Scenariusz lekcji poświęconej rozbieżnościom między mową a pismem (upodobnienia fonetyczne, ich kierunek i rodzaj).
Archives
Scenariusz nr 18. Widzimy, słyszymy – o głoskach i literach
Scenariusz lekcji poświęconej zasadom poprawnej wymowy oraz znajomości różnych typów głosek.
Scenariusz nr 24. Dlaczego Greta Thunberg się skarży?
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu retoryki oraz środkom retorycznym w przemówieniu Grety Thunberg.
Scenariusz nr 23. Być odpowiedzialnym
Scenariusz lekcji poświęconej rozumieniu pojęcia odpowiedzialności.
Scenariusz nr 22. Sprawiedliwość. Podsumowanie rozdziału II
Scenariusz lekcji podsumowującej II rozdział podręcznika.
Scenariusz nr 21. Do czego potrzebny nam akcent?
Scenariusz lekcji poświęconej regułom akcentowania w polszczyźnie.
Scenariusz nr 28. Poetycki opis bitwy
Scenariusz lekcji poświęconej środkom stylistycznym w „Reducie Ordona” Adama Mickiewicza.
Scenariusz nr 27. Troska o losy ojczyzny w „Reducie Ordona”
Scenariusz lekcji poświęconej „Reducie Ordona” Adama Mickiewicza.
Scenariusz nr 26. Na czym polega etyka wypowiedzi?
Scenariusz lekcji poświęconej zasadom etyki wypowiedzi.
Scenariusz nr 25. Zabierz głos w sprawie. Jak napisać przemówienie?
Scenariusz lekcji poświęconej cechom gatunowym przemówienia i etapom pracy nad tą formą wypowiedzi.
Scenariusz nr 2. Czym jest ambicja?
Scenariusz lekcji poświęconej rozumieniu pojęcia ambicji oraz interpretowaniu w tym kontekście biblijnej przypowieści wieży Babel.
Scenariusz nr 29. Do czego służą imiesłowy?
Scenariusz lekcji poświęconej imiesłowom przymiotnikowym i przysłówkowym.
Scenariusz nr 31. Emilia Plater oczami Adama Mickiewicza
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Śmierć Pułkownika” Adama Mickiewicza.
Scenariusz nr 30. W stronę odpowiedzialności społecznej
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu odpowiedzialności społecznej.
Scenariusz nr 35. Dojrzewanie do pomagania innym
Scenariusz lekcji poświęconej wprowadzeniu pojęcia „altruizm”.
Scenariusz nr 34. Odpowiedzialność. Podsumowanie rozdziału III
Scenariusz lekcji podsumowującej III rozdział podręcznika.
Scenariusz nr 33. Tajemnicze imiesłowy przysłówkowe
Scenariusz lekcji poświęconej poprawnemu stosowaniu imiesłowowego równoważnika zdania.
Scenariusz nr 32. Historia w spódnicy – Krystyna Skarbek
Scenariusz lekcji poświęconej sposobom przedstawiania bohaterskich kobiet w kulturze.
Scenariusz nr 39. Różne normy – różne języki
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu normy językowej oraz umiejętności odróżniania normy wzorcowej od normy użytkowej.
Scenariusz nr 38. Jak zachować grzeczność językową w wypowiedziach?
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu grzeczności językowej w komunikacji.
Scenariusz nr 37. Co robi altruista, że zostaje bohaterem?
Scenariusz lekcji poświęconej altruistycznej postawie i bohaterstwu Ireny Sendlerowej.
Scenariusz nr 36. Różne oblicza altruizmu
Scenariusz lekcji poświęconej szansom i zagrożeniom związanym z altruizmem oraz zasadom używania przedrostka e-.
Scenariusz nr 42. Krótko, krócej, czyli skróty i skrótowce
Scenariusz lekcji poświęconej skrótom i skrótowcom.
Scenariusz nr 41. Czy roboty mogą być altruistyczne?
Scenariusz lekcji poświęconej rozumieniu pojęca altriuzmu oraz rozwijającej umiejętność pisania rozprawki z hipotezą.
Scenariusz nr 40. Uczymy się na błędach
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu błędu językowego oraz klasyfikacji różnych rodzajów błędów.
Scenariusz nr 3. Ambicja drogą do sukcesu?
Scenariusz lekcji poświęconej opowiadaniu „Artysta” Sławomira Mrożka.
Scenariusz nr 44. Pod znakiem szacunku do żywności
Scenariusz lekcji poświęconej zwyczajom i tradycjom świątecznym w kontekście idei dzielenia się żywnością.
Scenariusz nr 43. Czy potrzebujemy świąt?
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Dlaczego jest święto Bożego narodzenia” ks. Jana Twardowskiego.
Scenariusz nr 45. Altruizm. Podsumowanie rozdziału IV
Scenariusz lekcji podsumowującej IV rozdział podręcznika
Scenariusz nr 49. Język polski – trudny, gdyż bogaty
Scenariusz lekcji poświęconej bogactwu polszczyzny (synonimy, antonimy, homonimy, frazeologizmy).