Podczas tej lekcji uczniowie przygotowują prezentację wzbogaconą narracją, a następnie tworzą na jej podstawie film.
Archives
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 4
Podczas tej lekcji uczniowie ćwiczą umiejętność wykonywania zrzutów ekranu.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 7
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, jak pisać teksty w edytorze grafiki wektorowej Inkscape oraz zamienić fotografię w grafikę wektorową.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 9
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, jak znajdować element najmniejszy
i największy w danym zbiorze.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 8
Podczas tej lekcji uczniowie przygotowują infografikę.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 11
Podczas tej lekcji uczniowie realizują w Scratchu projekt, w którym szukają określonego elementu w zbiorze nieuporządkowanym.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 10
Podczas tej lekcji uczniowie szukają w Scratchu najmniejszego elementu w zbiorze.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 14
Podczas tej lekcji uczniowie tworzą grę w zgadywanie liczby. Stosują pętlę powtarzaj aż, e-kształtny blok warunkowy jeżeli oraz nowy blok z parametrem liczbowym, a także dowiadują się, na czym polega strategia wyszukiwania binarnego.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 13
Podczas tej lekcji uczniowie tworzą większy projekt – test z umiejętności mnożenia
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 12
Podczas tej lekcji uczniowie poznają możliwości wykonywania działań matematycznych w Scratchu, wyświetlania napisów oraz komunikacji z użytkownikiem
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 16
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się o istocie pracy czytnika kodu paskowego i poznają zamianę rozwinięcia dwójkowego liczby na układ pasków, kodowanie liter w systemie ASCII i ideę tworzenia kodu QR.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 15
Podczas tej lekcji uczniowie tworzą projekt, w którym komputer zgaduje liczbę pomyślaną przez użytkownika. Uczniowie stosują metodę wyszukiwania binarnego, tworzą duszki przyciski.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 19
Podczas tej lekcji uczniowie utrwalają i rozwijają umiejętności posługiwania się Arkuszami Google, Dyskiem Google oraz arkuszem kalkulacyjnym – zbierają dane, wpisują je wspólnie do arkusza, porządkują, a na koniec filtrują i analizują.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 18
Podczas tej lekcji uczniowie utrwalają i rozwijają umiejętności posługiwania się arkuszem kalkulacyjnym – wykonują obliczenia wymagające kopiowania formuł i wprowadzania serii danych. Budują także proste modele matematyczne w arkuszu w celu rozwiązania zagadnień praktycznych.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 17
Lekcja jest poświęcona omówieniu i implementacji w arkuszu kalkulacyjnym algorytmów pisemnych działań arytmetycznych dodawania i odejmowania.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 21
Podczas tej lekcji uczniowie poznają funkcje pseudolosowe w arkuszu kalkulacyjnym i uczą się symulować rzuty monetą i kostką.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 20
Podczas tej lekcji uczniowie utrwalają i rozwijają umiejętności posługiwania się arkuszem kalkulacyjnym – wykonują obliczenia na liczbach reprezentujących daty, uczą się stosować formaty związane z datami i czasem.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 22
Podczas tej lekcji uczniowie poznają możliwość tworzenia animacji poklatkowych z zastosowaniem programu Wick Editor działającego w trybie online oraz włączają automatyczne tłumaczenie strony internetowej w przeglądarce.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 23
Podczas tej lekcji uczniowie wysyłają wiadomości z załącznikami i do wielu użytkowników (także z wykorzystaniem opcji DW i UDW), oraz uczą się udostępniać wybranym osobom pliki o dużej objętości i archiwizować pliki w formacie ZIP.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 26
Podczas tej lekcji uczniowie zastanawiają się, w jakich zawodach potrzebne są kompetencje informatyczne i jakie prace są wykonywane przez informatyków.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 25
Podczas tej lekcji uczniowie poznają stronę Akademii Khana.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 24
Podczas tej lekcji uczniowie korzystają z interaktywnej strony freerice.com, z automatycznego tłumaczenia na stronie translate.google.pl oraz możliwości sprawdzania pisowni w edytorze tekstu.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 28
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, czym jest liternet, poznają formaty książek elektronicznych i uczą się korzystać z bezpłatnej literatury dostępnej w internecie
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 27
Podczas tej lekcji uczniowie zapoznają się z możliwościami wykorzystania komputera do rozwijania zainteresowania astronomią.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 29
Podczas tej lekcji uczniowie kończą tworzenie słownika terminów komputerowych.
Effekt Neu 1. Kreatywne scenariusze lekcji
Effekt Neu 1. Rozgrzewka językowa
CoZaDzień Kalendarz świąt wyjątkowych – Wielki Dzień Pszczół
Elektroniczna wersja scenariusza Dnia Policjanta z Kalendarza świąt wyjątkowych #CoZaDzień
CoZaDzień Kalendarz świąt wyjątkowych – Dzień Policjanta
Elektroniczna wersja scenariusza Dnia Policjanta z Kalendarza świąt wyjątkowych #CoZaDzień
CoZaDzień Kalendarz świąt nietypowych – Dzień Psa
Elektroniczna wersja scenariusza Dnia Psa z Kalendarza świąt nietypowych #CoZaDzień