Scenariusz lekcji poświęconej archaizmom i archaizacji
Archives
Scenariusz 45. Symbol i metafora w literaturze i filmie
Scenariusz lekcji poświęconej „Białej magii” Krzysztofa Kamila Baczyńskiego oraz sposobom wyrażania treści niedosłownych w literaturze i filmie
Scenariusz 67. O znaczeniu środków retorycznych
Scenariusz lekcji poświęconej retoryce i środkom retorycznym
Scenariusz 113. Każdy może oceniać… O recenzji teatralnej i filmowej
Scenariusz lekcji poświęconej recenzji
Scenariusz 88. Odkrywanie na nowo człowieka i świata (Tadeusz Różewicz, „Jak dobrze”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Tadeusza Różewicza „Jak dobrze”
Scenariusz 111. Gdy zdjęcia połączę montażem – wtedy film mój pokażę
Scenariusz lekcji poświęconej zagadnieniom montażu filmowego
Scenariusz 114. Sztuka sceny, sztuka ekranu – powtórzenie wiadomości
Scenariusz lekcji służącej powtórzeniu wiadomości dotyczących teatru i filmu
Scenariusz 89. Powstanie warszawskie okiem cywila
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentom „Pamiętnika z powstania warszawskiego” Mirona Białoszewskiego
Scenariusz 115. Czy kino ma jeszcze szansę?
Scenariusz lekcji poświęconej przyszłości kina
Scenariusz 43. Zrobić film z książki. Wyzwania adaptacji filmowej
Scenariusz lekcji poświęconej filmowi „Pan Tadeusz” w reż. Andrzeja Wajdy oraz zagadnieniom związanym z adaptacją filmową
Scenariusz 52. Jaki świat pokazuje reklama?
Scenariusz lekcji poświęconej zagadnieniom związanym z reklamą, w tym tekstowi Jana Miodka „Co lubię i czego nie lubię (w reklamie)”
Scenariusz 117. Bądź świadomym telewidzem!
Scenariusz lekcji poświęconej kulturze popularnej i telegatunkom
Scenariusz 116. Świat w mediach – realny czy wykreowany?
Scenariusz lekcji poświęconej korzyściom i zagrożeniom związanym ze środkami masowego przekazu
Scenariusz 44. Jak tworzymy i odmieniamy nazwy własne? Nazwy osobowe i miejscowe
Scenariusz lekcji poświęconej nazwom miejscowym i osobowym
Scenariusz 109. „Nowy wspaniały świat” – jeszcze wizja przyszłości czy już diagnoza współczesnego świata?
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentom powieści Aldousa Huxleya „Nowy wspaniały świat”
Scenariusz 90. O kolokwializmach
Scenariusz lekcji poświęconej kolokwializmom
Scenariusz 66. Być trendy w świecie fitnessu i biznesplanów, czyli po co nam zapożyczenia
Scenariusz lekcji poświęconej zapożyczeniom
Scenariusz 74. Jak pisać podanie
Scenariusz lekcji poświęconej podaniu
Scenariusz 46. Odbicie odbicia prawdy. „Panny dworskie” Velázqueza
Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi Diega Velázqueza „Panny dworskie”
Scenariusz 65. Po co w języku neologizmy?
Scenariusz lekcji poświęconej rodzajom i funkcjom neologizmów
Scenariusz 55. z kartą pracy. Niezwykła podróż (Jonathan Swift, „Podróże Guliwera”)
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentom powieści Jonathana Swifta „Podróże Guliwera”. Uzupełnieniem scenariusza jest karta pracy
Scenariusz 49. Dlaczego smutno poecie? (Juliusz Słowacki, „Hymn”)
Scenariusz lekcji poświęconej „Hymnowi” Juliusza Słowackiego
Scenariusz 56. Poetycki testament (Juliusz Słowacki, „Testament mój”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Juliusza Słowackiego „Testament mój”
Scenariusz 50. Głos ma Maryla, czyli spotkanie z piosenką Mariana Hemara
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentowi utworu Mariana Hemara „Maryla”
Scenariusz 71. Przeznaczenie czy wybór – refleksje po lekturze „Praw i obowiązków” Tadeusza Różewicza
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Tadeusza Różewicza „Prawa i obowiązki”
Scenariusz 63. Wzdychadła, pensjonarki i śmietankowa babka, czyli perypetie pewnego sztubaka
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentom „Tędy i owędy” Melchiora Wańkowicza
Scenariusz 70. „Złośliwy liryk i czuły szyderca”, czyli Stanisław Jerzy Lec i świat jego utworów
Scenariusz lekcji poświęconej wybranym aforyzmom Stanisława Jerzego Leca
Scenariusz 72. O człowieku pełnym sprzeczności (Zbigniew Herbert, „O dwu nogach Pana Cogito”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Zbigniewa Herberta „O dwu nogach Pana Cogito”
Scenariusz 76. Ogród istnienia czy ogród śmierci? (Jarosław Marek Rymkiewicz, „Ogród w Milanówku, sen zimowy”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Jarosława Marka Rymkiewicza „Ogród w Milanówku, sen zimowy”
Scenariusz 85. Czytamy scenopis
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentowi scenopisu opracowanego przez Jerzego Kawalerowicza na podstawie „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza