Scenariusze przedstawiają cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw materiałów dydaktycznych. Zawierają m.in. plany lekcji, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, instrukcje do przeprowadzenia eksperymentów, dodatkowe teksty literackie oraz zabawy ruchowe będące przerywnikami w trakcie zajęć. W konstrukcji scenariuszy zawarto elementy OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO, elementy monitorowania stopnia osiągnięcia celów i kryteriów sukcesu podczas lekcji oraz podsumowania zajęć. Scenariusze realizują wszystkie zagadnienia z zakresu edukacji: polonistycznej, etycznej, społecznej, przyrodniczej, matematycznej, muzycznej, plastycznej i technicznej. Na końcu znajdują się także scenariusze zajęć szachowych i scenariusze do „Lekcji programowania”.
Archives
Scenariusz nr 70. Ryszard Przymus, Fraszki teatralne
Scenariusz nt. historii teatru, jego wnętrza, zasad zachowania w teatrze
Scenariusz nr 75. Dopełnienie
Scenariusz nt. dopełnienia i jego funkcji
Scenariusz nr 74. Kornel Makuszyński, „Panna z mokrą głową”; Tomasz Piotrowski, Kazimierz Tarnas, „Panna z mokrą głową”, scenariusz
Scenariusz nt. różnic między tekstem literackim a scenariuszem
Scenariusz nr 77. Polskie Radio
Scenariusz nt. historii radia i zasad korzystania z tego medium
Scenariusz nr 76. Program TV
Scenariusz nt. zasad oglądania telewizji
Scenariusz nr 7.Ferenc Molnár, „Chłopcy z Placu Broni”
Scenariusz nt. fragmentu powieści „Chłopcy z Placu Broni”
Scenariusz nr 8. Pisownia łączna przeczenia „nie”
Scenariusz nt. zasad łącznej pisowni przeczenia „nie” z różnymi częściami mowy
Scenariusz nr 78. Gatunki filmowe
Scenariusz nt. rodzajów filmów i gatunków filmowych
Scenariusz nr 79. Jolanta Gajda-Zadworna, „Znów będę Shrekiem”
Scenariusz nt. dubbingu
Scenariusz nr 94. Leopold Staff, „Gwiazda”
Scenariusz nt. Bożego Narodzenia i zwyczajów z nim związanych
Scenariusz nr 95. Jan Twardowski, „Mamusia”
Scenariusz nt. Święta Trzech Króli
Scenariusz nr 92. Delfina Korabiewska, „Dziadek”, Majka Z Kozienic, „Do babci”
Scenariusz nt. obchodzenia święta Wszystkich Świętych
Scenariusz nr 93. Tadeusz Biernacki, Andrzej Hałaciński, „My, Pierwsza Brygada”
Scenariusz nt. Narodowego Święta Niepodległości
Scenariusz nr 96. Leszek Czajkowski, „Wyklęci Niezłomni”
Scenariusz nt. Żołnierzy Wyklętych
Scenariusz nr 97. Jan Twardowski, „Elementarz kiędza Twardowskiego”
Scenariusz nt. Wielkanocy i związanych z nią tradycji
Scenariusz nr 98. Anna Świrszczyńska, „W dniu 3 maja”
Scenariusz nt. Święta Narodowego Trzeciego Maja
Scenariusz nr 9. Jan Brzechwa, „Mrówka”
Scenariusz nt. wiersza Jana Brzechwy „Mrówka”
Scenariusz lekcji 21. Krajobraz lasu strefy umiarkowanej
Scenariusz przedstawia cele lekcji, metody kształcenia i formy pracy, pracę domową, a przede wszystkim przykładową realizację tematu o krajobrazie lasu strefy umiarkowanej.
Scenariusz lekcji 20. Wilgotny las równikowy
Scenariusz przedstawia cele lekcji, metody kształcenia i formy pracy, pracę domową, a przede wszystkim przykładową realizację tematu o wilgotnym lesie równikowym.
Scenariusz lekcji 22. Sawanny i stepy
Scenariusz przedstawia cele lekcji, metody kształcenia i formy pracy, pracę domową, a przede wszystkim przykładową realizację tematu o sawannach i stepach.
Scenariusz lekcji 24. Krajobraz śródziemnomorski
Scenariusz przedstawia cele lekcji, metody kształcenia i formy pracy, pracę domową, a przede wszystkim przykładową realizację tematu o krajobrazie śródziemnomorskim.
Scenariusz lekcji 25. Tajga
Scenariusz przedstawia cele lekcji, metody kształcenia i formy pracy, pracę domową, a przede wszystkim przykładową realizację tematu o tajdze.
Scenariusz lekcji 27. Krajobraz wysokogórski Himalajów
Scenariusz przedstawia cele lekcji, metody kształcenia i formy pracy, pracę domową, a przede wszystkim przykładową realizację tematu o krajobrazie wysokogórskim Himalajów.
Scenariusz lekcji 26. Tundra
Scenariusz przedstawia cele lekcji, metody kształcenia i formy pracy, pracę domową, a przede wszystkim przykładową realizację tematu o tundrze.
Scenariusz lekcji 23. Pustynie gorące i lodowe
Scenariusz przedstawia cele lekcji, metody kształcenia i formy pracy, pracę domową, a przede wszystkim przykładową realizację tematu o pustyniach gorących i lodowych.
Scenariusz lekcji 28. Podsumowanie działu
Scenariusz przedstawia cele lekcji, metody kształcenia i formy pracy, pracę domową, a przede wszystkim przykładową realizację lekcji podsumowującej dział w celu utrwalenia znaczenia najważniejszych pojęć związanych z krajobrazami świata.
Scenariusz lekcji 36. III Rzeczpospolita
Scenariusz lekcji 36. III Rzeczpospolita
Scenariusz lekcji 8. Władze polskie na uchodźstwie
Scenariusz lekcji 8.
Scenariusz lekcji 9. Polskie Państwo Podziemne
Scenariusz lekcji 9.