Publikacja zawiera: cele lekcji, wskazówki metodyczne przydatne podczas realizacji danego tematu, odpowiedzi do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń oraz propozycje materiałów dodatkowych.
Archives
Scenariusz lekcji I.5. Podsumowanie działu I. Podstawy dziedziczenia
Scenariusz lekcji I.5. Podsumowanie działu I. Podstawy dziedziczenia zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji I.3. Mechanizm kopiowania materiału genetycznego
Scenariusz lekcji I.3. Mechanizm kopiowania materiału genetycznego zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji I.2. Budowa materiału genetycznego
Scenariusz lekcji I.2. Budowa materiału genetycznego zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji I.1. Rola DNA w dziedziczeniu cech
Scenariusz lekcji I.1 Rola DNA w dziedziczeniu cech zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Sposoby wykorzystania na lekcji strony działowej I z podręcznika
Sposoby wykorzystania na lekcji strony działowej I z podręcznika zawierają propozycje wykorzystania strony działowej na lekcji, aby uczniów zainteresować i wprowadzić w tematykę zagadnień przedstawionych w tym dziale.
Scenariusz lekcji I.4. Znaczenie podziałów komórkowych
Scenariusz lekcji I.4. Znaczenie podziałów komórkowych zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji II.1. Dziedziczenie podstawowych cech
Scenariusz lekcji II.1. Dziedziczenie podstawowych cech zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji II.5. Podsumowanie działu II. Dziedziczenie cech
Scenariusz lekcji II.5. Podsumowanie działu II. Dziedziczenie cech zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji II.3. Dziedziczenie płci
Scenariusz lekcji II.3. Dziedziczenie płci zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji II.2. Dziedziczenie grup krwi
Scenariusz lekcji II.2. Dziedziczenie grup krwi zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Sposoby wykorzystania na lekcji strony działowej II z podręcznika
Sposoby wykorzystania na lekcji strony działowej II z podręcznika zawierają propozycje wykorzystania strony działowej na lekcji, aby uczniów zainteresować i wprowadzić w tematykę zagadnień przedstawionych w tym dziale.
Scenariusz lekcji II.4. Mutacje genetyczne
Scenariusz lekcji II.4. Mutacje genetyczne zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji III.1. Ewolucja – teoria z wieloma dowodami
Scenariusz lekcji III.1. Ewolucja – teoria z wieloma dowodami zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji III.4. Podsumowanie działu III. Ewolucja życia
Scenariusz lekcji III.4. Podsumowanie działu III. Ewolucja życia zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji III.3. Ewolucja człowieka
Scenariusz lekcji III.3. Ewolucja człowieka zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji III.2. Procesy ewolucji
Scenariusz lekcji III.2. Procesy ewolucji zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Sposoby wykorzystania na lekcji strony działowej III z podręcznika
Sposoby wykorzystania na lekcji strony działowej III z podręcznika zawierają propozycje wykorzystania strony działowej na lekcji, aby uczniów zainteresować i wprowadzić w tematykę zagadnień przedstawionych w tym dziale.
Scenariusz lekcji IV.1. Ekosystem i zależności pokarmowe w ekosystemie
Scenariusz lekcji IV.1. Ekosystem i zależności pokarmowe w ekosystemie zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji IV.5. Podsumowanie działu IV. Oddziaływania w ekosystemie
V zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji IV.3. Roślinożerność i drapieżnictwo
Scenariusz lekcji IV.3. Roślinożerność i drapieżnictwo zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji IV.2. Konkurencja i pasożytnictwo
Scenariusz lekcji IV.2. Konkurencja i pasożytnictwo zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Sposoby wykorzystania na lekcji strony działowej IV z podręcznika
Sposoby wykorzystania na lekcji strony działowej IV z podręcznika zawierają propozycje wykorzystania strony działowej na lekcji, aby uczniów zainteresować i wprowadzić w tematykę zagadnień przedstawionych w tym dziale.
Scenariusz lekcji IV.4. Oddziaływania nieantagonistyczne
Scenariusz lekcji IV.4. Oddziaływania nieantagonistyczne zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji V.1. Budowa ekosystemu
Scenariusz lekcji V.1. Budowa ekosystemu zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji V.6. Podsumowanie działu V. Struktura ekosystemu i jego ochrona
Scenariusz lekcji V.6. Podsumowanie działu V. Struktura ekosystemu i jego ochrona zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji V.2. Populacja
Scenariusz lekcji V.2. Populacja zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji V.4. Zasoby przyrody i racjonalne gospodarowanie nimi
Scenariusz lekcji V.4. Zasoby przyrody i racjonalne gospodarowanie nimi zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji V.3. Różnorodność biologiczna
Scenariusz lekcji V.3. Różnorodność biologiczna zawiera wymagania z podstawy programowej, cele lekcji, metody pracy, środki dydaktyczne, przykładowy przebieg lekcji, rozwiązania do zadań z podręcznika i zeszytu ćwiczeń.
Sposoby wykorzystania na lekcji strony działowej V z podręcznika
Sposoby wykorzystania na lekcji strony działowej V z podręcznika zawierają propozycje wykorzystania strony działowej na lekcji, aby uczniów zainteresować i wprowadzić w tematykę zagadnień przedstawionych w tym dziale.