Scenariusze przedstawiają cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw materiałów dydaktycznych przeznaczonych na pierwszy miesiąc pracy do cyklu „Nowi Tropiciele” do klasy 3. Zawierają m.in. plany lekcji, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, dodatkowe teksty literackie oraz zabawy ruchowe będące przerywnikami w trakcie zajęć. Scenariusze realizują wszystkie zagadnienia z zakresu edukacji: polonistycznej, etycznej, społecznej, przyrodniczej, matematycznej, muzycznej, plastycznej i technicznej.
Archives
Scenariusz lekcji 10. Oddychanie organizmów
Scenariusz zawiera wymagania podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne i odpowiedzi do zadań z zeszytu ćwiczeń. W przebiegu lekcji są omawiane substraty i produkty oddychania tlenowego oraz fermentacji.
Poradnik nauczyciela. Świat w słowach i obrazach. Gramatyka i stylistyka. Klasa 8
„Poradnik nauczyciela” zawiera scenariusze lekcji do podręczników „Świat w słowach i obrazach” oraz „Gramatyka i stylistyka” dla klasy 8
Scenariusz 80. Świat pogański i świat chrześcijański w „Quo vadis”
Scenariusz lekcji poświęconej powieści Henryka Sienkiewicza „Quo vadis”
Scenariusz 82. Co powoduje przemianę wewnętrzną człowieka? (Henryk Sienkiewicz, „Quo vadis”)
Scenariusz lekcji poświęconej powieści Henryka Sienkiewicza „Quo vadis”
Scenariusz 81. Wśród bohaterów „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza
Scenariusz lekcji poświęconej powieści Henryka Sienkiewicza „Quo vadis”
Scenariusz 79. „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza jako powieść historyczna
Scenariusz lekcji poświęconej powieści Henryka Sienkiewicza „Quo vadis”
Scenariusz 69. Przepis na życie według pieśni Jana Kochanowskiego
Scenariusz lekcji poświęconej „Pieśni II” z „Ksiąg pierwszych” („Serce roście…”) oraz „Pieśni IX” z „Ksiąg wtórych” („Nie porzucaj nadzieje…”) Jana Kochanowskiego
Scenariusz 77. Perspektywa Boga i człowieka w liryce Barańczaka
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Stanisława Barańczaka „Widokówka z tego świata”
Scenariusz 75. Bóg – kreator doskonałego świata w „Pieśni XXV” Jana Kochanowskiego
Scenariusz lekcji poświęconej „Pieśń XXV” z „Ksiąg wtórych” („Czego chcesz od nas, Panie…”) Jana Kochanowskiego
Scenariusz 83. Przyczyny światowej popularności „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza
Scenariusz lekcji poświęconej powieści Henryka Sienkiewicza „Quo vadis”
Scenariusz zajęć. Narodowe Święto Niepodległości
Narodowe Święto Niepodległości – scenariusz zajęć z przedszkolakami
Scenariusz lekcji 9. Słowa, które łączą pokolenia. Adam Mickiewicz „Inwokacja”
Scenariusz lekcji poświęconej zapoznaniu się z elementami biografii Adama Mickiewicza oraz omówieniu inwokacji w „Panu Tadeuszu”
Start innowacji. Zaprogramuj drogę do zwycięstwa – lekcje kodowania i programowania z okazji setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości
„Zaprogramuj drogę do zwycięstwa – lekcje kodowania i programowania z okazji setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości” to scenariusze zajęć związane z obchodami Narodowego Święta Niepodległości, na których uczniowie klas 1–3 oprócz wykorzystania umiejętności z zakresu kodowania i programowania uzupełniają swoją wiedzę historyczną i przyrodniczą na temat naszego kraju. Na lekcji uczniowie poznają m.in. symbole narodowe, nazwy stolic, przebieg granic Polski w różnych okresach historycznych oraz ważne postacie żyjące w czasie, kiedy Polska utraciła niepodległość.
