• Pomoc i wsparcie
  • Sklep
  • Zmiany w edukacji
  • Blog
  • Kontakt
eduranga.pl
  • Biblioteka
    • Klub Nauczyciela
    • E-booki
    • E-zeszyty ćwiczeń
    • Pakiety lekcyjne
    • Multibooki
    • Multimedia
    • Projekty specjalne
  • Narzędzia
    • Generatory sprawdzianów
    • Karty pracy
    • Dyplomy
    • Diagnozy
  • E-booki
  • Premium
    • E-zadania egzaminacyjne
    • Zdasz.to
  • Moje kursy
  • Zaloguj się Dołącz do nas
Zaloguj się Dołącz do nas
  • Wychowanie
    przedszkolne
    • Trzylatki
    • Czterolatki
    • Pięciolatki
    • Sześciolatki
  • Szkoła podstawowa
    klasy 1-3
    • Szkoła na TAK
    • Szkolni Przyjaciele
    • Nowi Tropiciele
    • Kalejdoskop ucznia
  • Szkoła podstawowa
    klasy 4-8
    • Język polski
    • Matematyka
    • Historia
    • Wiedza o społeczeństwie
    • Przyroda
    • Biologia
    • Chemia
    • Fizyka
    • Geografia
    • Informatyka
    • Muzyka
    • Plastyka
    • Technika
    • Edukacja dla bezpieczeństwa
    • Język niemiecki
    • Język rosyjski
  • Szkoły
    ponadpodstawowe
    • Język polski
    • Historia
    • Historia i teraźniejszość
    • Fizyka
    • Chemia
    • Biznes i zarządzanie
    • Język niemiecki
    • Język rosyjski
    • Informatyka
    • Edukacja dla bezpieczeństwa
  • Języki
    obce
    • Szkoła podstawowa
      • Język niemiecki
      • Język rosyjski
    • Szkoły ponadpodstawowe
      • Język niemiecki
      • Język rosyjski
    • Kształcenie zawodowe
      • Język angielski zawodowy
      • Język niemiecki zawodowy
  • Kształcenie
    zawodowe
    • Branża budowlana
    • Branża ekonomiczna
    • Branża elektroenergetyczna
    • Branża elektroniczno-mechatroniczna
    • Branża fryzjersko-kosmetyczna
    • Branża gastronomiczna
    • Branża informatyczna
    • Branża medyczno–społeczna
    • Branża motoryzacyjna i mechaniczna
    • Branża spedycyjno-logistyczna
    • Branża rolnicza
    • Branża turystyczno-hotelarska
    • Wszystkie zawody

Archives

Scenariusz lekcji 49. Roland jako średniowieczny wzór rycerza

Scenariusz lekcji poświęconej średniowiecznemu wzorcowi rycerza w „Pieśni o Rolandzie”.

1 Comment

Scenariusz lekcji 48. Boleść i skarga matki w „Lamencie świętokrzyskim”

Scenariusz lekcji poświęconej boleści i skardze matki w „Lamencie świętokrzyskim”.

1 Comment

Scenariusz lekcji 5. Dlaczego Biblia jest jednym ze źródeł kultury europejskiej

Scenariusz lekcji poświęconej Biblii jako jednemu ze źródeł kultury europejskiej.

1 Comment

Scenariusz lekcji 55. Śmieszna czy przerażająca? Obraz śmierci w „Rozmowie Mistrza Polikarpa ze Śmiercią”

Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi śmierci w „Rozmowach Mistrza Polikarpa ze Śmiercią”.

1 Comment

Scenariusz lekcji 52. Jak żyć, aby zostać świętym. „Legenda o świętym Aleksym”

Scenariusz lekcji poświęconej „Legendzie o świętym Aleksym”.

1 Comment

Scenariusz lekcji 8. Parafraza opowieści biblijnej

Scenariusz lekcji poświęconej parafrazie opowieści biblijnej.

1 Comment

Scenariusz lekcji 64. Sztuka i architektura średniowiecza

Scenariusz lekcji poświęconej sztuce i architekturze średniowiecza.

1 Comment

Scenariusz lekcji 61. Filozoficzne rozważania św. Tomasza

Scenariusz lekcji poświęconej filozoficznym rozważaniom świętego Tomasza.

1 Comment

Scenariusz lekcji 60. Literacka wędrówka po zaświatach – „Boska komedia” Dantego

Scenariusz lekcji poświęconej „Boskiej komedii” Dantego.

1 Comment

Scenariusz lekcji 9. Cierpienie w Biblii – Księga Hioba

Scenariusz lekcji poświęconej cierpieniu w Biblii (Księga Hioba).

1 Comment

Scenariusz lekcji 1. Antyk w renesansie – jak to możliwe?

