Szczególowe wskazówki prowadzenia lekcji do podręcznika Biznes i zarządzanie Cz 2. do tematu 5. Instrumenty rynku kapitałowego
Archives
E-przewodnik dla nauczyciela Biznes i zarządzanie. Zakres rozszerzony. Temat 4. Fundusze inwestycyjne
Szczególowe wskazówki prowadzenia lekcji do podręcznika Biznes i zarządzanie Cz. 2. do tematu 4. Fundusze inwestycyjne
E-przewodnik dla nauczyciela Biznes i zarządzanie. Zakres rozszerzony. Temat 3. Instrumenty rynku pieniężnego
Szczególowe wskazówki prowadzenia lekcji do podręcznika Biznes i zarządzanie Cz. 2. do tematu 3. Instrumenty rynku pieniężnego
E-przewodnik dla nauczyciela Biznes i zarządzanie. Zakres rozszerzony. Temat 8. Analiza ogólnych warunków ubezpieczenia
Szczegółowe wskazówki prowadzenia lekcji do podręcznika Biznes i zarządzanie. Cz. 2. do tematu 8. Analiza ogólnych warunków ubezpieczenia
E-przewodnik dla nauczyciela Biznes i zarządzanie. Zakres rozszerzony. Temat 7. Alokacja środków finansowych. Metody wyboru akcji przez inwestorów giełdowych
Szczególowe wskazówki prowadzenia lekcji do podręcznika Biznes i zarządzanie. Cz. 2. do tematu 7. Alokacja środków w instrumenty finansowe. Metody wyboru akcji przez inwestorów giełdowych
E-przewodnik dla nauczyciela Biznes i zarządzanie. Zakres rozszerzony. Temat 6. Zasady nabywania instrumentów finansowych
Szczegółowe wskazówki prowadzenia lekcji do podręcznika Biznes i zarządzanie, Cz. 2. do tematu 6. Zasady nabywania instrumentów finansowych
E-przewodnik dla nauczyciela Biznes i zarządzanie. Zakres rozszerzony. Temat 9. Wpływ podatków na gospodarkę kraju, przedsiębiorstwa i gospodarstwa domowe
Szczegółowe wskazówki prowadzenia lekcji do podręcznika Biznes i zarządzanie. Cz. 2 do tematu 9. Wpływ podatków na gospodarkę kraju, przedsiębiorstwa i gospodarstwa domowe
Scenariusz lekcji 22. „Chłop potęgą jest i basta”. Obraz wsi polskiej w „Weselu”
Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi wsi polskiej w „Weselu” Stanisława Wyspiańskiego.
Scenariusz lekcji 19. Eviva l’arte! Kult sztuki w modernizmie
Scenariusz lekcji poświęconej kultowi sztuki w modernizmie.
Scenariusz lekcji 20. Jak powstawało „Wesele” Stanisława Wyspiańskiego
Scenariusz lekcji poświęconej źródłom inspiracji do napisania „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego.
Scenariusz lekcji 35. Po co włóczy się poeta? Homo viator w nowoczesnej poezji
Scenariusz lekcji poświęconej toposowi homo viator w utworach Charlesa Baudelaire’a oraz Arthura Rimbauda.
Scenariusz lekcji 32. Bohaterowie narodowej historii i legendy
Scenariusz lekcji poświęconej bohaterom narodowej historii i legendy, ukazanym w „Nocy listopadowej” Stanisława Wyspiańskiego.
Scenariusz lekcji 28. Ekspresjonistyczna apokalipsa w „Dies irae” Jana Kasprowicza
Scenariusz lekcji poświęconej ekspresjonistycznej apokalipsie w „Dies irae” Jana Kasprowicza.
Scenariusz lekcji 23. Chłopomania, czyli marzenia inteligencji o solidarnej i niepodległej Polsce. „Wesele” Stanisława Wyspiańskiego
Scenariusz lekcji poświęconej zjawisku chłopomanii oraz marzeniom inteligencji o solidarnej i niepodległej Polsce – „Wesele” Stanisława Wyspiańskiego.
