Nowi Tropiciele. Scenariusze zajęć. Klasa 3. Wrzesień

Scenariusze przedstawiają cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw materiałów dydaktycznych przeznaczonych na pierwszy miesiąc pracy do cyklu „Nowi Tropiciele” do klasy 3. Zawierają m.in. plany lekcji, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, dodatkowe teksty literackie oraz zabawy ruchowe będące przerywnikami w trakcie zajęć. Scenariusze realizują wszystkie zagadnienia z zakresu edukacji: polonistycznej, etycznej, społecznej, przyrodniczej, matematycznej, muzycznej, plastycznej i technicznej.

Scenariusz lekcji 10. Oddychanie organizmów

Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane substraty i produkty oddychania tlenowego oraz fermentacji.

Start innowacji. Zaprogramuj drogę do zwycięstwa – lekcje kodowania i programowania z okazji setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości

„Zaprogramuj drogę do zwycięstwa – lekcje kodowania i programowania z okazji setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości” to scenariusze zajęć związane z obchodami Narodowego Święta Niepodległości, na których uczniowie klas 1–3 oprócz wykorzystania umiejętności z zakresu kodowania i programowania uzupełniają swoją wiedzę historyczną i przyrodniczą na temat naszego kraju. Na lekcji uczniowie poznają m.in. symbole narodowe, nazwy stolic, przebieg granic Polski w różnych okresach historycznych oraz ważne postacie żyjące w czasie, kiedy Polska utraciła niepodległość.
Aby utrwalić zdobyte wiadomości, lekcje uatrakcyjniono ćwiczeniami i zadaniami z elementami kodowania.
Na koniec każdych zajęć zaproponowano wykorzystanie gry planszowej „Droga do zwycięstwa” (dołączonej do scenariuszy), która wprowadza dzieci w świat programowania i może być wykorzystana wielokrotnie według pomysłów nauczycieli i uczniów.
Plansza do gry „Droga do zwycięstwa” znajduje się na czterech osobnych kartach, które należy wydrukować jednostronnie i skleić jej części składowe.
Pozostałe elementy gry: pionki, nakrywki i karty z symbolami ruchu należy wydrukować jednostronnie i wyciąć, dodatkowo karty z symbolami ruchu należy wydrukować w trzech egzemplarzach.