Scenariusz lekcji poświęconej reinterpretacji mitów narodowych przez kabaret.
Archives
Scenariusz lekcji 29. Pozytywistka o powstaniu styczniowym, czyli opowiadania Elizy Orzeszkowej
Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi powstania styczniowego w opowiadaniu „Gloria victis” Elizy Orzeszkowej.
Scenariusz lekcji 41. Fenomen felietonów Bolesława Prusa w prasie pozytywistycznej – „Kroniki Tygodniowe”
Scenariusz lekcji poświęconej felietonom Bolesława Prusa w prasie pozytywistycznej.
Scenariusz lekcji 49. Czy Izabela Łęcka i Stanisław Wokulski mogli stworzyć udany związek?
Scenariusz lekcji poświęconej relacji Stanisława Wokulskiego i Izabeli Łęckiej.
Scenariusz lekcji 54. Dlaczego „Lalki” nie doceniono od razu, czyli o nowy kształt powieści
Scenariusz lekcji poświęconej „Lalce” Bolesława Prusa (nowy kształt powieści)
Scenariusz lekcji 40. Czytanie powieści według Olgi Tokarczuk
Scenariusz lekcji poświęconej czytaniu powieści według Olgi Tokarczuk.
Scenariusz lekcji 50. Romantyk czy pozytywista – jak dobrze znasz Wokulskiego?
Scenariusz lekcji poświęconej głównemu bohaterowi „Lalki” Bolesława Prusa (Wokulski romantyk czy pozytywista?)
Scenariusz lekcji 58. „Z legend dawnego Egiptu” jako przykład uniwersalizmu noweli Prusa
Scenariusz lekcji poświęconej noweli „Z legend dawnego Egiptu” Bolesława Prusa (utwór jako przykład uniwersalizmu).
Scenariusz lekcji 60. Henryk Sienkiewicz patrzy na Amerykę – co widzi?
Scenariusz lekcji poświęconej reportażom Henryka Sienkiewicza „Listy z podróży do Ameryki”.
Scenariusz lekcji 59. Jak napisać nowelę, by zaciekawiła odbiorców
Scenariusz lekcji poświęconej zagadnieniu: jak napisać nowelę, by zaciekawiła odbiorców.
Scenariusz lekcji 67. Andrzej Kmicic a Jacek Soplica – co ich różni, a co ich łączy?
Scenariusz lekcji poświęconej podobieństwom między Kmicicem a Jackiem Soplicą.
Scenariusz lekcji 71. Nowoczesny portret kobiety w powieści Gustave’a Flauberta
Scenariusz lekcji poświęconej nowoczesnemu portretowi kobiety w „Pani Bovary” Gustave’a Flauberta.
Scenariusz lekcji 26. Wiersz czasów niepoetyckich, czyli „Do młodych” Adama Asnyka
Scenariusz lekcji poświęconej liryce apelu w wierszu „Do młodych” Adama Asnyka.
Scenariusz lekcji 66. Oleńka i Kmicic – miłość z przeszkodami
Scenariusz lekcji poświęconej miłości Oleńki i Kmicica w „Potopie” Henryka Sienkiewicza.
Scenariusz lekcji 70. Czy książki mogą być niebezpieczne? O życiu i pragnieniach Emmy Bovary
Scenariusz lekcji poświęconej życiu i pragnieniom Emmy Bovary z powieści Gustave’a Flauberta.
Effekt 3. Kreatywne scenariusze lekcji
Informatyka. Klasa 4. Scenariusz lekcji 5
Podczas tej lekcji uczniowie przypominają sobie najważniejsze klawisze i układ liter na klawiaturze, poznają kluczowe zasady ergonomicznego pisania na klawiaturze i metody sprawnego poprawiania błędów, a także wykonają ćwiczenia zwiększające tempo pisania.
Informatyka. Klasa 4. Scenariusz lekcji 7
Podczas tej lekcji uczniowie podsumowują i utrwalają wiadomości dotyczące edycji tekstu, z którymi mieli do czynienia do tej pory. Wykorzystano w niej większość zagadnień omówionych na kilku poprzednich lekcjach, wprowadzono zaś nowe metody użycia plików graficznych i operacji na nich wykonywanych.
Informatyka. Klasa 4. Scenariusz lekcji 4
Lekcja stanowi przygotowanie do przeprowadzenia autoprezentacji graficzno-tekstowej. Przy okazji uczniowie doskonalą umiejętność posługiwania się edytorami Paint (m.in. definiują rozmiar obszaru roboczego) oraz Microsoft Word (m.in. określają rozmiar strony z tekstem, ustalają marginesy, definiują sposób obramowania tekstu na stronie).
