Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie i ćwiczenie resuscytacji krążeniowo-oddechowej dorosłego i osoby po laryngektomii.
Archives
Scenariusz lekcji 8. Sposoby opatrywania ran
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje ćwiczenie opatrywania ran kończyn, stawów, głowy oraz rany z ciałem obcym.
Scenariusz lekcji 7. Rany, krwawienia i krwotoki
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie rodzajów ran.
Scenariusz lekcji 6. Zadławienia
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie i ćwiczenie postepowania w przypadku zadławienia dorosłego, dziecka, niemowlęcia oraz ciężarnej i osoby otyłej.
Scenariusz lekcji 10. Oparzenia termiczne i chemiczne
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie i ćwiczenie pierwszej pomocy przy oparzeniu wrzątkiem, parą wodną, płomieniem, rozgrzanym metalem oraz substancją chemiczną.
Scenariusz lekcji 9. Uszkodzenia kości i stawów
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie i ćwiczenie pierwszej pomocy przy złamaniach kończyn, zwichnięciach stawów, skręceniach stawów i urazach kręgosłupa.
Scenariusz lekcji 13. Pogryzienia, użądlenia, wstrząs
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie pierwszej pomocy w przypadku pogryzienia przez zwierzę domowe, ukąszenia lub użądlenia owadów, usadowienia się kleszcza w skórze oraz wystąpienia wstrząsu.
Scenariusz lekcji 12. Zatrucia
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie pierwszej pomocy w zatruciu lekami, roślinami i grzybami, środkami chemicznymi, a także gazami.
Scenariusz lekcji 11. Podtopienia
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie pierwszej pomocy w podtopieniu i tonięciu, wychłodzeniu, odmrożeniu i tonięciu pod lodem.
Scenariusz lekcji 15. Zdrowie jako wartość dla człowieka i zasób dla społeczeństwa
Scenariusz przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie wpływu ruchu, snu, odżywiania się, stresu i emocji na zdrowie oraz zaburzeń odżywiania, roli komunikacji interpersonalnej, a także technik przekonywania.
Scenariusz lekcji 14. Nagłe zachorowania
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie przyczyn, objawów i pierwszej pomocy przy zawale serca, napadzie astmy oskrzelowej, ataku epilepsji, cukrzycy i udarze mózgu.
Scenariusz lekcji 17. Międzynarodowe prawo humanitarne
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie konwencji genewskich i protokołów dodatkowych, a także Międzynarodowy Ruch Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca.
Scenariusz lekcji 16. Styl życia a zdrowie człowieka
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie wpływu nadciśnienia tętniczego, cukrzycy, zaburzeń gospodarki lipidowej, otyłości, zespołu metabolicznego i uzależnień na zdrowie człowieka oraz substancji psychoaktywnych na sprawność kierowcy.
Scenariusz lekcji 19. Służby ratownicze
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie Państwowego Ratownictwa Medycznego, Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego oraz działalności WOPR, GOPR i TOPR.
Scenariusz lekcji 18. Ochrona ludności i zwierząt
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie indywidualnych środków ochrony dróg oddechowych, zbiorowych budowli ochronnych, zabiegów sanitarnych oraz ochrony zwierząt przed skażeniami.
Scenariusz lekcji 21. Zagrożenia naturalne, budowlane i komunikacyjne
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie zasad postępowania podczas powodzi oraz katastrof budowlanych i komunikacyjnych, a także burz i lawin.
Scenariusz lekcji 20. Ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie rodzajów alarmów i komunikatów ostrzegawczych oraz zasad ewakuacji.
Scenariusz lekcji 23. System Bezpieczeństwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej – podsystem operacyjny
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie Systemu Bezpieczeństwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej – podsystemu operacyjnego.
Scenariusz lekcji 20. Zagrożenia związane z działalnością człowieka
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie zachowania w sytuacji zagrożenia atakiem bombowym, znalezienia bomby, skażenia chemicznego lub biologicznego, znalezienia się w grupie zakładników oraz podczas operacji antyterrorystycznej.
Scenariusz lekcji 25. Powinności obronne i kryzysowe władz, instytucji oraz obywateli
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie świadczeń osobistych, świadczeń rzeczowych i świadczeń szczególnych oraz zarządzania kryzysowego państwa i stanów nadzwyczajnych.
Scenariusz lekcji 24. System Bezpieczeństwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej -podsystem wsparcia
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie Systemu Bezpieczeństwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej – podsystemu wsparcia oraz stowarzyszeń proobronnych.
Scenariusz lekcji 26. Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej
Scenariusz z kartami pracy przedstawia osiągnięcia uczniów, cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw środków dydaktycznych. Obejmuje omówienie przeznaczenia i podstawowego uzbrojenia Wojsk Lądowych, Sił Powietrznych, Marynarki Wojennej oraz Wojsk Specjalnych, a także Wojsk Obrony Terytorialnej.
Scenariusz lekcji 36. Legitymowanie kotów, czyli surrealistyczny obraz komunizmu
Scenariusz lekcji poświęconej opowiadaniu „Kronika oblężonego miasta” Stanisława Mrożka.
Scenariusz lekcji 10. Język jako narzędzie propagandy totalitaryzmu
Scenariusz lekcji poświęconej powieści „Rok 1984” George’a Orwella.
Scenariusz lekcji 13. Przestrogi dla polityków, czyli Miłosz na cenzurowanym
Scenariusz lekcji poświęconej poezji Czesława Miłosza.
Scenariusz lekcji 24. Jak być wolnym w niewoli – Edward Stachura radzi
Scenariusz lekcji poświęconej piosenkom Edwarda Stachury.
Scenariusz lekcji 18. Pan Cogito – symbol niezależnego myślenia, wartości i godności człowieka
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi „Przesłanie Pana Cogito” Zbigniewa Herberta.
Scenariusz lekcji 28. Ekwilibrystyka języka, czyli poezja lingwistyczna Mirona Białoszewskiego
Scenariusz lekcji poświęconej poezji Mirona Białoszewskiego.
Scenariusz lekcji 26. Poświatowska – kaskaderka miłości
Scenariusz lekcji poświęconej poezji Haliny Poświatowskiej.
Scenariusz lekcji 34. Idea władzy w dramacie „Tango” Sławomira Mrożka
Scenariusz lekcji poświęconej „Tangu” Sławomira Mrożka.