Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi wsi polskiej w „Weselu” Stanisława Wyspiańskiego.
Archives
Scenariusz lekcji 27. Ekspresjonistyczna apokalipsa w „Dies irae” Jana Kasprowicza
Scenariusz lekcji poświęconej ekspresjonistycznej apokalipsie w „Dies irae” Jana Kasprowicza.
Scenariusz lekcji 22. Chłopomania, czyli marzenia inteligencji o solidarnej i niepodległej Polsce. „Wesele” Stanisława Wyspiańskiego
Scenariusz lekcji poświęconej zjawisku chłopomanii oraz marzeniom inteligencji o solidarnej i niepodległej Polsce – „Wesele” Stanisława Wyspiańskiego.
Scenariusz lekcji 34. Po co włóczy się poeta? Homo viator w nowoczesnej poezji
Scenariusz lekcji poświęconej toposowi homo viator w utworach Charlesa Baudelaire’a oraz Arthura Rimbauda.
Scenariusz lekcji 31. Bohaterowie narodowej historii i legendy
Scenariusz lekcji poświęconej bohaterom narodowej historii i legendy, ukazanym w „Nocy listopadowej” Stanisława Wyspiańskiego.
Scenariusz lekcji 42. Czym jest dulszczyzna? „Moralność pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej
Scenariusz lekcji poświęconej postawie bohaterki „Moralności pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej.
Scenariusz lekcji 54. Inicjacje Cezarego Baryki
Scenariusz lekcji poświęconej inicjacjom Ceezarego Baryki z „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego.
Scenariusz lekcji 4. „Za jedno życie – tysiąc istnień”. Czy da się usprawiedliwić zbrodnię Raskolnikowa?
Scenariusz lekcji poświęconej „Zbrodni i karze” Fiodora Dostojewskiego – czy da się usprawiedliwić zbrodnię Raskolnikowa?
Scenariusz lekcji 45. Żeromski kontra Grottger, czyli gorzka prawda o powstaniu
Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi powstania styczniowego w opowiadaniu „Rozdziobią nas kruki i wrony” Stefana Żeromskiego.
Scenariusz lekcji 5. Sonia – grzesznica świętą
Scenariusz lekcji poświęconej Soni Marmieładowej, bohaterce „Zbrodni i kary” Fiodora Dostojewskiego.
Scenariusz lekcji 55. „Rewolucja […]jest to konieczność dziejowa” – czy na pewno? „Przedwiośnie” Stefana Żeromskiego
Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi rewolucji w „Przedwiośniu” Stefana Żeromskiego.
Scenariusz lekcji 68. Liryka na kobiecą nutę. Miniatury poetyckie Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej
Scenariusz lekcji poświęconej miniaturom poetyckim Marii Pawlikowskiej- Jasnorzewskiej.
Scenariusz lekcji 63. Prowokacyjne marzenie o zerwaniu z przedrozbiorowym kultem ojczyzny, czyli skamandryci wobec tradycji literackiej
Scenariusz lekcji poświęconej stosunkowi skamandrytów do tradycji literackiej.
Scenariusz lekcji 8. W jaki sposób dekadent postrzega rzeczywistość? Wiersze Kazimierza Przerwy-Tetmajera
Scenariusz lekcji poświęconej postawie dekadenckiej, ukazanej w wierszach Kazimierza Przerwy-Tetmajera.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 1
Podczas tej lekcji uczniowie przypominają sobie i utrwalają najważniejsze zasady bezpiecznej pracy z komputerem, poznają urządzenia wchodzące w skład jednostki centralnej oraz ich przeznaczenie, dowiadują się, w jaki sposób działają wirusy, robaki, programy szpiegujące i trojany i jak chronić przed nimi zasoby zgromadzone w komputerze oraz urządzeniu mobilnym, a także rozpoczynają realizację całorocznego projektu „Blaski i cienie internetu”.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 2
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, czym różni się grafika rastrowa od wektorowej i jak korzystać z biblioteki bezpłatnych klipartów.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 3
Podczas tej lekcji uczniowie wykorzystują edytor tekstu Word do stworzenia historyjki obrazkowej – przypominają sobie, w jaki sposób wstawia się do dokumentu rysunki, dowiadują się bądź przypominają sobie, jak dodać pola tekstowe oraz objaśnienia, na koniec układają odpowiednio wszystkie elementy na stronie.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 4
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, jak fotografować zgodnie z regułami sztuki, jak posługiwać się aparatem w urządzeniu mobilnym oraz jak modyfikować wykonane zdjęcia za pomocą funkcji dostępnych w urządzeniu z systemem Android w wersji 6.0 lub wyższej.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 8
Podczas tej lekcji uczniowie doskonalą umiejętności pracy na platformie edukacyjnej – tworzą listy kontaktów i wykorzystują je w praktyce, prowadzą rozmowy na czatach, uczestniczą w wideokonferencjach.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 7
Podczas tej lekcji uczniowie poznają podstawowe pojęcia dotyczące sieci komputerowych oraz organizację sieci z uwzględnieniem podziału na obszar działania i rodzaj połączeń, a także korzystają z sieci podczas nauki, logując się na platformie edukacyjnej.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 6
Podczas tej lekcji uczniowie poznają elementy adresu e-mail oraz zasady dotyczące tworzenia bezpiecznego hasła i e-mailowej etykiety, wysyłają i odbierają wiadomości bez załącznika i z załącznikiem, dowiadują się, w jaki sposób pobierać załączniki z otrzymanych wiadomości.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 11
Podczas tej lekcji uczniowie dowiedzą się, w jaki sposób odbywać wirtualne spacery, posługiwać się usługą Google Street View oraz Tłumaczem Google.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 10
Podczas tej lekcji uczniowie poznają zasady zespołowej pracy nad dokumentami z wykorzystaniem aplikacji Dokumenty Google oraz Dysk Google.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 9
Podczas tej lekcji uczniowie przypominają sobie zasady, jakimi rządzi się świat internetu, porządkują je i hierarchizują, a także poznają zasady dotyczące uczestniczenia w lekcjach online. Lekcja ta może być okazją do podsumowania wcześniejszych doświadczeń, jeśli uczniowie uczestniczyli już w takich zajęciach.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 5
Podczas lekcji uczniowie poznają metody korygowania podstawowych parametrów zdjęć w dostępnym online edytorze Photopea – poprawiają kadrowanie, jasność, kontrast i nasycenie barw fotografii oraz usuwają zbędne elementy obrazu przez klonowanie.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 14
Podczas tej lekcji uczniowie przygotowują w środowisku Scratch komiks, którego bohaterami są Czerwony Kapturek i wilk. Wykorzystują komunikaty nadawane przez duszki.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 13
Podczas tej lekcji uczniowie rysują w Scratchu w trybie wektorowym i tworzą animację za pomocą zmiany kostiumów duszka. Dzieci są zafascynowane ruchomymi obrazami i dźwiękami, dlatego zajęcia wykorzystujące tego typu elementy zwykle przebiegają wartko.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 12
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, jak korzystać z programu Google Earth, nagrywać wirtualne wycieczki oraz wyznaczać odległości na mapie 3D.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 16
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, jak wybierać w środowisku Scratch instrumenty, odgrywać pojedyncze nuty i całe takty oraz ustalać tempo odtwarzania melodii, a także przygotowują animację, podczas której odgrywana będzie melodia „Wlazł kotek na płotek”.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 15
Podczas tej lekcji uczniowie przygotowują w środowisku Scratch animację wykorzystującą zmianę tła oraz obroty duszka.