
    • Informatyka
    • Edukacja dla bezpieczeństwa
  • Języki
    obce
    • Szkoła podstawowa
      • Język niemiecki
      • Język rosyjski
    • Szkoły ponadpodstawowe
      • Język niemiecki
      • Język rosyjski
    • Kształcenie zawodowe
      • Język angielski zawodowy
      • Język niemiecki zawodowy
  • Kształcenie
    zawodowe
    • Branża budowlana
    • Branża ekonomiczna
    • Branża elektroenergetyczna
    • Branża elektroniczno-mechatroniczna
    • Branża fryzjersko-kosmetyczna
    • Branża gastronomiczna
    • Branża informatyczna
    • Branża medyczno–społeczna
    • Branża motoryzacyjna i mechaniczna
    • Branża spedycyjno-logistyczna
    • Branża rolnicza
    • Branża turystyczno-hotelarska
    • Wszystkie zawody

Archives

Scenariusz 4. Bliskie związki poezji… ze sportem (Kazimierz Wierzyński, „100 m”)

Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „100 m” Kazimierza Wierzyńskiego

Leave a comment

Scenariusz 3. O poecie na wiosnę…(Kazimierz Wierzyński, „Zielono mam w głowie”)

Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Zielono mam w głowie” Kazimierza Wierzyńskiego

Leave a comment

Scenariusz 10. Epoka wielkiej komunikacji

Scenariusz lekcji poświęconej współczesnym środkom przekazywania informacji

Leave a comment

Scenariusz 8. Krótki przewodnik po Edenie (Księga Rodzaju, „Pierwotny stan szczęścia”)

Scenariusz lekcji poświęconej fragmentom biblijnej Księgi Rodzaju

Leave a comment

Scenariusz 7. Malarska wizja stworzenia człowieka – „czytamy” fresk Michała Anioła

Scenariusz lekcji poświęconej freskowi „Stworzenie Adama” Michała Anioła

Leave a comment

Scenariusz 6. Biblia – księga nad księgami

Scenariusz lekcji poświęconej kulturotwórczemu znaczeniu Biblii

Leave a comment

Scenariusz 23. „Pisanie o poezji nie jest moją namiętnością…” przewrotność czy „wyznanie wiary”? (Wisława Szymborska, „Niektórzy lubią poezję”)

Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Wisławy Szymborskiej „Niektórzy lubią poezję”

Leave a comment

Scenariusz 17. Świat przekształcony magią słowa (Adam Zagajewski, „Wzgórze”)

Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Wzgórze” Adama Zagajewskiego

Leave a comment

Scenariusz 16. Dokąd zmierzasz, człowieku? (Adam Zagajewski, „Szybki wiersz”)

Scenariusz lekcji poświęconej utworowi „Szybki wiersz” Adama Zagajewskiego

Leave a comment

Scenariusz 12. Skąd się wzięły mity?

Scenariusz lekcji poświęconej mitologii starożytnej Grecji

Leave a comment

Scenariusz 13. Tezeusz – ateński bohater

Scenariusz lekcji poświęconej mitowi o Tezeuszu

Leave a comment

Scenariusz 35. Jan Kochanowski o tym, co w życiu ważne

Scenariusz lekcji poświęconej fraszkom Jana Kochanowskiego

Leave a comment

Scenariusz 34. Fraszki Kochanowskiego – błahostki i żarty czy „literackie szlachetne kamienie”?

Scenariusz lekcji poświęconej fraszkom Jana Kochanowskiego

Leave a comment

Scenariusz 30. Od tekstu literackiego do inscenizacji („Dramat na scenie, czyli przedstawienie”)

Scenariusz lekcji poświęconej dramatowi i jego scenicznej realizacji

Leave a comment

Scenariusz 29. Czyja wina? Jaka kara? – ballada „Świtezianka” Adama Mickiewicza

Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu ballady „Świtezianka” Adama Mickiewicza

