Scenariusz lekcji poświęconej sztuce i architekturze średniowiecza.
Archives
Scenariusz lekcji 61. Filozoficzne rozważania św. Tomasza
Scenariusz lekcji poświęconej filozoficznym rozważaniom świętego Tomasza.
Scenariusz lekcji 60. Literacka wędrówka po zaświatach – „Boska komedia” Dantego
Scenariusz lekcji poświęconej „Boskiej komedii” Dantego.
Scenariusz lekcji 9. Cierpienie w Biblii – Księga Hioba
Scenariusz lekcji poświęconej cierpieniu w Biblii (Księga Hioba).
Scenariusz lekcji 1. Antyk w renesansie – jak to możliwe?
Scenariusz lekcji poświęconej kulturze renesansu – wprowadzenie do epoki.
Scenariusz lekcji 10. Optymizm humanisty w „Pieśniach” Jana Kochanowskiego
Scenariusz lekcji poświęconej optymizmowi humanisty w „Pieśniach” Kochanowskiego.
Scenariusz lekcji 26. Jak mówić, by uwieść słowami?
Scenariusz lekcji poświęconej językowi miłości w dramacie „Romeo i Julia” Szekspira.
Scenariusz lekcji 22. Rozterki religijne w „Trenach”
Scenariusz lekcji poświęconej rozterkom religijnym w „Trenach”.
Scenariusz lekcji 20. Mądrość – lek na całe zło?
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu mądrości w „Trenie IX” Jana Kochanowskiego.
Scenariusz lekcji 35. Dramat o złu tkwiącym w człowieku
Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu zła w „Makbecie” Szekspira.
Scenariusz lekcji 33. Człowiek – Bóg – świat w poezji metafizycznej
Scenariusz lekcji poświęconej poezji matafizycznej (sonety Mikołaja Sępa Szarzyńskiego).
Scenariusz lekcji 30. Sztuka pisania eseju
Scenariusz lekcji poświęconej sztuce pisania eseju.
Scenariusz lekcji 29. Kontrreformacyjny święty
Scenariusz lekcji poświęconej fragmeów świętych” Piotra Skargi.
Scenariusz lekcji 49. Rozumny i filozoficzny śmiech jako narzędzie demaskacji ludzkich wad
Scenariusz lekcji poświęconej śmiechowi jako narzędziu demaskacji ludzkich wad w „Skąpcu” Moliera.
Scenariusz lekcji 43. „Być albo nie być” – czy jest w nas coś z Hamleta?
Scenariusz lekcji poświęconej „Hamletowi” Szekspira.
Scenariusz lekcji 38. Olśnić, zadziwić, zachwycić – kunszt poezji barkowej
Scenariusz lekcji poświęconej kunsztowi poezji barokowej.
Scenariusz lekcji 55. Obyczaj sarmacki w krzywym zwierciadle
Scenariusz lekcji poświęconej obyczajowi sarmackiemu ukazanemu w „Pijaństwie” Krasickiego.
Scenariusz lekcji 51. Oświecony, czyli jaki?
Scenariusz lekcji poświęconej tekstowi Immanuela Kanta „Co to jest oświecenie”.
Scenariusz lekcji 50. Dramat pewnej wady
Scenariusz lekcji poświęconej „Skąpcowi” Moliera.
Scenariusz lekcji 59. Miłość idealna – czy to jest możliwe? Sielanki Franciszka Karpińskiego
Scenariusz lekcji poświęconej miłości idealnej w sielankach Franciszka Karpińskiego.
Scenariusz lekcji 7. Gra ze średniowieczną tradycją
Scenariusz lekcji poświęconej grze ze średniowieczną tradycją w „Gargantui i Pantagruelu” Rabelais’go.
Scenariusz lekcji 62. Renesans, barok i klasycyzm w sztuce
Scenariusz lekcji poświęconej sztuce renesansu, baroku i oświeceniowego klasycyzmu.
Scenariusz lekcji 60. Czy wiesz, że to oświeceniowe pieśni religijne?
Scenariusz lekcji poświęconej oświeceniowym pieśniom religijnym Franciszka Karpińskiego.
Scenariusz nr 20. Homonimy – wyrazy pułapki
Scenariusz nt. homonimów
Scenariusz nr 18. A. Yerkes, Jestem
Scenariusz nt.przygotowania do zabrania głosu w dyskusji
Scenariusz nr 15. J. Twardowski, Na chwilę
Scenariusz nt. interpretacji wiersza J. Twardowskiego, Na chwilę
Scenariusz nr 29. T. Różewicz, Przepaść
Scenariusz nt. utworu T. Różewicza, Przepaść
Scenariusz nr 26, Święty Paweł, Hymn o miłości
Scenariusz nt. Hymnu o miłości św. Pawła
Scenariusz nr 21. A. Fredro, Osiołkowi w żłoby dano…
Scenariusz nt. wiersza A. Fredry pt. Osiołkowi w żłobie dano…
Scenariusz nr 44. Pisownia dat i godzin
Scenariusz nt. zasad pisowni dat i godzin