Scenariusz lekcji poświęconej kulturze renesansu – wprowadzenie do epoki.

1 Comment

Scenariusz lekcji 10. Optymizm humanisty w „Pieśniach” Jana Kochanowskiego

Scenariusz lekcji poświęconej optymizmowi humanisty w „Pieśniach” Kochanowskiego.

1 Comment

Scenariusz lekcji 22. Rozterki religijne w „Trenach”

Scenariusz lekcji poświęconej rozterkom religijnym w „Trenach”.

1 Comment

Scenariusz lekcji 20. Mądrość – lek na całe zło?

Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu mądrości w „Trenie IX” Jana Kochanowskiego.

1 Comment

Scenariusz lekcji 26. Jak mówić, by uwieść słowami?

Scenariusz lekcji poświęconej językowi miłości w dramacie „Romeo i Julia” Szekspira.

1 Comment

Scenariusz lekcji 35. Dramat o złu tkwiącym w człowieku

Scenariusz lekcji poświęconej pojęciu zła w „Makbecie” Szekspira.

1 Comment

Scenariusz lekcji 33. Człowiek – Bóg – świat w poezji metafizycznej

Scenariusz lekcji poświęconej poezji matafizycznej (sonety Mikołaja Sępa Szarzyńskiego).

1 Comment

Scenariusz lekcji 30. Sztuka pisania eseju

Scenariusz lekcji poświęconej sztuce pisania eseju.

1 Comment

Scenariusz lekcji 29. Kontrreformacyjny święty

Scenariusz lekcji poświęconej fragmeów świętych” Piotra Skargi.

1 Comment

Scenariusz lekcji 49. Rozumny i filozoficzny śmiech jako narzędzie demaskacji ludzkich wad

Scenariusz lekcji poświęconej śmiechowi jako narzędziu demaskacji ludzkich wad w „Skąpcu” Moliera.

1 Comment

Scenariusz lekcji 43. „Być albo nie być” – czy jest w nas coś z Hamleta?

Scenariusz lekcji poświęconej „Hamletowi” Szekspira.

1 Comment

Scenariusz lekcji 38. Olśnić, zadziwić, zachwycić – kunszt poezji barkowej

Scenariusz lekcji poświęconej kunsztowi poezji barokowej.

1 Comment

Scenariusz lekcji 59. Miłość idealna – czy to jest możliwe? Sielanki Franciszka Karpińskiego

Scenariusz lekcji poświęconej miłości idealnej w sielankach Franciszka Karpińskiego.

1 Comment

Scenariusz lekcji 55. Obyczaj sarmacki w krzywym zwierciadle

Scenariusz lekcji poświęconej obyczajowi sarmackiemu ukazanemu w „Pijaństwie” Krasickiego.

1 Comment

Scenariusz lekcji 51. Oświecony, czyli jaki?

Scenariusz lekcji poświęconej tekstowi Immanuela Kanta „Co to jest oświecenie”.

1 Comment

Scenariusz lekcji 50. Dramat pewnej wady

Scenariusz lekcji poświęconej „Skąpcowi” Moliera.

1 Comment

Scenariusz lekcji 7. Gra ze średniowieczną tradycją

Scenariusz lekcji poświęconej grze ze średniowieczną tradycją w „Gargantui i Pantagruelu” Rabelais’go.

1 Comment

Scenariusz lekcji 62. Renesans, barok i klasycyzm w sztuce

Scenariusz lekcji poświęconej sztuce renesansu, baroku i oświeceniowego klasycyzmu.

1 Comment

Scenariusz lekcji 60. Czy wiesz, że to oświeceniowe pieśni religijne?

Scenariusz lekcji poświęconej oświeceniowym pieśniom religijnym Franciszka Karpińskiego.

1 Comment

Scenariusz nr 15. J. Twardowski, Na chwilę

Scenariusz nt. interpretacji wiersza J. Twardowskiego, Na chwilę

Leave a comment

Posts navigation

← Older posts
Newer posts →

Archives

Meta

  • Zaloguj się
×

Wejdź do świata EDURANGI

Platforma edukacyjna ułatwiająca codzienną naukę oraz kontakt nauczyciela z uczniami.
60 000 materiałów edukacyjnych, generator sprawdzianów, prace domowe.

Załóż darmowe konto
Logo wsip

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne

Infolinia: 801 220 555, e-mail: wsip@wsip.com.pl

  • Numery dopuszczenia
  • Polityka cookies
  • Dane osobowe
  • Regulamin

Copyright © Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna

×
Logowanie
Przypomnij hasło

lub
× Podaj swój e-mail, aby przypomnieć hasło

Rejestracja dla Dyrektora

Jeśli chcesz się zarejestrować w serwisie wsipnet.pl - skontaktuj się z nami.

Infolinia: 801 220 555