Archives
Scenariusz lekcji: Wiem, umiem, rozumiem – Jacek Inglot „Eri i smok”
Scenariusz lekcji: Wiem, umiem, rozumiem – sprawdzian z pisowni wyrazów z rz, ż, ó, u
Scenariusz lekcji: Wiem, umiem, rozumiem – sprawdzian z wiedzy o synonimach, mowie niewerbalnej i znakach
Scenariusz lekcji: Wiem, umiem, rozumiem – sprawdzian z wiedzy o wypowiedzeniach i częściach zdania
Scenariusz lekcji: Wiem, umiem, rozumiem – sprawdzian z ortografii
Scenariusz lekcji: Wiem, umiem, rozumiem – sprawdzian wiedzy z fonetyki
Scenariusz lekcji: Władysław Bełza „Katechizm polskiego dziecka”
Scenariusz lekcji: Witold Bobiński „Idę do kina”
Scenariusz lekcji: Zdanie i równoważnik zdania
Scenariusz lekcji: Wincenty Faber „Pogoda”
Scenariusz lekcji: Zdanie pojedyncze nierozwinięte i rozwinięte
Scenariusz lekcji: Wilhelm Grimm, Jacob Grimm „Królowa pszczół”
Scenariusz lekcji: Znaki interpunkcyjne na końcu zdania
Słowa z uśmiechem. Poradnik nauczyciela. Scenariusze lekcji literackich, odpowiedzi do zadań, wskazówki metodyczne
Plik zawiera tekst drukowanego „Poradnika nauczyciela. Język polski. Słowa z uśmiechem kl. 4. Scenariusze lekcji literackich, odpowiedzi do zadań, wskazówki metodyczne”
Scenariusz lekcji 1.2. Świat jest zbudowany z substancji
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: substancje stałe, ciekłe i gazowe, właściwości substancji.
Scenariusz lekcji 1.1. Szkolna pracownia chemiczna
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: szkolna pracownia chemiczna; podstawowy sprzęt laboratoryjny; bezpieczeństwo w pracowni chemicznej.
Scenariusz lekcji 1.7. Zjawiska fizyczne i reakcje chemiczne
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: rodzaje przemian substancji; reakcje chemiczne; substraty i produkty reakcji.
Scenariusz lekcji 1.6. Mieszaniny substancji
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: otrzymywanie mieszanin; rozdzielanie mieszanin.
Scenariusz lekcji 1.5. Niemetale i ich właściwości
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: badanie właściwości niemetali; zastosowanie niemetali.
Scenariusz lekcji 1.4. Działanie czynników środowiska na metale
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: czynniki powodujące niszczenie metali; rdza; sposoby zapobiegania korozji.
Scenariusz lekcji 1.3. Metale i ich stopy
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: znaczenie metali w rozwoju cywilizacji; własciwości metali; stopy metali; zastosowanie metali i ich stopów.
Scenariusz lekcji 2.5. Masa atomowa pierwiastka – izotopy
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: rodzaje i przykłady izotopów; promieniotwórczość naturalna i sztuczna; zastosowanie izotopów promieniotwórczych.
Scenariusz lekcji 2.4. Układ okresowy pierwiastków chemicznych
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: prace Mendelejewa; prawo okresowości; miejsce metali i niemetali w układzie okresowym.
Scenariusz lekcji 2.3. Budowa atomu
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: rozmiary i masy atomów; jądro atomowe i elektrony; liczba atomowa i liczba masowa.
Scenariusz lekcji 2.2. Budowa materii
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: dowody na ziarnistość materii – dyfuzja; atom jako drobina budująca materię.
Scenariusz lekcji 2.1. Pierwiastki, ich nazwy i symbole
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: od alchemii do chemii; symbole pierwiastków chemicznych; nazewnictwo pierwiastków.
Scenariusz lekcji 2.6. Położenie pierwiastka w układzie okresowym
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami zdolnymi i słabszymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: numer grupy a liczba elektronów walencyjnych; numer okresu a liczba powłok elektronowych; określanie budowy atomu pierwiastka na podstawie jego położenia w układzie okresowym.
Scenariusz lekcji 76 z kartą pracy. Beata Ostrowicka „Zła dziewczyna”
Plik zawiera scenariusz lekcji 76. Problemy pewnej rodziny. Uzupełnieniem scenariusza jest karta pracy.
Scenariusz lekcji 75 z kartą pracy. Aleksander Fredro „Zemsta” 5
Plik zawiera scenariusz lekcji 75. „Zemsta” w klasowym teatrze. Uzupełnieniem scenariusza jest karta pracy.