Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: badanie składu powietrza; składniki powietrza.
Archives
Scenariusz lekcji 4.7. Zanieczyszczenia powietrza i jego ochrona
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: przyczyny zanieczyszczeń powietrza; skutki zanieczyszczenia powietrza; ochrona powietrza przed zanieczyszczeniami.
Scenariusz lekcji 5.1. Właściwości wody i jej rola w przyrodzie
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: obieg wody w przyrodzie; właściwości wody; woda w organizmach; znaczenie wody w gospodarce człowieka.
Scenariusz lekcji 4.6. Wodór – gaz o najmniejszej gęstości
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: otrzymywanie i właściwości wodoru; mieszanina piorunująca; zasady pracy z wodorem; zastosowania wodoru.
Scenariusze lekcji. Bądź bezpieczny na drodze. Karta rowerowa. Klasy 4–6
Plik zawiera scenariusze lekcji: przedstawia cele i plan zajęć, metody pracy, propozycje materiałów dydaktycznych, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika oraz kart pracy.
Scenariusz lekcji 18. (I) Architekci słowa. Jak są zbudowane wyrazy pochodne?
Scenariusz lekcji poświęconej wyrazom pochodnym
Scenariusz lekcji 17. Charyzmatyczny nauczyciel. Nancy H. Kleinbaum „Stowarzyszenie Umarłych Poetów” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu „Stowarzyszenia Umarłych Poetów” Nancy H. Kleinbaum
Scenariusz lekcji 16. (II) Od mistrza do arcymistrza – sportowcy na start. Wyraz podstawowy i pochodny – utrwalenie
Scenariusz lekcji poświęconej utrwaleniu wiadomości o słowotwórstwie
Scenariusz lekcji 22. Tam, gdzie kara depcze winie po piętach. Adam Mickiewicz „Świtezianka” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu fragmentu „Świtezianki” Adama Mickiewicza
Scenariusz lekcji 21. Spotkania ze sztuką. Do czego zdolny jest człowiek? Michał Anioł „Kuszenie i wygnanie z Raju”
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu dzieła „Kuszenie i wygnanie z raju” Michała Anioła
Scenariusz lekcji 20. Zaczęło się od… Stary Testament „Wygnanie z Raju” (fragment)
Scenariusz lekcji dotyczącej omówienia fragmentu starotestamentowego „Wygnania z raju”
Scenariusz lekcji 19. Siła przekonywania, czyli jak to się dzieje, że reklama działa
Scenariusz lekcji poświęconej nauce rozpoznawania oraz stosowania perswazji i manipulacji językowej
Scenariusz lekcji 18. (II) Architekci słowa. Wyrazy pochodne. Analiza słowotwórcza wyrazów
Scenariusz lekcji poświęconej analizie słowotwórczej wyrazów
Scenariusz lekcji 24. (I) Na początku było słowo, a na końcu frazes… Perswazja i manipulacja językowa
Scenariusz lekcji poświęconej doskonaleniu rozpoznawania oraz stosowania perswazji i manipulacji językowej
Scenariusz lekcji 23. W labiryncie życia. Anna Onichimowska „Lot Komety” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu fragmentu „Lotu komety” Anny Onichimowskiej
Scenariusz lekcji 26. (I) W labiryncie słów. Skrótowce
Scenariusz lekcji poświęconej wprowadzeniu do skrótowców
Scenariusz lekcji 25. Wirtualny czy realny? Wiktor Pielewin „Hełm grozy” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu fragmentu „Hełmu grozy” Wiktora Pielewina
Scenariusz lekcji 24. (II) Na początku było… Perswazja i manipulacja językowa
Scenariusz lekcji poświęconej rozpoznawaniu perswazji i manipulacji językowej w materiałach reklamowych oraz przekształcaniu perswazyjnych wypowiedzi
Scenariusz lekcji 31. Spotkania ze sztuką. Misterium rozpaczy. Rogier van der Weyden „Zdjęcie z krzyża”
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu dzieła „Zdjęcie z krzyża” Rogiera van der Weydena
Scenariusz lekcji 30. Nie wstydzić się łez. Jan Twardowski „Nie rozdzielaj”
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu utworu „Nie rozdzielaj” Jana Twardowskiego
Scenariusz lekcji 29. Wieczne mity. Prometeusz antyczny, Prometeusz współczesny
Scenariusz lekcji poświęconej mitowi o Prometeuszu
Scenariusz lekcji 28. Krótko i najkrócej. Skróty
Scenariusz lekcji poświęconej skrótom
Scenariusz lekcji 27. Herosi popkultury. „Spiderman. Siła złego na jednego” (fragment komiksu)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu fragmentu komiksu „Spiderman. Siła złego na jednego”
Scenariusz lekcji 32. W godzinie próby. J.R.R. Tolkien „Władca pierścieni” (fragment)
Scenariusz lekcji poświęconej omówieniu fragmentu „Władcy pierścieni”
Scenariusz lekcji 34. (II) Misja językowa. Typy zdań – utrwalenie
Scenariusz lekcji poświęconej utrwaleniu wiadmości o typach zdań
Scenariusz lekcji 34. (I) Misja językowa. Typy zdań
Scenariusz lekcji poświęconej typom zdań
Scenariusz lekcji 38. (II) Kocha, lubi, szanuje. Typy zdań współrzędnie złożonych – utrwalenie
Scenariusz lekcji poświęconej utrwaleniu wiadomości o typach zdań współrzędnie złożonych
Scenariusz lekcji 33. Wyzwania składniowe. Powtórzenie o wypowiedzeniach
Scenariusz lekcji poświęconej powtórzeniu wiadomości o wypowiedzeniach
Scenariusz lekcji 38. (I) Kocha, lubi, szanuje – typy zdań współrzędnie złożonych
Scenariusz lekcji poświęconej typom zdań współrzędnie złożonych
Scenariusz lekcji 36. Co się kryje w zdaniu? Analiza struktury zdania
Scenariusz lekcji poświęconej analizie struktury zdania