Scenariusz lekcji poświęconej fragmentowi tekstu „Tam gdzie spadają Anioły” Doroty Terakowskiej.
Archives
Scenariusz nr 69. Wrażliwość – dar czy przekleństwo?
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu wrażliwości.
Scenariusz nr 68. Nadzieja. Podsumowanie rozdziału VI
Scenariusz lekcji podsumowującej VI rozdział podręcznika.
Scenariusz nr 74. Wrażliwość podróżnika w poetyckim wspomnieniu
Scenariusz lekcji poświęconej „Stepom akermańskim” Adama Mickiewicza.
Scenariusz nr 73. Tęsknota w „Mojej piosnce (II)”
Scenariusz lekcji poświęconej „Mojej piosnce (II)” Cypriana Norwida.
Scenariusz nr 72. W gąszczu myśli nieuczesanych
Scenariusz lekcji poświęconej aforyzmom Stanisława Jerzego Leca.
Scenariusz nr 75. Nazwy miejscowe też się odmieniają
Scenariusz lekcji poświęconej odmianie nazw miejscowych i nazw mieszkańców.
Scenariusz nr 79. Młodzież w akcji!
Scenariusz lekcji poświęconej kampaniom społecznym.
Scenariusz nr 78. Wielkie czyny małego chłopca
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentowi tekstu „Iqbal” o niewolniczej pracy dzieci.
Scenariusz nr 77. Zależna czy niezależna? O co chodzi z tą mową?
Scenariusz lekcji poświęconej mowie zależnej i mowie niezależnej.
Scenariusz nr 76. Czego mi w życiu potrzeba?
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Stanisława Barańczaka „Jeżeli porcelana, to wyłącznie taka”.
Scenariusz nr 82. Relacje w „Balladynie”
Scenariusz lekcji poświęconej relacjom między bohaterami w „Balladynie” Juliusza Słowackiego
Scenariusz nr 81.2. Co wiemy o świecie Balladyny
Scenariusz lekcji poświęconej elementom świata przedstawionego w „Balladynie” Juliusza Słowackiego.
Scenariusz nr 81.1. Co wiemy o świecie Balladyny
Scenariusz lekcji poświęconej cechom gatunkowym dramatu Juliusza Słowackiego.
Scenariusz nr 80. Wrażliwość. Podsumowanie rozdziału VII
Scenariusz lekcji podsumowującej VII rozdział podręcznika
Scenariusz nr 87. Tak budzą się uśpione uczucia
Scenariusz lekcji poświęconej emocjom Skawińskiego w czasie czytania polskiej książki.
Scenariusz nr 86. Bogactwo treści w minimalnej formie
Scenariusz lekcji poświęconej budowie „Latarnika” Henryka Sienkiewicza.
Scenariusz nr 85. Czym jest sprawiedliwość ludowa?
Scenariusz lekcji poświęconej sprawiedliwości ukazanej w w II części „Dziadów” Adama Mickiewicza.
Scenariusz nr 84. Pomiędzy światami
Scenariusz lekcji poświęconej światowi przedstawionemu w II części „Dziadów” Adama Mickiewicza.
Scenariusz nr 83. Balladyno, jaka naprawdę jesteś?
Scenariusz lekcji poświęconej tytułowej bohaterce „Balladyny” Juliusza Słowackiego.
Scenariusz nr 89. Opowieść o świątecznym czasie
Scenariusz lekcji poświęconej „Opowieści wigilijnej” Charlesa Dickensa.
Scenariusz nr 88. Los emigranta – trudny czy zwykły?
Scenariusz lekcji poświęconej losowi Skawińskiego z „Latarnika” Henryka Sienkiewicza.
Scenariusz nr 91. Bohaterowie „Syzyfowych prac” i ich czasy
Scenariusz lekcji wprowadzającej uczniów do omawiania „Syzyfowych prac” Stefana Żeromskiego.
Scenariusz nr 90. Czy charakter człowieka może się zmienić?
Scenariusz lekcji poświęconej przemianie bohatera „Opowieści wigilijnej” Charlesa Dickensa.
Scenariusz nr 95. Dlaczego „Zemsta”?
Scenariusz lekcji poświęconej genezie „Zemsty” Aleksandra Fredry i elementom świata przedstawionego w tym dramacie.
Scenariusz nr 94. Rola szkoły w życiu dzieci i młodzieży
Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi szkoły w „Syzyfowych prac” Stefana Żeromskiego.
Scenariusz nr 93. „Syzyfowe prace” – zapis procesu rusyfikacji czy lekcja patriotyzmu?
Scenariusz lekcji poświęconej przejawom rusyfikacji i postawom Polaków w „Syzyfowych pracach” Stefana Żeromskiego.
Scenariusz nr 92. Powieść o dorastaniu
Scenariusz lekcji poświęconej dorastaniu bohaterów „Syzyfowych prac” Stefana Żeromskiego.
Scenariusz nr 98. W świecie Małego Księcia
Scenariusz lekcji poświęconej elementom świata przedstawionego w „Małym Księciu”.
Scenariusz nr 97. Komiczna walka o mur niezgody
Scenariusz lekcji poświęconej cechom komedii i typom komizmu w „Zemście” Aleksandra Fredry.