Podczas tej lekcji uczniowie tworzą grę w zgadywanie liczby. Stosują pętlę powtarzaj aż, e-kształtny blok warunkowy jeżeli oraz nowy blok z parametrem liczbowym, a także dowiadują się, na czym polega strategia wyszukiwania binarnego.
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 16
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się o istocie pracy czytnika kodu paskowego i poznają zamianę rozwinięcia dwójkowego liczby na układ pasków, kodowanie liter w systemie ASCII i ideę tworzenia kodu QR.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 15
Podczas tej lekcji uczniowie tworzą projekt, w którym komputer zgaduje liczbę pomyślaną przez użytkownika. Uczniowie stosują metodę wyszukiwania binarnego, tworzą duszki przyciski.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 19
Podczas tej lekcji uczniowie utrwalają i rozwijają umiejętności posługiwania się Arkuszami Google, Dyskiem Google oraz arkuszem kalkulacyjnym – zbierają dane, wpisują je wspólnie do arkusza, porządkują, a na koniec filtrują i analizują.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 18
Podczas tej lekcji uczniowie utrwalają i rozwijają umiejętności posługiwania się arkuszem kalkulacyjnym – wykonują obliczenia wymagające kopiowania formuł i wprowadzania serii danych. Budują także proste modele matematyczne w arkuszu w celu rozwiązania zagadnień praktycznych.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 17
Lekcja jest poświęcona omówieniu i implementacji w arkuszu kalkulacyjnym algorytmów pisemnych działań arytmetycznych dodawania i odejmowania.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 21
Podczas tej lekcji uczniowie poznają funkcje pseudolosowe w arkuszu kalkulacyjnym i uczą się symulować rzuty monetą i kostką.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 20
Podczas tej lekcji uczniowie utrwalają i rozwijają umiejętności posługiwania się arkuszem kalkulacyjnym – wykonują obliczenia na liczbach reprezentujących daty, uczą się stosować formaty związane z datami i czasem.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 23
Podczas tej lekcji uczniowie wysyłają wiadomości z załącznikami i do wielu użytkowników (także z wykorzystaniem opcji DW i UDW), oraz uczą się udostępniać wybranym osobom pliki o dużej objętości i archiwizować pliki w formacie ZIP.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 22
Podczas tej lekcji uczniowie poznają możliwość tworzenia animacji poklatkowych z zastosowaniem programu Wick Editor działającego w trybie online oraz włączają automatyczne tłumaczenie strony internetowej w przeglądarce.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 26
Podczas tej lekcji uczniowie zastanawiają się, w jakich zawodach potrzebne są kompetencje informatyczne i jakie prace są wykonywane przez informatyków.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 25
Podczas tej lekcji uczniowie poznają stronę Akademii Khana.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 24
Podczas tej lekcji uczniowie korzystają z interaktywnej strony freerice.com, z automatycznego tłumaczenia na stronie translate.google.pl oraz możliwości sprawdzania pisowni w edytorze tekstu.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 28
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, czym jest liternet, poznają formaty książek elektronicznych i uczą się korzystać z bezpłatnej literatury dostępnej w internecie
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 27
Podczas tej lekcji uczniowie zapoznają się z możliwościami wykorzystania komputera do rozwijania zainteresowania astronomią.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 29
Podczas tej lekcji uczniowie kończą tworzenie słownika terminów komputerowych.
Informatyka. Klasa 6. Scenariusze lekcji 1–29
Plik zawiera scenariusze do wszystkich lekcji w podręczniku do klasy 6.
Informatyka. Klasa 6. Lekcja 3. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 3
Informatyka. Klasa 6. Lekcja 1. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 1
Informatyka. Klasa 6. Lekcja 5. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 5
Informatyka. Klasa 6. Lekcja 4. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 4
Informatyka. Klasa 6. Lekcja 8. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 8
Informatyka. Klasa 6. Lekcja 7. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 7
Informatyka. Klasa 6. Lekcja 6. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 6
Informatyka. Klasa 6. Lekcja 11. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 11
Informatyka. Klasa 6. Lekcja 10. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 10
Informatyka. Klasa 6. Lekcja 15. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 15
Informatyka. Klasa 6. Lekcja 14. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 14
Informatyka. Klasa 6. Lekcja 12. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 12
Informatyka. Klasa 6. Lekcja 19. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 19