Archives
Scenariusz lekcji 9. Muzyka rozrywkowa – rock. Tolerancja dla preferencji innych – wyrażanie i uzasadnianie opinii
Scenariusz lekcji 8. Szkolne „rapowanie” i scatowanie. Techniki wokalne charakterystyczne dla stylów muzyki rozrywkowej (jazz, rap)
Scenariusz lekcji 7. Jak muzykę wykorzystuje medycyna i marketing? Wpływ muzyki na człowieka – ćwiczenia praktyczne (dobieranie utworu do treści)
Scenariusz lekcji 10. Rockowo na wesoło. Instrumenty zespołu rockowego. Ostinato, jako podstawa schematów rytmicznych w muzyce rozrywkowej
Scenariusz lekcji 13. Roztańczone święta. Rytmy polskich tańców narodowych w kolędach i pastorałkach
Scenariusz lekcji 11. Już czas pomyśleć o świętach… Zwyczaje świąteczne w krajach Europy: Czechy, Hiszpania, Włochy
Scenariusz lekcji 15. Z historii polskiej muzyki rozrywkowej drugiej połowy XX wieku. Czesław Niemen, zespół Skaldowie i Perfect. Utrwalenie budowy formalnej utworów: ABA, ABA’
Scenariusz lekcji 14. Rock and rollowy karnawał. Charakterystyka stylu. Podstawowy krok rock and rolla. Utrwalenie znaczenia znaków chromatycznych
Scenariusz lekcji 18. Koncert muzyki filmowej. Najwybitniejsi polscy kompozytorzy muzyki filmowej
Scenariusz lekcji 12. Tradycje świąteczne w wybranych krajach Europy: Anglia, Austria, Francja
Scenariusz lekcji 19. „Strumyka fala szybka wśród jasnych bieży łąk”. Pieśń solowa epoki romantyzmu
Scenariusz lekcji 17. Muzyka z ekranu kina i z radia. Tworzenie scenariusza filmowego. Klasowy dżingiel
Scenariusz lekcji 16. Muzyka filmowa wczoraj i dziś. Rola muzyki w filmie – określanie i ilustrowanie dźwiękiem „kadru filmowego”
Scenariusz lekcji 22. Dźwięki jak barwy. Kolorystyka różnych zespołów – porównywanie barw kwintetów
Scenariusz lekcji 23. Duet, tercet, kwartet, kwintet… Muzykowanie wielogłosowe – realizacja partytury na kwintet instrumentów szkolnych. Dudy wielkopolskie
Scenariusz lekcji 21. Poezja wyśpiewana. Związki muzyki z tekstem literackim. Bardowie „krainy łagodności”
Scenariusz lekcji 20. Muzyka wokalna i wokalno-instrumentalna. Różne zespoły wokalne. Henryk Mikołaj Górecki
Scenariusz lekcji 24. Barwy muzyki ludowej. Bogactwo kulturalne Śląska i Wielkopolski. Artystyczne opracowanie muzyki ludowej
Scenariusz lekcji 27. Żarty muzyczne. Tworzenie melodii do wybranej fraszki J. Kochanowskiego – ukazanie jej w różnych kontekstach żartu muzycznego
Scenariusz lekcji 25. Elektroniczna orkiestra – paleta barw. Możliwości instrumentów elektronicznych – granie melodii i akompaniamentu
Scenariusz lekcji 26. Kabaret – muzyka rozśmiesza. Tworzenie skeczu z użyciem środków muzycznych
Scenariusz lekcji 29. Viva la musica – od starożytności do renesansu. Podsumowanie i uporządkowanie chronologiczne wiedzy o muzyce
Scenariusz lekcji 30. Viva la musica – od baroku do klasycyzmu. Podsumowanie i uporządkowanie Chronologiczne wiedzy o muzyce
Scenariusz lekcji 31. Viva la musica – romantyzm, XX wiek i muzyka współczesna. Klucz do muzyki – na dalszą drogę… Podsumowanie i uporządkowanie chronologiczne wiedzy o muzyce
Scenariusz lekcji 28. Operetka i musical. Tańce wykorzystywane w teatrze
Scenariusz lekcji: Powtórzenie pisowni wyrazów z rz, ż, ó, u, h, ch
Scenariusz lekcji: Roald Dahl Charlie i fabryka czekolady
Scenariusz lekcji podsumowującej dział 2. Budowa atomu a układ okresowy pierwiastków chemicznych
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, odpowiedzi do testu i zadań tekstowych z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń, odpowiedzi do zadań z karty pracy. Na końcu znajduje się karta pracy dla ucznia.
Scenariusz lekcji podsumowującej dział 1. Świat substancji
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, odpowiedzi do testu i zadań tekstowych z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń, odpowiedzi do zadań z karty pracy. Na końcu znajduje się karta pracy dla ucznia.