Scenariusz lekcji poświęconej „Tangu” Sławomira Mrożka.
Archives
Scenariusz lekcji 35. Polonez, chocholi taniec i tango – co je łączy, a co dzieli?
Scenariusz lekcji poświęconej „Tangu” Sławomira Mrożka.
Scenariusz lekcji 3. Syzyf – bohater absurdalny
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi „Mit Syzyfa” Alberta Camusa.
Scenariusz lekcji 37. Totalitaryzm alegorycznie
Scenariusz lekcji poświęconej opowiadaniu „Lolo” Sławomira Mrożka.
Scenariusz lekcji 45. Surrealizm i groteska – sposób na trudną rzeczywistość?
Scenariusz lekcji poświęconej powieści „Mała apokalipsa” Tadeusza Konwickiego.
Scenariusz lekcji 40. Frazeologia, czyli co w języku piszczy
Scenariusz lekcji poświęconej związkom frazeologicznym.
Scenariusz lekcji 51. „Niech zstąpi duch Twój i odnowi oblicze ziemi. Tej ziemi!” – zapowiedź końca komunizmu
Scenariusz lekcji poświęconej homilii Jana Pawła II, wygłoszonej na Placu Zwycięstwa w Warszawie.
Scenariusz lekcji 4. Epidemia jako parabola
Scenariusz lekcji poświęconej „Dżumie” Alberta Camusa.
Scenariusz lekcji 57. Co Profesor Andrews zobaczył za żelazną kurtyną? Stan wojenny w oczach zachodu
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi „Profesor Andrews w Warszawie” Olgi Tokarczuk.
Scenariusz lekcji 54. „Raport z oblężonego miasta” – poetycka parabola Zbigniewa Herberta
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi „Raport z oblężonego miasta” Zbigniewa Herberta.
Scenariusz lekcji 63. „Proszę Państwa, 4 czerwca 1989 roku skończył się w Polsce komunizm” – o przełomie politycznym i jego konsekwencjach
Scenariusz lekcji poświęconej konsekwencjom przełomu politycznego po 1989 r.
Scenariusz lekcji 61. Czy istnieje remedium na nostalgię? Doświadczenia emigracyjne polskich twórców na przykładzie „Dziennika pisanego nocą” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego
Scenariusz lekcji poświęconej „Dziennikowi pisanemu nocą” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego.
Scenariusz lekcji 5. „Projekt przeżywany subiektywnie”, czyli problematyka egzystencjalna w „Dżumie” Alberta Camusa
Scenariusz lekcji poświęconej „Dżumie” Alberta Camusa.
Scenariusz lekcji 64. Część II. Pojęcie dobra i jego znaczenie w filozoficznej myśli księdza Józefa Tischnera. Idee, które pokonały totalitaryzmy XX wieku
Scenariusz lekcji poświęconej filozofii Józefa Tischnera.
Scenariusz lekcji 64. Część I. Znaczenie idei personalizmu Emmanuela Mouniera w drodze do wolności człowieka w XX wieku. Idee, które pokonały totalitaryzmy XX wieku
Scenariusz lekcji poświęconej filozofii Emmanuela Mouniera.
Scenariusz lekcji 66. „Pożegnanie widoku” Wisławy Szymborskiej – zmierzyć się z przemijalnością i odnaleźć w niej sens
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Pożegnanie widoku” Wisławy Szymborskiej.
Scenariusz lekcji 65. Doświadczenie egzystencjalne w poezji Wisławy Szymborskiej
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi „Kot w pustym mieszkaniu” Wisławy Szymborskiej
Scenariusz lekcji 6. „Należy zrobić wszystko, żeby nie być zadżumionym”, czyli heroizm egzystencjalny według Alberta Camusa
Scenariusz lekcji poświęconej „Dżumie” Alberta Camusa.
Scenariusz lekcji 70. What you say? Uczniowski bunt przeciw opresji.
Scenariusz lekcji poświęconej powieści „Madame” Antoniego Libery.
Scenariusz lekcji 73. Miejsca, które żyją przez wieki
Scenariusz lekcji poświęconej opowiadaniu „Miejsce” Andrzeja Stasiuka.
Scenariusz lekcji 72. Doświadczenie miłości – egzystencjalne doświadczenie inicjacyjne
Scenariusz lekcji poświęconej powieści „Madame” Antoniego Libery.
Scenariusz lekcji 71. Jestem… (kim jestem?) – tożsamość i wolność jednostki
Scenariusz lekcji poświęconej powieści „Madame” Antoniego Libery.
Scenariusz lekcji 77. Śpiulkolot, czyli slang i moda w języku
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu slangu i zjawisku mody językowej.
Scenariusz lekcji 76. Wykluczeni i uprzywilejowani w dramacie „Między nami dobrze jest” Doroty Masłowskiej
Scenariusz lekcji poświęconej dramatowi „Między nami dobrze jest” Doroty Masłowskiej.
Scenariusz lekcji 75. Prawo prerii – bezwzględny kapitalizm w opowiadaniu Marka Nowakowskiego
Scenariusz lekcji poświęconej opowiadaniu „Górą Edek” Marka Nowakowskiego.
Scenariusz lekcji 8. „Wolność to niewola”, czyli totalitaryzm jako system
Scenariusz lekcji poświęconej powieści „Rok 1984” George’a Orwella.
Scenariusz lekcji 9. Panoptykon – funkcjonowanie jednostki w systemie totalitarnym
Scenariusz lekcji poświęconej powieści „Rok 1984” George’a Orwella.