Scenariusz lekcji 4.1. Powietrze i jego składniki

Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: badanie składu powietrza; składniki powietrza.

Scenariusz lekcji 4.7. Zanieczyszczenia powietrza i jego ochrona

Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: przyczyny zanieczyszczeń powietrza; skutki zanieczyszczenia powietrza; ochrona powietrza przed zanieczyszczeniami.

Scenariusz lekcji 5.1. Właściwości wody i jej rola w przyrodzie

Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: obieg wody w przyrodzie; właściwości wody; woda w organizmach; znaczenie wody w gospodarce człowieka.

Scenariusz lekcji 4.6. Wodór – gaz o najmniejszej gęstości

Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: otrzymywanie i właściwości wodoru; mieszanina piorunująca; zasady pracy z wodorem; zastosowania wodoru.