Scenariusz lekcji 54. Powiedz mi, o czym śnisz, a powiem ci, co ci dolega. Nowa wizja człowieka w psychoanalizie
Scenariusz lekcji poświęconej Scenariusz lekcji poświęconej nowej wizji człowieka w psychoalanlizie Zygmunta Freuda.
Scenariusz lekcji 4. „Za jedno życie – tysiąc istnień”. Czy da się usprawiedliwić zbrodnię Raskolnikowa?
Scenariusz lekcji poświęconej „Zbrodni i karze” Fiodora Dostojewskiego – czy da się usprawiedliwić zbrodnię Raskolnikowa?
Scenariusz lekcji 46. Czym jest dulszczyzna? „Moralność pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej
Scenariusz lekcji poświęconej postawie bohaterki „Moralności pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej.
Scenariusz lekcji 36. Żeromski kontra Grottger, czyli gorzka prawda o powstaniu
Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi powstania styczniowego w opowiadaniu „Rozdziobią nas kruki i wrony” Stefana Żeromskiego.
Scenariusz lekcji 8. W jaki sposób dekadent postrzega rzeczywistość? Wiersze Kazimierza Przerwy-Tetmajera
Scenariusz lekcji poświęconej postawie dekadenckiej, ukazanej w wierszach Kazimierza Przerwy-Tetmajera.
Scenariusz lekcji 61. „Rewolucja […]jest to konieczność dziejowa” – czy na pewno? „Przedwiośnie” Stefana Żeromskiego
Scenariusz lekcji poświęconej Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi rewolucji w „Przedwiośniu” Stefana Żeromskiego.
Scenariusz lekcji 60. Inicjacje Cezarego Baryki
Scenariusz lekcji poświęconej inicjacjom Ceezarego Baryki z „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego.
Scenariusz lekcji 5. Sonia – grzesznica świętą
Scenariusz lekcji poświęconej Soni Marmieładowej, bohaterce „Zbrodni i kary” Fiodora Dostojewskiego.
Scenariusz lekcji 55. O malinach, mgle i burzy, czyli Leśmianowska wizja miłości
Scenariusz lekcji poświęconej Leśmianowskiej wizji miłości.
Scenariusz lekcji „Ulica Krokodyli”, czyli obraz nowoczesnego miasta w opowiadaniu Brunona Schulza
Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi nowoczesnego miasta w opowiadaniu Brunona Schulza „Sklepy cynamonowe”.
Scenariusz lekcji 25. Czego obawiał się „wariat z Krupówek”? Katastroficzna wizja przyszłości w „Szewcach”
Scenariusz lekcji poświęconej katastroficznej wizji przyszłości w „Szewcach” Stanisława Ignacego Witkiewicza.
Scenariusz lekcji 23. Treść czy forma? O teatrze oczami Witkacego
Scenariusz lekcji poświęconej teorii Czystej Formy Stanisława Ignacego Witkiewicza.
Scenariusz lekcji 1. Nowa rzeczywistość po Wielkiej Wojnie, czyli filozoficznie o kulturze masowej
Scenariusz lekcji poświęconej nowej rzeczywistości po I wojnie światowej (filozoficznie o kulturze masowej).
Scenariusz lekcji 2. Prowokacyjne marzenie o zerwaniu z przedrozbiorowym kultem ojczyzny, czyli skamandryci wobec tradycji literackiej
Scenariusz lekcji poświęconej stosunkowi skamandrytów do tradycji literackiej.
Scenariusz lekcji 33. Romans z ciałem w „Ferdydurke”
Scenariusz lekcji poświęconej poświęconej symbolicznym znaczeniom „pupy”, „łydki” i „gęby” w „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza.
Scenariusz lekcji 32. Ta powieść jest dziwna. Groteska w „Ferdydurke”
Scenariusz lekcji poświęconej grotesce w „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza.