Scenariusz lekcji poświęconej zagadnieniom związanym z akcentem wyrazowym
Archives
Scenariusz 64. Jak przygotować ciekawy wywiad?
Scenariusz lekcji poświęconej wywiadowi
Scenariusz 86. Jak wzbogacić opowiadanie?
Scenariusz lekcji poświęconej elementom twórczym w opowiadaniu
Scenariusz 51. Różne style w polszczyźnie
Scenariusz lekcji poświęconej stylom funkcjonalnym w polszczyźnie
Scenariusz 62. Ćwiczymy parafrazowanie tekstu
Scenariusz lekcji poświęconej parafrazie i parafrazowaniu tekstu
Scenariusz 25. z kartą pracy. Na czym polega współczesny potop?
Scenariusz lekcji poświęconej artykułowi Pierre’a Lévy’ego „Drugi potop”. Uzupełnieniem scenariusza jest karta pracy
Scenariusz 21. Reportaż z czekania na potop (Michał Olszewski, „Życie przed potopem”)
Scenariusz lekcji poświęconej reportażowi Michała Olszewskiego „Życie przed potopem”
Scenariusz 26. Jak sprawić, by wypowiedź była spójna?
Scenariusz lekcji poświęconej spójności tekstu
Scenariusz 20. Potop – najstarsza plaga ludzkości?
Scenariusz lekcji poświęconej biblijnej opowieści o dziejach Noego i potopie
Scenariusz 27. Dokąd zmierza współczesna kultura? (Krzysztof Varga, „Kocham papier…”)
Scenariusz lekcji poświęconej felietonowi Krzysztofa Vargi „Kocham papier, czyli wyznania zdychającego mamuta”
Scenariusz 30. W świecie bogów i ludzi, czyli o eposie
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentom „Iliady” Homera
Scenariusz 33. Rycerskie przygody („O Królu Arturze i rycerzach Okrągłego Stołu”)
Scenariusz lekcji poświęconej tekstowi „Poszukiwanie Świętego Graala. Przygody pana Parsifala” – fragmentowi opowieści „O Królu Arturze i rycerzach Okrągłego Stołu”
Scenariusz 28. Warsztaty publicystyczne
Scenariusz lekcji służącej powtórzeniu wiadomości dotyczących publicystyki
Scenariusz 100. Oskar i przyjaciele
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Érica-Emmanuela Schmitta „Oskar i pani Róża”
Scenariusz 34. Wśród najstarszych gatunków literackich
Scenariusz lekcji służącej powtórzeniu wiadomości dotyczących utworów literackich z antyku i średniowiecza
Scenariusz 102. Chwila zadumy (Adam Mickiewicz, *** [Nad wodą wielką i czystą…])
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Adama Mickiewicza *** [Nad wodą wielką i czystą…]
Scenariusz 101. Życie jest cudem (Éric-Emmanuel Schmitt, „Oskar i pani Róża”)
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Érica-Emmanuela Schmitta „Oskar i pani Róża”
Scenariusz 104. Zmęczony poeta, czyli spotkanie z wierszem Tadeusza Różewicza
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Tadeusza Różewicza „Przyszli żeby zobaczyć poetę”
Scenariusz 103. Kiedy spojrzymy wstecz…(Czesław Miłosz, „Tak mało”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Czesława Miłosza „Tak mało”
Scenariusz 105. Zagubiona dusza Pana Cogito (rozważania wokół wiersza Zbigniewa Herberta)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Zbigniewa Herberta „Dusza Pana Cogito”
Scenariusz 38. Kim naprawdę jest ksiądz Robak?
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Adama Mickiewicza „Pan Tadeusz”
Scenariusz 106. O duchowych i rzeczywistych podróżach (Zbigniew Herbert, „Modlitwa Pana Cogito – podróżnika”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Zbigniewa Herberta „Modlitwa Pana Cogito – podróżnika”
Scenariusz 37. Na uczcie w Soplicowie, czyli spotkanie z bohaterami „Pana Tadeusza”
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Adama Mickiewicza „Pan Tadeusz”
Scenariusz 36. z kartą pracy. W Soplicowie i okolicach, czyli okiem rysownika
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Adama Mickiewicza „Pan Tadeusz”. Uzupełnieniem scenariusza jest karta pracy
Scenariusz 35. Dlaczego „Pan Tadeusz” – pierwsze spotkanie z poematem
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Adama Mickiewicza „Pan Tadeusz”
Scenariusz 41. Obraz „kraju lat dziecinnych”, czyli przyroda w „Panu Tadeuszu”
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Adama Mickiewicza „Pan Tadeusz”
Scenariusz 39. „Poloneza czas zacząć…”, czyli o staropolskich obyczajach
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Adama Mickiewicza „Pan Tadeusz”
Scenariusz 42. z kartą pracy. Oglądamy ekranizację „Pana Tadeusza” w reż. Andrzeja Wajdy
Scenariusz lekcji poświęconej filmowi „Pan Tadeusz” w reżyserii Andrzeja Wajdy. Uzupełnieniem scenariusza jest karta pracy
Scenariusz 40. „Było cymbalistów wielu…”. Historia w „Panu Tadeuszu”
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Adama Mickiewicza „Pan Tadeusz”
Poczytam Tobie. Jak omawiać lektury w atrakcyjny sposób? Twórczość Juliana Tuwima i lektura „Rany Julek!” Agnieszki Frączek
Akcja „Poczytam Tobie” ma na celu promowanie czytelnictwa wśród najmłodszych uczniów. Chcemy podpowiedzieć, jak w ciekawy sposób omawiać z uczniami lektury i inne teksty literackie, by pokazać im, że czytanie to fascynująca przygoda, i zachęcić ich do samodzielnego sięgania po książki.
Proponowane scenariusze zajęć mają pomóc nauczycielowi pracować z fragmentami utworów podczas lekcji. Są inspiracją do tworzenia własnych pomysłów na opracowanie lektur oraz innych dzieł literackich. Jednocześnie pokazują, według jakiego klucza warto każdy z tych tekstów omawiać.
Każdy scenariusz jest przeznaczony dla innego odbiorcy:
1. dla uczniów klasy pierwszej,
2. dla uczniów klasy drugiej,
3. dla uczniów klasy trzeciej.
Podczas pracy ze scenariuszami proponujemy gromadzenie materiałów w lapbooku. Ma to na celu uatrakcyjnienie zajęć, a także utrwalenie i uporządkowanie wiadomości, które zdobyli uczniowie.