Archives
Scenariusz nr 10. Ile treści kryje wyraz?
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciom treści i zakresu znaczeniowego wyrazu.
Scenariusz nr 15. Kiedy tradycje mogą zanikać?
Scenariusz lekcji poświęconej analizie i interpretacji fragmentu „Pieśni świętojańskiej o Sobótce”.
Scenariusz nr 19. Tradycja wartości narodowych w twórczości Mariana Hemara
Scenariusz lekcji poświęconej analizie i interpretacji wiersza „Rozmowa z żołnierzem”.
Scenariusz nr 18. O tradycji rycerskiej w kulturze
Scenariusz lekcji poświęconej analizie tekstu o legendzie o królu Arturze oraz cechach średniowiecznego rycerza.
Scenariusz nr 17. Rzecz o rzeczy
Scenariusz lekcji poświęconej analizie i interpretacji wiersza „Rzecz Czarnoleska” Juliana Tuwima.
Scenariusz nr 16. Co łączy ortografię z tradycją?
Scenariusz lekcji poświęconej zasadom polskiej ortografii.
Scenariusz nr 22. Co świadczy o szacunku do człowieka?
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentowi powieści Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel, mówiącego o szacunku w szkole.
Scenariusz nr 1. Pięknie napisać o pięknie
Scenariusz lekcji poświęconej analizie i interpretacji wiersza
„Wysokie drzewa” Jana Lechonia.
Scenariusz nr 25. Praca nad wzajemnym szacunkiem
Scenariusz lekcji poświęconej analizie fragmentów „Pamiętników Adama i Ewy”.
Scenariusz nr 24. Jak złożyć, by było poprawnie. Wypowiedzenia wielokrotnie złożone
Scenariusz lekcji poświęconej analizie, rozróżnianiu i definiowaniu wypowiedzeń wielokrotnie złożonych.
Scenariusz nr 23. Co się dzieje, gdy zabraknie szacunku
Scenariusz lekcji poświęconej analizie fragmentu utworu Stanisława Lema w kontekście szacunku do drugiego człowieka.
Scenariusz nr 27. Czy mieć styl to zawsze znaczy być modnym?
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu stylu językowego.
Scenariusz nr 26. Leszek Kołakowski o szacunku do siebie
Scenariusz lekcji poświęconej analizie tekstu Jacka Kołakowskiego w kontekście szacunku.
Scenariusz nr 2. W trosce o równowagę wewnętrzną
Scenariusz lekcji poświęconej tekstowi o poglądach filozoficznych na człowieka.
Scenariusz nr 34. Wypowiedzenia wielokrotnie złożone lubią interpunkcję
Scenariusz lekcji poświęconej interpunkcji zdań wielokrotnie złożonych.
Scenariusz nr 32. Szacunek. Podsumowanie rozdziału III
Scenariusz lekcji poświęconej podsumowaniu wiadomości po przerobieniu rozdziału III podręcznika.
Scenariusz nr 37. O powstańczej codzienności
Scenariusz lekcji poświęconej analizie fragmentu „Pamiętnika z powstania warszawskiego”.
Scenariusz nr 35. O tekstach literackich i nieliterackich
Scenariusz lekcji poświęconej różnicom między literaturą piękną a tekstami naukowymi i publicystycznymi.
Scenariusz nr 43. Czy literat to też zawód?
Scenariusz lekcji poświęconej pracy literata ukazanej w wierszu Tadeusza Różewicza.
Scenariusz nr 3. Jakie wartości pozwalają osiągnąć równowagę w życiu?
Scenariusz lekcji poświęconej fraszkom Jana Kochanowskiego.
Scenariusz nr 45. Być reporterem, a może – reportażystą?
Scenariusz lekcji poświęconej różnicy między pracą reportera a reportażysty.
Scenariusz nr 44. Szkoła ponadpodstawowa a preferencje zawodowe
Scenariusz lekcji poświęconej analizie tekstu dotyczącego preferencji zawodowych
Scenariusz nr 49. Praca źródłem wiedzy o naturze człowieka
Scenariusz lekcji poświęconej analizie tekstu Doroty Terakowskiej.
Scenariusz nr 48. Czym są prace miłości?
Scenariusz lekcji poświęconej analizie fragmentu powieści kryminalnej Agathy Christie.
Scenariusz nr 50. Reklamuję siebie – nauka tworzenia pism użytkowych
Scenariusz lekcji poświęconej nauce tworzenia pism użytkowych.
Scenariusz nr 4. Bawiąc, skłaniać do refleksji
Scenariusz lekcji poświęconej fraszkom Jana Sztaudyngera.
Scenariusz nr 58. Symbole w utworze Jarosława Marka Rymkiewicza
Scenariusz lekcji poświęconej analizie i interpretacji wiersza „Wiosna w Milanówku”.
Scenariusz nr 57. Dlaczego tak trudno rozmawiać o śmierci?
Scenariusz lekcji poświęconej lekturze uzupełniającej „Oskar i pani Róża”.
Scenariusz nr 51. Pomysł na siebie, czyli czy watro być youtuberem
Scenariusz lekcji poświęconej analizie wywiadu z Remigiuszem Maciaszkiem.