Scenariusz lekcji poświęconej analizie i interpretacji wiersza „Szóstki z życia”.
Archives
Scenariusz nr 59. Relacje z ojczyzną w utworze Jana Lechonia
Scenariusz lekcji poświęconej analizie i interpretacji wiersza „Goplana” Jana Lechonia.
Scenariusz nr 69. Cechy dobrego stylu
Scenariusz lekcji poświęconej różnym stylom językowym oraz wyznacznikom dobrego stylu.
Scenariusz nr 68. I porażki wspierają rozwój człowieka
Scenariusz lekcji poświęconej lekturze uzupełniającej „Stary człowiek i morze”.
Scenariusz nr 67. Czytanie rozwija
Scenariusz lekcji poświęconej analizie wywiadu z Igą Świątek.
Scenariusz nr 71. Jaką siłę mają marzenia?
Scenariusz lekcji poświęconej tekstowi o Walcie Disneyu.
Scenariusz nr 74. Jak rozwijać umiejętności językowe?
Scenariusz lekcji poświęconej kulturze języka.
Scenariusz nr 77. „Litwo! Ojczyzno moja!” – co budzi zachwyt Adama Mickiewicza?
Scenariusz lekcji poświęconej analilzie i interpretacji inwokacji z „Pana Tadeusza”.
Scenariusz nr 76. Dlaczego Adam Mickiewicz napisał „Pana Tadeusza?
Scenariusz lekcji poświęconej genezie „Pana Tadeusza”.
Scenariusz nr 14. Tradycje znane i nieznane
Scenariusz lekcji poświęconej staropolskim obyczajom związanym ze świętem Kupały.
Scenariusz nr 13. O Kowalskim i Nowaku, czyli odmiana imion i nazwisk w języku polskim
Scenariusz lekcji poświęconej zasadom odmiany imion i nazwisk.
Scenariusz nr 12. Ogórki i grzyby – do czego potrzebna nam tradycja?
Scenariusz lekcji poświęconej polskim tradycjom i obyczajom.
Scenariusz nr 11. Równowaga. Podsumowanie rozdziału I
Scenariusz lekcji poświęconej podsumowaniu wiadomości po przerobieniu rozdziału I podręcznika.
Scenariusz nr 21. Tradycja. Podsumowanie rozdziału II
Scenariusz lekcji poświęconej podsumowaniu wiadomości po przerobieniu rozdziału II podręcznika.
Scenariusz nr 20. Sprawdzam, czy potrafię napisać rozprawkę.
Scenariusz lekcji poświęconej budowie rozprawki i zasadom tworzenia tej formy wypowiedzi.
Scenariusz nr 28. Rozpoznaję artykuł wśród innych form wypowiedzi
Scenariusz lekcji poświęconej analizie wzorcowego artykułu i określaniu cech typowych dla takich tekstów.
Scenariusz nr 30. Jaką pracę powinien wykonać człowiek słaby?
Scenariusz lekcji poświęconej analizie i interpretacji wiersza „To jasne” Czesława Miłosza.
Scenariusz nr 29. Nie dyskryminujmy – szanujmy!
Scenariusz lekcji poświęconej analizie tekstu Janiny Bąk.
Scenariusz nr 33. Dlaczego warto być wiernym, gdy dąży się do celu?
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentowi powieści J.R.R. Tolkiena.
Scenariusz nr 31. Piszemy podanie
Scenariusz lekcji poświęconej cechom gatunkowym podania.
Scenariusz nr 36. O młodych ludziach w tragicznym czasie wojny
Scenariusz lekcji poświęconej pokoleniu Kolumbów i twórczości Krzysztofa Kamila Baczyńskiego.
Scenariusz nr 38. Popularnonaukowe ujęcie wierności
Scenariusz lekcji poświęconej cechom stylu popularnonaukowego i specyfice tekstów napisanych tym stylem.
Scenariusz nr 39. Wierność przekonaniom
Scenariusz lekcji poświęconej analizie i interpretacji wiersza „Bez wyjaśnień” Michała Matejczuka.
Scenariusz nr 41. Sztuka stawiania granic
Scenariusz lekcji poświęconej analizie tekstu o asertywności.
Scenariusz nr 40. Wierność w tłumaczeniu i przekładzie
Scenariusz lekcji poświęconej różnicy między tłumaczeniem a przekładem.
Scenariusz nr 42. Wierność. Podsumowanie rozdziału IV
Scenariusz lekcji poświęconej podsumowaniu wiadomości po przerobieniu rozdziału IV podręcznika.
Scenariusz nr 47. Powiedz coś, a powiem Ci, kim jesteś
Scenariusz lekcji poświęconej środowiskowym odmianom polszczyzny.
Scenariusz nr 46. Region ma znaczenie, czyli o odmianach polszczyzny
Scenariusz lekcji poświęconej regionalnym odmianom polszczyzny.
Scenariusz nr 53. Praca. Podsumowanie rozdziału V
Scenariusz lekcji poświęconej podsumowaniu wiadomości po przerobieniu rozdziału V podręcznika.
Scenariusz nr 52. Zawód: felietonista
Scenariusz lekcji poświęconej analizie feietonu o prokrastynacji.