Scenariusz lekcji poświęconej postawie człowieka zlagrowanego, ukazanej w opowiadaniach obozowych Tadeusza Borowskiego.
Archives
Scenariusz lekcji 57. „Pan Bóg już chce zgasić świeczkęm, a ja muszę szybko osłonić płomień, wykorzystując jego chwilową nieuwagę.” – ciężar okupacyjnej pamięci
Scenariusz lekcji poświęconej ciężarowi okupacyjnej pamięci – „Zdążyć przed Panem Bogiem” Hanny Krall.
Scenariusz lekcji 55. Codzienność w getcie
Scenariusz lekcji poświęconej codzienności w getcie – „Zdążyć przed Panem Bogiem” Hanny Krall.
Scenariusz lekcji 61. „To od nas zależy, czy było warto” – pamięć o powstaniu warszawskim
Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi powstania warszawskiego w wierszach Anny Świrszczyńskiej.
Scenariusz lekcji 59. Zagłada oczami świadków. „Pianista” Władysława Szpilmana i Romana Polańskiego
Scenariusz lekcji poświęconej ”Pianiście” Władysława Szpilmana i ekranizacji tego utworu przez Romana Polańskiego.
Scenariusz lekcji 58. Czy ten, kto biernie przygląda się zbrodni, jest za nią moralnie odpowiedzialny? Moarlność świadka historii w „Campo di Fiori” Czesława Miłosza
Scenariusz lekcji poświęconej moralności świadka historii w „Campo di Fiori” Czesława Miłosza.
Scenariusz lekcji 65. Poetycka rekonstrukcja wartości w wierszach Tadeusza Różewicza
Scenariusz lekcji poświęconej poetyckiej rekonstrukcji wartości w wierszach Tadeusza Różewicza.
Scenariusz lekcji 70. „Ręka w ogiu”, czyli heroizm w łagrze
Scenariusz lekcji poświęconej heroizmowi w sowieckim łagrze – „Inny świat” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego.
Scenariusz lekcji 69. Miłość w „Innym świecie” – możliwa czy nie?
Scenariusz lekcji poświęconej miłości w „Innym świecie” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego.
Scenariusz lekcji 68. „Inny świat”, czyli literackie świadectwo rzeczywistości łagrowej
Scenariusz lekcji poświęconej świadectwu rzeczywistości łagrowej w „Innym świecie” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego.
Informatyka. Klasa 3. 2. Wskazówki metodyczne do rozdziału „Algorytmika i programowanie w Pythonie/C++. Errata do lekcji 5A
Plik zawiera poprawioną wersję ćwiczenia 4 do lekcji 5A „Rekurencja i ciąg Fibonacciego”.
Scenariusz lekcji 71. Czy można ocalić wartości? Refleksje Tadeusza Borowskiego i Gustawa Herlinga-Grudzińskiego na temat postaw ludzi w nieludzkich warunkach
Scenariusz lekcji poświęconej refleksji Tadeusza Borowskiego i Gustawa Herlinga-Grudzińskiego na temat postaw ludzi w nieludzkich warunkach.