Leave a comment

Scenariusz 43. Po drugiej stronie… obraz Boga i zaświatów w tekstach kultury

Scenariusz lekcji poświęconej tekstom kultury przedstawiającym zaświaty, w tym wierszowi Bolesława Leśmiana „Urszula Kochanowska”

Leave a comment

Scenariusz 42. Portret ojca cierpiącego (Jan Kochanowski, „TrenVIII”)

Scenariusz lekcji poświęconej „Trenowi VIII” Jana Kochanowskiego

Leave a comment

Scenariusz 41. Portret Urszuli Kochanowskiej piórem poety nakreślony (Jan Kochanowski „Tren V”)

Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu „Trenu V” Jana Kochanowskiego

Leave a comment

Scenariusz 49 z kartą pracy. Garść informacji nie tylko z historii kina

Scenariusz lekcji poświęconej historii kina, językowi filmu, gatunkom filmowym

Leave a comment

Scenariusz 57. W heroicznym świecie Szarych Szeregów

Scenariusz lekcji poświęconej Szarym Szeregom oraz „Kamieniom na szaniec” Aleksandra Kamińskiego

Leave a comment

Scenariusz 45. „Nie złoto szczęście czyni” – rozważania o bohaterze „Opowieści wigilijnej” i roli pieniądza w życiu człowieka

Scenariusz lekcji poświęconej „Opowieści wigilijnej” Karola Dickensa

Leave a comment

Scenariusz 68. W głąb myśli i uczuć („Liryczne wtajemniczenie”)

Scenariusz lekcji poświęconej liryce

Leave a comment

Scenariusz 64. Poetycka rozmowa o sumieniu (Wisława Szymborska, „Pochwała złego o sobie mniemania”)

Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu wiersza „Pochwała złego o sobie mniemania” Wisławy Szymborskiej

Leave a comment

Scenariusz 61. Ambitny czy ograniczony? (Sławomir Mrożek, „Artysta”)

Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu konwencji bajki oraz powiastki „Artysta” Sławomira Mrożka

Leave a comment

Scenariusz 60. Złamana konwencja – „Śpiąca królewna” według Sławomira Mrożka

Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu opowiadania „Śpiąca królewna” Sławomira Mrożka

Leave a comment

Scenariusz 70. Co wynika z cebuliczności cebuli?

Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Cebula” Wisławy Szymborskiej

Leave a comment

Scenariusz 71. Czego nie ma w muzeum? Rozważania o wierszu Wisławy Szymborskiej

Scenariusz lekcji poświęcony wierszowi „Muzeum” Wisławy Szymborskiej

Leave a comment

Scenariusz 69. „Nic dwa razy się nie zdarza”? – rozważania inspirowane wierszem Wisławy Szymborskiej

Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Nic dwa razy” Wisławy Szymborskiej

Leave a comment

Scenariusz 72. Radość czytania Szymborskiej

Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu poetyki Wisławy Szymborskiej na podstawie tekstu „Prostota i pogodna mądrość – o czytaniu wierszy (nie tylko Wisławy Szymborskiej)”

Leave a comment

Scenariusz 73. Inny odcień tęsknoty – „Moja piosnka (II)” Cypriana Norwida

Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Moja piosnka (II)” Cypriana Norwida

Leave a comment

Posts navigation

← Older posts
Newer posts →

Archives

Meta

  • Zaloguj się
×

Wejdź do świata EDURANGI

Platforma edukacyjna ułatwiająca codzienną naukę oraz kontakt nauczyciela z uczniami.
60 000 materiałów edukacyjnych, generator sprawdzianów, prace domowe.

Załóż darmowe konto
Logo wsip

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne

Infolinia: 801 220 555, e-mail: wsip@wsip.com.pl

  • Numery dopuszczenia
  • Polityka cookies
  • Dane osobowe
  • Regulamin

Copyright © Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna

×
Logowanie
Przypomnij hasło

lub
× Podaj swój e-mail, aby przypomnieć hasło

Rejestracja dla Dyrektora

Jeśli chcesz się zarejestrować w serwisie wsipnet.pl - skontaktuj się z nami.

Infolinia: 801 220 555