Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: źródła zanieczyszczeń wód; wpływ zanieczyszczeń wód na środowisko; usuwanie zanieczyszczeń: oczyszczalnie ścieków, stacje uzdatniania wody; zapobieganie zanieczyszczeniom wód.
Archives
Scenariusz lekcji podsumowującej dział 4. Gazy i ich mieszaniny
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, odpowiedzi do testu i zadań tekstowych z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń, odpowiedzi do zadań z karty pracy. Na końcu znajduje się karta pracy dla ucznia.
Scenariusz lekcji 56. Ważne pytania – Jan Lechoń *** [Pytasz, co w moim życiu]
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu wiersza „*** [Pytasz, co w moim życiu]” Jana Lechonia
Scenariusz lekcji wstępnej. Bliżej słowa przez słowa
Scenariusz lekcji poświęconej zapoznaniu się z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń Bliżej słowa oraz z Zeszytem lekturowym
Scenariusz lekcji 55. Śpieszmy się kochać ludzi. Jan Twardowski „Śpieszmy się”
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu utworu „Śpieszmy się” Jana Twardowskiego
Scenariusz lekcji 54. (II) Mając lat dziesięć, przeżywszy lat sto… Imiesłów przysłówkowy – utrwalenie
Scenariusz lekcji poświęconej utrwaleniu wiadomości o imiesłowie przysłówkowym
Scenariusz lekcji powtórzeniowej. W poszukiwaniu autorytetu. Leszek Kołakowski „Charyzmatyczny przywódca, charyzmatyczny nauczyciel” (fragment), Zbigniew Herbert „Pan od przyrody”
Scenariusz lekcji powtórzeniowej poświęconej doskonaleniu analizy i interpretacji tekstów kultury [Leszek Kołakowski „Charyzmatyczny przywódca, charyzmatyczny nauczyciel” (fragment), Zbigniew Herbert „Pan od przyrody”]
Scenariusz lekcji powtórzeniowej. Do Polski, czyli gdzie? Kazimierz Wierzyński „Kufer”
Scenariusz lekcji powtórzeniowej poświęconej analizie i interpretacji tekstów kultury m.in. wiersza „Kufer” Kazimierza Wierzyńskiego
Scenariusz lekcji powtórzeniowej. Między ziemią a niebem. Dorota Terakowska „Tam, gdzie spadają anioły” (fragment), Giovanni Segantini „Miłość u źródła życia”
Scenariusz lekcji powtórzeniowej poświęconej analizie i interpretacji tekstów kultury (Dorota Terakowska „Tam, gdzie spadają anioły” (fragment), Giovanni Segantini „Miłość u źródła życia”)
Scenariusz lekcji powtórzeniowej. Kręte drogi życia. Jerzy Liebert *** [Uczę się ciebie, człowieku]
Scenariusz lekcji powtórzeniowej poświęconej ćwiczeniu wypowiedzi ustnych i pisemnych oraz odczytywania znaczeń symbolicznych (Jerzy Liebert *** [Uczę się ciebie, człowieku])
Scenariusz lekcji powtórzeniowej. W poszukiwaniu wspólnego języka. Robert Escarpit „Antybabel” (fragment)
Scenariusz lekcji powtórzeniowej poświęconej analizie i interpretacji tekstów kultury m.in. tekstu „Antybabel” Roberta Escarpita
Scenariusz lekcji powtórzeniowej. Spełnić marzenia. Richard Bach „Mewa” (fragment)
Scenariusz lekcji powtórzeniowej poświęconej analizie i interpretacji tekstów kultury (fragment „Mewy” Richarda Bacha)
Scenariusz lekcji powtórzeniowej po dziale II (obejmuje lekcje 10.-13.)
Scenariusz lekcji powtórzeniowej po dziale II (obejmuje lekcje 10.-13.)
Scenariusz lekcji powtórzeniowej po dziale II (obejmuje lekcje 14.-19.)
Scenariusz lekcji powtórzeniowej po dziale II (obejmuje lekcje 14.-19.)
Scenariusz lekcji powtórzeniowej po dziale I
Scenariusz lekcji powtórzeniowej po dziale I
Scenariusz lekcji powtórzeniowej po dziale III
Scenariusz lekcji powtórzeniowej po dziale III
Scenariusz lekcji powtórzeniowej po dziale V
Scenariusz lekcji powtórzeniowej po dziale V
Scenariusz lekcji powtórzeniowej po dziale IV
Scenariusz lekcji powtórzeniowej po dziale IV
Scenariusz lekcji powtórzeniowej. Słońce też tu nie świeci. Roma Ligocka „Dziewczynka w czerwonym płaszczyku” (fragment)
Scenariusz lekcji powtórzeniowej poświęconej analizie i interpretacji tekstów kultury m.in. fragmentu „Dziewczynki w czerwonym płaszczyku” Romy Ligockiej
Scenariusz lekcji z infografiką (III). W świecie X muzy. Kino gatunków. Western. Baśń w kostiumie Dzikiego Zachodu
Scenariusz lekcji poświęconej westernowi
Scenariusz lekcji z infografiką (II). W świecie X muzy. Kino gatunków. Miłość we łzach… Melodramat
Scenariusz lekcji poświęconej filmom melodramatycznym
Scenariusz lekcji z infografiką (I). W świecie X muzy. Kino gatunków. Wśród gatunków filmowych – śmiech komedii
Scenariusz lekcji poświęconej gatunkom filmowym
Scenariusz lekcji z infografiką. Aleksander Fredro „Zemsta” (I). Staropolskim obyczajem… Życie Aleksandra Fredry i geneza „Zemsty”
Scenariusz lekcji poświęconej przedstawieniu elementów biografii Aleksandra Fredry i genezie „Zemsty”
Scenariusz lekcji z infografiką. Na ścieżkach myśli – wielcy filozofowie starożytności
Scenariusz lekcji poświęconej starożytnym filozofom
Scenariusz lekcji z infografiką (V). W świecie X muzy. Kino gatunków. W świecie strachów. O filmowych horrorach
Scenariusz lekcji poświęconej filmowym horrorom
Scenariusz lekcji z infografiką. Spotkanie na Parnasie – rodzaje literackie
Scenariusz lekcji poświęconej rodzajom literackim
Scenariusz lekcji z infografiką. Jan Kochanowski
Scenariusz lekcji poświęconej Janowi Kochanowskiemu
Scenariusz lekcji z infografiką (IV). W świecie X muzy. Kino gatunków. Jestem Bond. James Bond… O sensacji w filmie
Scenariusz lekcji poświęconej filmom sensacyjnym
Scenariusz lekcji związanej z lekturą. Arkady Fiedler „Dywizjon 303” (I). Drogi do wolności. Polscy lotnicy w armiach alianckich sił w opowieści Arkadego Fiedlera
Scenariusz lekcji poświęconej wprowadzeniu do „Dywizjonu 303” (geneza powstania powieści, powtórzenie wiadomości o II wojnie światowej)
Scenariusz lekcji z infografiką (VIII). W świecie X muzy. Kino gatunków. Konkursowa lekcja powtórzeniowa
Scenariusz lekcji poświęconej powtórzeniu wiadomości o gatunkach filmowych