Informatyka. Klasa 3. 2. Wskazówki metodyczne do rozdziału „Algorytmika i programowanie w Pythonie/C++. Errata do lekcji 5
Plik zawiera poprawioną wersję ćwiczenia 4 do lekcji 5 „Rekurencja i ciąg Fibonacciego”.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 1.1
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, czym są HTML i CSS, jakich programów można używać do pracy z dokumentami HTML, jaka jest ogólna konstrukcja dokumentów HTML, a także poznają rodzaje CSS i pierwsze znaczniki.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 1.5
Podczas tej lekcji uczniowie poznają obowiązujące trendy w zakresie strukturalnej budowy dokumentów HTML oraz sposoby łączenia poszczególnych dokumentów za pomocą systemu odnośników.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 1.2
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, w jaki sposób w dokumencie HTML definiować właściwości czcionek, stosować jednostki miary absolutne i względne oraz określać właściwości akapitu.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 1.3
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, w jaki sposób definiować kolory tekstu, tła całej strony lub wybranego obszaru, osadzać elementy graficzne oraz umieszczać znaki specjalne, niedostępne z klawiatury. Poznają również trzy rodzaje stylów kaskadowych CSS – wpisane, osadzone i zewnętrzne.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 1.4
Podczas tej lekcji uczniowie poznają sposoby tworzenia elementów interaktywnych w dokumentach HTML za pomocą pseudoklasy :hover oraz zdarzeń JavaScript, a także dowiadują się, w jaki sposób pozycjonować wybrane elementy dokumentu HTML (obszary takie jak div i article, akapity, elementy graficzne) oraz utworzyć dynamiczną galerię zdjęć.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 21
Podczas tej lekcji uczniowie tworzą w arkuszu kalkulacyjnym wykresy liniowe, a przy okazji poznają różne kraje europejskie.
Informatyka. Klasa 3. 6. Wskazówki metodyczne do rozdziału „Grafika 3D”
Plik zawiera wskazówki metodyczne do lekcji „Podstawy edycji grafiki trójwymiarowej”, „Kompozycje z brył” oraz „Od projektu do wydruku 3D”.
Informatyka. Klasa 3. 3. Wskazówki metodyczne do rozdziału „Komputery i urządzenia cyfrowe”
Plik zawiera wskazówki metodyczne do lekcji „Systemy operacyjne i sieci komputerowe” i „Inteligentne urządzenia”.
Informatyka. Klasa 3. 2. Wskazówki metodyczne do rozdziału „Algorytmika i programowanie w Pythonie/C++”
Plik zawiera wskazówki metodyczne do lekcji „Pozycyjne systemy liczbowe”, „Metoda połowienia”, „Fraktale”, „Rekurencja i ciąg Fibonacciego” oraz „Przygotowanie gry”.
Informatyka. Klasa 3. 5. Wskazówki metodyczne do rozdziału „Bazy danych”
Plik zawiera wskazówki metodyczne do lekcji „Projektowanie relacyjnej bazy danych”, „Pozyskiwanie i przetwarzanie danych”, „Łączenie tabel i tworzenie raportów” oraz „Interaktywne raporty”.
Informatyka. Klasa 3. 1. Wskazówki metodyczne do rozdziału „Wprowadzenie”
Plik zawiera wskazówki metodyczne do lekcji „Cyfrowe usługi”.
Informatyka. Klasa 3. 4. Wskazówki metodyczne do rozdziału „Projekt: cyfrowy świat”
Plik zawiera wskazówki metodyczne do lekcji „Plan projektu”, „Nagrywanie wywiadu”, „Praca w trybie recenzji” i „Prezentacja projektu”.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 2.1
Podczas tej lekcji uczniowie zapoznają się z edytorem Mu i rysują z wykorzystaniem modułu turtle oraz pętli for.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 1.6
Podczas tej lekcji uczniowie poznają regulacje prawne dotyczące ochrony twórczości i wizerunku, w tym korzystania z utworów tekstowych i graficznych publikowanych w internecie oraz oprogramowania, a także dowiadują się, czym są wolne oprogramowanie oraz licencje GNU i CC.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 2.5
Podczas tej lekcji uczniowie utrwalają i poszerzają umiejętności zdobyte na poprzednich lekcjach, wykonując bardziej złożone obliczenia w Pythonie.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 2.4
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, jak zapisywać w Pythonie liczby i działania oraz tworzyć proste kalkulatory realizujące przeliczanie jednostek.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 2.3
Podczas tej lekcji uczniowie zaczynają programować w trybie tekstowym języka Python – wykonują rysunki za pomocą polecenie print() i uczą się wczytywać dane za pomocą funkcji input().