Scenariusz lekcji poświęconej problemowi buntu młodych ludzi.
Archives
Scenariusz nr 47. Jak to jest z tym „nie”
Scenariusz lekcji poświęconej zasadom pisowni partykuły „nie” z różnymi częściami mowy oraz wyjątkom od tych zasad.
Scenariusz nr 46. Bunt nastolatka a konflikty z rodzicami
Scenariusz lekcji poświęconej rozumieniu przyczyn buntu nastolatka i konfliktów młodzieży z rodzicami.
Scenariusz nr 4. Krótko, zwięźle i na temat, czyli jak napisać dobre streszczenie
Scenariusz lekcji poświęconej cechom gatunkowym streszczenia i umiejętności streszczania cudzego tekstu.
Scenariusz nr 6. Mała cząstka – wielkie znaczenie
Scenariusz lekcji poświęconej rodzajom formantów i ich funkcjom w wyrazach pochodnych.
Scenariusz nr 5. Anatomia wyrazu
Scenariusz lekcji poświęconej budowie wyrazów (temat słowotwórczy, formant) oraz umiejętności rozpoznawania wyrazów pochodnych.
Scenariusz nr 50. Przetrącić kopytem czy nie stwarzać zła?
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Dusiołek” Bolesława Leśmiana.
Scenariusz nr 9. Złożony charakter wyrazów
Scenariusz lekcji poświęconej różnym typom wyrazów złożonych (złożenia, zestawienia i zrosty) oraz sposobom ich powstawania.
Scenariusz nr 8. Nie ma jak rodzina!
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu rodziny wyrazów (rozpoznawanie wyrazów pokrewnych, wskazywanie rdzenia, rozróżnianie realnego i słowotwórczego znaczenia wyrazów).
Scenariusz nr 7. Co pomaga w osiągnięciu celu?
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Dyskobol” Kazimierza Wierzyńskiego
Scenariusz nr 51. Nowosłowo – o potrzebie nowych określeń
Scenariusz lekcji poświęconej neologizmom.
Scenariusz nr 101. Symbole w „Małym Księciu”
Scenariusz lekcji poświęconej symbolice „Małego Księcia”.
Scenariusz nr 100. W sprawie oswajania
Scenariusz lekcji poświęconej relacjom w „Małym Księciu”.
Scenariusz nr 54. Dlaczego przyroda się buntuje?
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentowi „Władcy Pierścieni”.
Scenariusz nr 53. O pozytywnym buncie
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Człowiek człowiekowi” Edwarda Stachury.
Scenariusz nr 52. Jaką moc mają słowa?
Scenariusz lekcji poświęconej cechom i funkcjom reklamy oraz przejawom manipulacji językowej w tekstach reklamowych.
Scenariusz nr 58. Trudno żyć bez nadziei
Scenariusz lekcji poświęconej pieśniom Jana Kochanowskiego.
Scenariusz nr 57. Czy nadzieja może zdziałać cuda?
Scenariusz lekcji poświęconej piosence „Moja i twoja nadzieja”.
Scenariusz nr 56. Bunt. Podsumowanie rozdziału V
Scenariusz lekcji podsumowującej V ozdział podręcznika.
Scenariusz nr 55. Krytycznie, czyli jak?
Scenariusz lekcji poświęconej cechom gatunkowym recenzji.
Scenariusz nr 59. Język też się starzeje
Scenariusz lekcji poświęconej archaizmom.
Scenariusz nr 63. Rozmawiać z kimś o nim samym – sztuka wywiadu
Scenariusz lekcji poświęconej zasadom przygotowywania wywiadu i cechom tej formy wypowiedzi.
Scenariusz nr 62. Manifest mających nadzieję
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Nadzieja” Jerzego Lieberta
Scenariusz nr 61. Jakim dzieckiem była Urszula Kochanowska?
Scenariusz lekcji poświęconej wizerunkowi Urszuli w „Trenach” Jana Kochanowskiego.
Scenariusz nr 60. Co czuje ojciec, gdy umiera córka?
Scenariusz lekcji poświęconej genezie i cechom gatunkowym „Trenów” Jana Kochanowskiego.
Scenariusz nr 67. Język polski jako obcy?
Scenariusz lekcji poświęconej zapożyczeniom.
Scenariusz nr 66. Tego listu nigdy nie przeczytała…
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentom „Ziela na kraterze” Melchiora Wańkowicza (list pisarza do córki, znaczenie tytułu dzieła).
Scenariusz nr 65. Rodzina, ach, rodzina!
Scenariusz lekcji poświęconej relacjom rodzinnym ukazanym we fragmentach „Ziela na kraterze” Melchiora Wańkowicza
Scenariusz nr 64. Kolokwialnie, czyli jak?
Scenariusz lekcji poświęconej kolokwializmom.
Scenariusz nr 71. Język polski lubi się rozwijać
Scenariusz lekcji poświęconej zróżnicowaniu słownictwa i sposobom jego wzbogacania.