Informatyka. Klasa 4. Scenariusz lekcji 3
W klasach 1–3 uczniowie zwykle są prowadzeni przez jednego nauczyciela, teraz mają ich wielu i wiele nowych przedmiotów. Zarówno dzieciom, jak i ich rodzicom przydadzą się lista przedmiotów i uczących ich nauczycieli oraz plan lekcji, ponieważ czwartoklasiście niełatwo jest zapamiętać kolejność zajęć każdego dnia.
Informatyka. Klasa 4. Scenariusz lekcji 11
Podczas tej lekcji uczniowie wyszukują teksty w internecie według zadanych kryteriów, kopiują teksty i ilustracje ze stron WWW i wstawiają je do dokumentu tekstowego, a także dowiadują się, jak należy postępować z fragmentami utworów obcego autorstwa.
Informatyka. Klasa 4. Scenariusz lekcji 9
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, jak bezpiecznie korzystać z internetu, poznają zagrożenia, na które narażeni są internauci podczas serfowania w sieci, oraz zasady netykiety.
Informatyka. Klasa 4. Scenariusz lekcji 10
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, jak wyszukiwać informacje i grafikę w internecie za pomocą słów kluczowych oraz w jakim zakresie można wykorzystywać ilustracje znalezione w sieci, biorąc pod uwagę prawa ich użytkowania.
Informatyka. Klasa 4. Scenariusz lekcji 8
Podczas tej lekcji uczniowie wykonują zaproszenia, łącząc elementy graficzne z tekstem. Te prace będą mogli wielokrotnie wykorzystywać przy różnych okazjach. Plik zawierający zaproszenie można tworzyć zarówno w edytorze grafiki, jak i w edytorze tekstu. Ze względu na lepszą kontrolę drukowania, wygodniej jest posłużyć się edytorem tekstu.
Informatyka. Klasa 4. Scenariusz lekcji 13
Podczas tej lekcji uczniowie poznają program przeglądarkowy AutoDraw – prosty edytor grafiki, który pozwala tworzyć atrakcyjne rysunki bez względu na posiadane umiejętności. Dzięki wykorzystaniu technologii sztucznej inteligencji aplikacja zgaduje, co użytkownik chce narysować, i pozwala zamienić nawet nieudolnie wykonany rysunek w ładną ilustrację.
Informatyka. Klasa 4. Scenariusz lekcji 12
Podczas tej lekcji uczniowie pracują nad jednostronicowym wymyślonym przez siebie tekstem o wybranym polskim zamku. Ilustrują go zdjęciami wyszukanymi na stronach internetowych, np. podróżniczych lub Wikipedii. Następnie z przygotowanych opowiadań tworzą wspólną książkę.
Informatyka. Klasa 4. Scenariusz lekcji 6
Podczas tej lekcji uczniowie poznają nieco dokładniej różnorodne czcionki i sposoby ich formatowania. Pracują z tekstem zapisanym za pomocą wybranych czcionek graficznych, ilustrują nimi treść dokumentu.
Informatyka. Klasa 4. Scenariusz lekcji 18
Podczas tej lekcji uczniowie zostają wprowadzeni w łagodny sposób w tajniki programowania wizualnego. Bohaterowie filmów i gier pojawiają się w ćwiczeniach, które krok po kroku przeprowadzają uczniów przez sekwencje poleceń, instrukcję warunkową czy iterację. Mechanizm ćwiczeń daje możliwość weryfikowania i poprawiania kodu. Uczeń na bieżąco otrzymuje informację zwrotną, a nauczyciel może na bieżąco śledzić postępy wszystkich uczniów.
Informatyka. Klasa 4. Scenariusz lekcji 17
Podczas tej lekcji uczniowie wyszukują w sieci informacje o ciekawych liczbach oraz korzystają z serwisów matematycznych wspomagających własną naukę (wizualnych, zadaniowych i interaktywnych). Dowiadują się, w jaki sposób wyszukiwać w nich materiały przydatne w nauce matematyki.
Informatyka. Klasa 4. Scenariusz lekcji 16
Podczas tej lekcji oprócz kształcenia umiejętności informatycznych uczniowie poszerzają (bądź utrwalają) wiedzę z innego przedmiotu, w tym przypadku przyrody. Tworzenie prezentacji jest okazją do pracy metodą projektu.