• Pomoc i wsparcie
  • Sklep
  • Blog
  • Kontakt
eduranga.pl
  • Biblioteka
    • Klub Nauczyciela
    • E-booki
    • E-zeszyty ćwiczeń
    • Pakiety lekcyjne
    • Multibooki
    • Multimedia
    • Projekty specjalne
  • Narzędzia
    • Generatory sprawdzianów
    • Karty pracy
    • Dyplomy
    • Diagnozy
  • E-booki
  • Premium
    • E-zadania egzaminacyjne
    • Zdasz.to
  • Moje kursy
  • Zaloguj się Dołącz do nas
Zaloguj się Dołącz do nas
  • Wychowanie
    przedszkolne
    • Trzylatki
    • Czterolatki
    • Pięciolatki
    • Sześciolatki
  • Szkoła podstawowa
    klasy 1-3
    • Szkoła na TAK
    • Szkolni Przyjaciele
    • Nowi Tropiciele
    • Kalejdoskop ucznia
  • Szkoła podstawowa
    klasy 4-8
    • Język polski
    • Matematyka
    • Historia
    • Wiedza o społeczeństwie
    • Przyroda
    • Biologia
    • Chemia
    • Fizyka
    • Geografia
    • Informatyka
    • Muzyka
    • Plastyka
    • Technika
    • Edukacja dla bezpieczeństwa
    • Język niemiecki
    • Język rosyjski
  • Szkoły
    ponadpodstawowe
    • Język polski
    • Historia
    • Historia i teraźniejszość
    • Fizyka
    • Chemia
    • Biznes i zarządzanie
    • Język niemiecki
    • Język rosyjski
    • Informatyka
    • Edukacja dla bezpieczeństwa
  • Języki
    obce
    • Szkoła podstawowa
      • Język niemiecki
      • Język rosyjski
    • Szkoły ponadpodstawowe
      • Język niemiecki
      • Język rosyjski
    • Kształcenie zawodowe
      • Język angielski zawodowy
      • Język niemiecki zawodowy
  • Kształcenie
    zawodowe
    • Branża budowlana
    • Branża ekonomiczna
    • Branża elektroenergetyczna
    • Branża elektroniczno-mechatroniczna
    • Branża fryzjersko-kosmetyczna
    • Branża gastronomiczna
    • Branża informatyczna
    • Branża medyczno–społeczna
    • Branża motoryzacyjna i mechaniczna
    • Branża spedycyjno-logistyczna
    • Branża rolnicza
    • Branża turystyczno-hotelarska
    • Wszystkie zawody

Archives

Scenariusz lekcji 32. Bohaterowie narodowej historii i legendy

Scenariusz lekcji poświęconej bohaterom narodowej historii i legendy, ukazanym w „Nocy listopadowej” Stanisława Wyspiańskiego.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 28. Ekspresjonistyczna apokalipsa w „Dies irae” Jana Kasprowicza

Scenariusz lekcji poświęconej ekspresjonistycznej apokalipsie w „Dies irae” Jana Kasprowicza.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 23. Chłopomania, czyli marzenia inteligencji o solidarnej i niepodległej Polsce. „Wesele” Stanisława Wyspiańskiego

Scenariusz lekcji poświęconej zjawisku chłopomanii oraz marzeniom inteligencji o solidarnej i niepodległej Polsce – „Wesele” Stanisława Wyspiańskiego.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 54. Powiedz mi, o czym śnisz, a powiem ci, co ci dolega. Nowa wizja człowieka w psychoanalizie

Scenariusz lekcji poświęconej Scenariusz lekcji poświęconej nowej wizji człowieka w psychoalanlizie Zygmunta Freuda.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 4. „Za jedno życie – tysiąc istnień”. Czy da się usprawiedliwić zbrodnię Raskolnikowa?

Scenariusz lekcji poświęconej „Zbrodni i karze” Fiodora Dostojewskiego – czy da się usprawiedliwić zbrodnię Raskolnikowa?

Leave a comment

Scenariusz lekcji 46. Czym jest dulszczyzna? „Moralność pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej

Scenariusz lekcji poświęconej postawie bohaterki „Moralności pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 36. Żeromski kontra Grottger, czyli gorzka prawda o powstaniu

Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi powstania styczniowego w opowiadaniu „Rozdziobią nas kruki i wrony” Stefana Żeromskiego.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 5. Sonia – grzesznica świętą

Scenariusz lekcji poświęconej Soni Marmieładowej, bohaterce „Zbrodni i kary” Fiodora Dostojewskiego.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 55. O malinach, mgle i burzy, czyli Leśmianowska wizja miłości

Scenariusz lekcji poświęconej Leśmianowskiej wizji miłości.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 8. W jaki sposób dekadent postrzega rzeczywistość? Wiersze Kazimierza Przerwy-Tetmajera

Scenariusz lekcji poświęconej postawie dekadenckiej, ukazanej w wierszach Kazimierza Przerwy-Tetmajera.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 61. „Rewolucja […]jest to konieczność dziejowa” – czy na pewno? „Przedwiośnie” Stefana Żeromskiego

Scenariusz lekcji poświęconej Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi rewolucji w „Przedwiośniu” Stefana Żeromskiego.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 60. Inicjacje Cezarego Baryki

Scenariusz lekcji poświęconej inicjacjom Ceezarego Baryki z „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego.

Leave a comment

Scenariusz lekcji „Ulica Krokodyli”, czyli obraz nowoczesnego miasta w opowiadaniu Brunona Schulza

Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi nowoczesnego miasta w opowiadaniu Brunona Schulza „Sklepy cynamonowe”.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 25. Czego obawiał się „wariat z Krupówek”? Katastroficzna wizja przyszłości w „Szewcach”

Scenariusz lekcji poświęconej katastroficznej wizji przyszłości w „Szewcach” Stanisława Ignacego Witkiewicza.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 23. Treść czy forma? O teatrze oczami Witkacego

Scenariusz lekcji poświęconej teorii Czystej Formy Stanisława Ignacego Witkiewicza.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 1. Nowa rzeczywistość po Wielkiej Wojnie, czyli filozoficznie o kulturze masowej

Scenariusz lekcji poświęconej nowej rzeczywistości po I wojnie światowej (filozoficznie o kulturze masowej).

Leave a comment

Scenariusz lekcji 2. Prowokacyjne marzenie o zerwaniu z przedrozbiorowym kultem ojczyzny, czyli skamandryci wobec tradycji literackiej

Scenariusz lekcji poświęconej stosunkowi skamandrytów do tradycji literackiej.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 39. Piłatyzm, czyli opowieść o ludzkiej słabości

Scenariusz lekcji poświęconej piłatyzmowi ukazanemu w „Mistrzu i Małgorzacie” Michaiła Bułhakowa.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 38. „Mistrz i Małgorzata” – sens powieści w powieści

Scenariusz lekcji poświęconej sensom historii Mistrza i Jeszui Ha-Nocri, ukazanych w „Mistrzu i Małgorzacie” Michaiła Bułhakowa.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 36. Jaka będzie nasza przyszłość? Katastrofizm w poezji Drugiej Awangardy

Scenariusz lekcji poświęconej katastrofizmowi w poezji Drugiej Awangardy (utwory Józefa Czechowicza).

Leave a comment

Scenariusz lekcji 33. Romans z ciałem w „Ferdydurke”

Scenariusz lekcji poświęconej poświęconej symbolicznym znaczeniom „pupy”, „łydki” i „gęby” w „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 32. Ta powieść jest dziwna. Groteska w „Ferdydurke”

Scenariusz lekcji poświęconej grotesce w „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 43. „Ucieczka od wolności” Fromma i „Pamięć i tożsamość” Jana Pawła II jako próba znalezienia odpowiedzi na pytanie „ską zło?”.

Scenariusz lekcji poświęconej próbie znalezienia odpowiedzi na pytanie: skąd zło? – „Ucieczka od wolności” Ericha Fromma oraz „Pamięć i tożsamość” Jana Pawła II.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 42. Dlaczego „inna wojna”?

Scenariusz lekcji poświęconej II wojnie światowej (analiza i interpretacja tekstu Jerzego Święcha).

Leave a comment

Scenariusz lekcji 40. „Jam częścią tej siły, / która wiecznie zła pragnąc, / wiecznie dobro czyni” – powieść Bułhakowa pytaniem o miejsce zła w świecie

Scenariusz lekcji poświęconej pytaniom o miejsce zła w świecie, postawionym w „Mistrzu i Małgorzacie” Michaiła Bułhakowa.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 48. Obóz – fabryka śmierci w „Opowiadaniach” Tadeusza Borowskiego

Scenariusz lekcji poświęconej opowiadaniom obozowym Tadeusza Borowskiego.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 59. „Pan Bóg już chce zgasić świeczkęm, a ja muszę szybko osłonić płomień, wykorzystując jego chwilową nieuwagę.” – ciężar okupacyjnej pamięci

Scenariusz lekcji poświęconej ciężarowi okupacyjnej pamięci – „Zdążyć przed Panem Bogiem” Hanny Krall.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 57. Codzienność w getcie

Scenariusz lekcji poświęconej codzienności w getcie – „Zdążyć przed Panem Bogiem” Hanny Krall.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 54. Miłość w cieniu apokalipsy

Scenariusz lekcji poświęconej miłości w wierszach Krzysztofa Kamila Baczyńskiego.

Leave a comment

Scenariusz lekcji 52. Twórczość Krzysztofa Kamila Baczyńskiego jako głos pokolenia wojennego

Scenariusz lekcji poświęconej twórczości Krzysztofa Kamila Baczyńskiego (głos pokolenia wojennego).

Leave a comment

Posts navigation

← Older posts
Newer posts →

Archives

Meta

  • Zaloguj się
×

Wejdź do świata EDURANGI

Platforma edukacyjna ułatwiająca codzienną naukę oraz kontakt nauczyciela z uczniami.
60 000 materiałów edukacyjnych, generator sprawdzianów, prace domowe.

Załóż darmowe konto
Logo wsip

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne

Infolinia: 801 220 555, e-mail: wsip@wsip.com.pl

  • Numery dopuszczenia
  • Polityka cookies
  • Dane osobowe
  • Regulamin

Copyright © Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna

×
Logowanie
Przypomnij hasło

lub
× Podaj swój e-mail, aby przypomnieć hasło

Rejestracja dla Dyrektora

Jeśli chcesz się zarejestrować w serwisie wsipnet.pl - skontaktuj się z nami.

Infolinia: 801 220 555