Aby utrwalić zdobyte wiadomości, lekcje uatrakcyjniono ćwiczeniami i zadaniami z elementami kodowania.
Na koniec każdych zajęć zaproponowano wykorzystanie gry planszowej „Droga do zwycięstwa” (dołączonej do scenariuszy), która wprowadza dzieci w świat programowania i może być wykorzystana wielokrotnie według pomysłów nauczycieli i uczniów.
Plansza do gry „Droga do zwycięstwa” znajduje się na czterech osobnych kartach, które należy wydrukować jednostronnie i skleić jej części składowe.
Pozostałe elementy gry: pionki, nakrywki i karty z symbolami ruchu należy wydrukować jednostronnie i wyciąć, dodatkowo karty z symbolami ruchu należy wydrukować w trzech egzemplarzach.
Scenariusz 59. Obraz szkoły pod zaborami („Syzyfowe prace” Stefana Żeromskiego)
Scenariusz lekcji poświęconej powieści Stefana Żeromskiego „Syzyfowe prace”
Scenariusz 58. „Syzyfowe prace” opowieścią o dojrzewaniu
Scenariusz lekcji poświęconej powieści Stefana Żeromskiego „Syzyfowe prace”
Scenariusz 61. Symboliczny sens tytułu powieści Żeromskiego
Scenariusz lekcji poświęconej powieści Stefana Żeromskiego „Syzyfowe prace”
Poradnik nauczyciela. Jutro pójdę w świat. Klasa 5. Scenariusze lekcji, odpowiedzi do zadań, wskazówki metodyczne
Plik zawiera tekst drukowanego „Poradnika nauczyciela. Język polski. Jutro pójdę w świat, kl. 5. Scenariusze lekcji, odpowiedzi do zadań, wskazówki metodyczne”.
Scenariusz 68. Konkurs krasomówczy
Scenariusz lekcji poświęconej środkom retorycznym i tworzeniu przemówienia
Scenariusz 60. z kartą pracy. Polacy wobec rusyfikacji („Syzyfowe prace” Stefana Żeromskiego)
Scenariusz lekcji poświęconej powieści Stefana Żeromskiego „Syzyfowe prace”
Scenariusz 57. z kartą pracy. Powieść „Syzyfowe prace” Stefana Żeromskiego jako dokument epoki
Scenariusz lekcji poświęconej powieści Stefana Żeromskiego „Syzyfowe prace”
Scenariusz 96. Czy my ich przypadkiem nie znamy? (Sławomir Mrożek, „Na pełnym morzu”)
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentom jednoaktówki Sławomira Mrożka „Na pełnym morzu”
Scenariusz 118. Żyć w harmonii ze światem (Czesław Miłosz, „Dar”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Czesława Miłosza „Dar”
Scenariusz 54. Świat w gabinecie luster
Scenariusz lekcji poświęconej gatunkom epickim i wykorzystywanym w nich sposobom ukazywania świata przedstawionego
Scenariusz 53. Siła perswazji, czyli jak to się dzieje, że reklama działa
Scenariusz lekcji poświęconej środkom perswazji w tekstach reklamowych
Scenariusz 78. Jak dostać pracę, czyli ćwiczymy tworzenie pism urzędowych
Scenariusz lekcji poświęconej życiorysowi, CV i listowi motywacyjnemu
Scenariusz 48. „Latarnik” Sienkiewicza jako nowela
Scenariusz lekcji poświęconej „Latarnikowi” Henryka Sienkiewicza
Scenariusz 47. Dzieje polskiego emigranta
Scenariusz lekcji poświęconej „Latarnikowi” Henryka Sienkiewicza
Scenariusz 95. Gry i zabawy językowe na widokówkach z tego świata. Jak czytać wiersze Barańczaka?
Scenariusz lekcji poświęconej charakterystycznym cechom poezji Stanisława Barańczaka
Scenariusz 107. Siła reportażu
Scenariusz lekcji poświęconej cechom reportera i reportażowi oraz fragmentom „Imperium” Ryszarda Kapuścińskiego