Scenariusz lekcji poświęconej tekstowi „Poszukiwanie Świętego Graala. Przygody pana Parsifala” – fragmentowi opowieści „O Królu Arturze i rycerzach Okrągłego Stołu”
Archives
Scenariusz 28. Warsztaty publicystyczne
Scenariusz lekcji służącej powtórzeniu wiadomości dotyczących publicystyki
Scenariusz 100. Oskar i przyjaciele
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Érica-Emmanuela Schmitta „Oskar i pani Róża”
Scenariusz 102. Chwila zadumy (Adam Mickiewicz, *** [Nad wodą wielką i czystą…])
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Adama Mickiewicza *** [Nad wodą wielką i czystą…]
Scenariusz 34. Wśród najstarszych gatunków literackich
Scenariusz lekcji służącej powtórzeniu wiadomości dotyczących utworów literackich z antyku i średniowiecza
Scenariusz 101. Życie jest cudem (Éric-Emmanuel Schmitt, „Oskar i pani Róża”)
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Érica-Emmanuela Schmitta „Oskar i pani Róża”
Scenariusz 104. Zmęczony poeta, czyli spotkanie z wierszem Tadeusza Różewicza
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Tadeusza Różewicza „Przyszli żeby zobaczyć poetę”
Scenariusz 103. Kiedy spojrzymy wstecz…(Czesław Miłosz, „Tak mało”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Czesława Miłosza „Tak mało”
Scenariusz 105. Zagubiona dusza Pana Cogito (rozważania wokół wiersza Zbigniewa Herberta)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Zbigniewa Herberta „Dusza Pana Cogito”
Scenariusz 38. Kim naprawdę jest ksiądz Robak?
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Adama Mickiewicza „Pan Tadeusz”
Scenariusz 106. O duchowych i rzeczywistych podróżach (Zbigniew Herbert, „Modlitwa Pana Cogito – podróżnika”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Zbigniewa Herberta „Modlitwa Pana Cogito – podróżnika”
Scenariusz 37. Na uczcie w Soplicowie, czyli spotkanie z bohaterami „Pana Tadeusza”
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Adama Mickiewicza „Pan Tadeusz”
Scenariusz 36. z kartą pracy. W Soplicowie i okolicach, czyli okiem rysownika
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Adama Mickiewicza „Pan Tadeusz”. Uzupełnieniem scenariusza jest karta pracy
Scenariusz 35. Dlaczego „Pan Tadeusz” – pierwsze spotkanie z poematem
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Adama Mickiewicza „Pan Tadeusz”
Scenariusz 41. Obraz „kraju lat dziecinnych”, czyli przyroda w „Panu Tadeuszu”
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Adama Mickiewicza „Pan Tadeusz”
Scenariusz 39. „Poloneza czas zacząć…”, czyli o staropolskich obyczajach
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Adama Mickiewicza „Pan Tadeusz”
Scenariusz 42. z kartą pracy. Oglądamy ekranizację „Pana Tadeusza” w reż. Andrzeja Wajdy
Scenariusz lekcji poświęconej filmowi „Pan Tadeusz” w reżyserii Andrzeja Wajdy. Uzupełnieniem scenariusza jest karta pracy
Scenariusz 40. „Było cymbalistów wielu…”. Historia w „Panu Tadeuszu”
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Adama Mickiewicza „Pan Tadeusz”
Poczytam Tobie. Jak omawiać lektury w atrakcyjny sposób? Twórczość Juliana Tuwima i lektura „Rany Julek!” Agnieszki Frączek
Akcja „Poczytam Tobie” ma na celu promowanie czytelnictwa wśród najmłodszych uczniów. Chcemy podpowiedzieć, jak w ciekawy sposób omawiać z uczniami lektury i inne teksty literackie, by pokazać im, że czytanie to fascynująca przygoda, i zachęcić ich do samodzielnego sięgania po książki.
Proponowane scenariusze zajęć mają pomóc nauczycielowi pracować z fragmentami utworów podczas lekcji. Są inspiracją do tworzenia własnych pomysłów na opracowanie lektur oraz innych dzieł literackich. Jednocześnie pokazują, według jakiego klucza warto każdy z tych tekstów omawiać.
Każdy scenariusz jest przeznaczony dla innego odbiorcy:
1. dla uczniów klasy pierwszej,
2. dla uczniów klasy drugiej,
3. dla uczniów klasy trzeciej.
Podczas pracy ze scenariuszami proponujemy gromadzenie materiałów w lapbooku. Ma to na celu uatrakcyjnienie zajęć, a także utrwalenie i uporządkowanie wiadomości, które zdobyli uczniowie.
Scenariusz 10. Wędrówka jako metafora ludzkiego życia
Scenariusz lekcji poświęconej biblijnej opowieści o wędrówce do Ziemi Obiecanej
Scenariusz 12. W rybackiej wiosce koło Hawany
Scenariusz lekcji poświęconej opowiadaniu Ernesta Hemingwaya „Stary człowiek i morze”
Scenariusz 16. O co nas pytają wielcy filozofowie? O podróże!
Scenariusz lekcji poświęconej esejowi „O podróżach” z książki Leszka Kołakowskiego „Mini-wykłady o maxi-sprawach”
Scenariusz 13. Metaforyczny sens walki starego rybaka z oceanem
Scenariusz lekcji poświęconej opowiadaniu Ernesta Hemingwaya „Stary człowiek i morze”
Scenariusz 14. „Człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać”
Scenariusz lekcji poświęconej opowiadaniu Ernesta Hemingwaya „Stary człowiek i morze”
Nowi Tropiciele. Klasa 1. Scenariusze zajęć. Część 1
Scenariusze przedstawiają sposób przeprowadzenia zajęć w klasie 1. z zestawem ćwiczeń oraz podręczników „Nowi Tropiciele” zaplanowanych do realizacji we wrześniu i w październiku. Zawierają m.in. proponowany zapis do dziennika, listę niezbędnych materiałów i pomocy potrzebnych na zajęcia, przykładowy plan pracy z danym tematem dnia, dodatkowe teksty utworów, zadania i ćwiczenia oraz opisy zabaw ruchowych, a także sposób realizacji cyklu wychowawczego opartego na tekstach z cyklu „Listy od Hani i Henia”. Dodatkowo zawierają również scenariusze do zajęć matematycznych „Matematyka w działaniu”.
Scenariusz 15. Jak rozstrzygnąć wątpliwości, czyli hipoteza i kontrargument
Scenariusz lekcji poświęconej formułowaniu hipotezy i kontrargumentów
Scenariusz 17. Poetyckie lato w „Piosence” Krzysztofa Kamila Baczyńskiego
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Krzysztofa Kamila Baczyńskiego „Piosenka”
Plac zabaw. Sześciolatek. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Plac zabaw. Sześciolatek. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Plac zabaw. Pięciolatek. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Plac zabaw. Pięciolatek. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Plac zabaw. Czterolatek. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Plac zabaw. Czterolatek. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych