Scenariusz lekcji poświęconej kreacji Nerona w „Quo vadis”.
Archives
Scenariusz nr 91. Czyny, które rozeszły się echem po kraju
Scenariusz lekcji poświęconej akcjom sabotażowym i dywersyjnym w książce „Kamienie na szaniec”.
Scenariusz nr 90.2. Do czego zobowiązuje szlachectwo?
Scenariusz lekcji poświęconej bohaterom książki „Kamienie na szaniec”.
Scenariusz nr 90.1. Do czego zobowiązuje szlachectwo?
Scenariusz lekcji poświęconej bohaterom książki „Kamienie na szaniec”.
Scenariusz nr 95. Sprawdź, co już umiesz – tworzenie wypowiedzi
Scenariusz lekcji poświęconej powtórzeniu wiadomości i umiejętności dotyczących tworzenia różnych form wypowiedzi.
Scenariusz nr 94. Sprawdź, co już umiesz – kształcenie literackie i kulturowe
Scenariusz lekcji poświęconej powtórzeniu wiadomości o literaturze i kulturze.
Scenariusz nr 93. Na czym polega piękne życie?
Scenariusz lekcji poświęconej bohaterom książki „Kamienie na szaniec”.
Scenariusz nr 92. Zwycięstwo czy porażka? O akcji pod Arsenałem
Scenariusz lekcji poświęconej akcji pod Arsenałem.
Scenariusz nr 9. Dbam o spójność tekstu
Scenariusz lekcji poświęconej wyznacznikom spójności wypowiedzi.
Scenariusz nr 96. Sprawdź, co już umiesz – kształcenie językowe
Scenariusz lekcji poświęconej powtórzeniu wiadomości z nauki o języku.
Poradnik nauczyciela. Biologia bez tajemnic. Klasa 5. DEMO
W publikacji znajdują się scenariusze lekcji, karty pracy, opisy metod aktywizujących uczniów, odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń i kart pracy, wskazówki metodyczne, alternatywne moduły do pracy z uczniami na różnych poziomach wiedzy i umiejętności.
Scenariusz lekcji 13. O roli generała Bema w dziejach narodu polskiego w „Bema pamięci żałobnym-rapsodzie” Cypriana Norwida
Scenariusz lekcji poświęconej roli generała Bema w dziejach narodu polskiego na podstawie wiersza Cypriana Norwida „Bema pamięci żałobny-rapsod”
Scenariusz lekcji 48. Realistyczny obraz społeczeństwa w „Lalce” Bolesława Prusa
Scenariusz lekcji poświęconej realistycznemu obrazowi społeczeństwa w „Lalce” Bolesława Prusa.
Scenariusz lekcji 10. Dzieło artysty jako podstwa jego gloryfikacji? „Czarne kwiaty” Cypriana Norwida
Scenariusz lekcji poświęconej gloryfikacji artysty w „Czarnych kwiatach” Cypriana Norwida.
Scenariusz lekcji 29. Pozytywistka o powstaniu styczniowym, czyli opowiadania Elizy Orzeszkowej
Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi powstania styczniowego w opowiadaniu „Gloria victis” Elizy Orzeszkowej.
Scenariusz lekcji 26. Wiersz czasów niepoetyckich, czyli „Do młodych” Adama Asnyka
Scenariusz lekcji poświęconej liryce apelu w wierszu „Do młodych” Adama Asnyka.
Scenariusz lekcji 25. Auguste Comte i inni wielcy myśliciele epoki
Scenariusz lekcji poświęconej wielkim myślicielom epoki pozytywizmu.
Scenariusz lekcji 24. „Wiek pary i elektryczności”, czyli pozytywizm jako epoka wielkich przemian
Scenariusz lekcji poświęconej wprowadzeniu do epoki pozytywizmu.
Scenariusz lekcji 47. Czytanie powieści według Olgi Tokarczuk
Scenariusz lekcji poświęconej czytaniu powieści według Olgi Tokarczuk.
Scenariusz lekcji 45. Powieść jako „zwierciadło przechadzające się po gościńcu”, czyli o realizmie słów kilka
Scenariusz lekcji poświęconej kategorii realizmu oraz cechom powieści realistycznej.
Scenariusz lekcji 43. Fenomen felietonów Bolesława Prusa w prasie pozytywistycznej – „Kroniki Tygodniowe”
Scenariusz lekcji poświęconej felietonom Bolesława Prusa w prasie pozytywistycznej.
Scenariusz lekcji 3. Poeta i poezja według Krasińskiego
Scenariusz lekcji poświęconej koncepcji poezji i poety w „Nie-Boskiej komedii” Zygmunta Krasińskiego.
Scenariusz lekcji 59. Jak napisać nowelę, by zaciekawiła odbiorców
Scenariusz lekcji poświęconej zagadnieniu: jak napisać nowelę, by zaciekawiła odbiorców.
Scenariusz lekcji 58. „Z legend dawnego Egiptu” jako przykład uniwersalizmu noweli Prusa
Scenariusz lekcji poświęconej noweli „Z legend dawnego Egiptu” Bolesława Prusa (utwór jako przykład uniwersalizmu).
Scenariusz lekcji 54. Dlaczego „Lalki” nie doceniono od razu, czyli o nowy kształt powieści
Scenariusz lekcji poświęconej „Lalce” Bolesława Prusa (nowy kształt powieści)
Scenariusz lekcji 50. Romantyk czy pozytywista – jak dobrze znasz Wokulskiego?
Scenariusz lekcji poświęconej głównemu bohaterowi „Lalki” Bolesława Prusa (Wokulski romantyk czy pozytywista?)
Scenariusz lekcji 49. Czy Izabela Łęcka i Stanisław Wokulski mogli stworzyć udany związek?
Scenariusz lekcji poświęconej relacji Stanisława Wokulskiego i Izabeli Łęckiej.
Scenariusz lekcji 60. Henryk Sienkiewicz patrzy na Amerykę – co widzi?
Scenariusz lekcji poświęconej reportażom Henryka Sienkiewicza „Listy z podróży do Ameryki”.
Scenariusz lekcji 5. Literacki obraz rewolucji w dramacie Zygmunta Krasińskiego „Nie-Boska komedia”
Scenariusz lekcji poświęconej literackiemu obrazowi rewolucji w dramacie „Nie-Boska komedia” Zygmunta Krasińskiego.
Scenariusz lekcji 66. Andrzej Kmicic a Jacek Soplica – co ich różni, a co ich łączy?
Scenariusz lekcji poświęconej podobieństwom między Kmicicem a Jackiem Soplicą.