Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 14

Podczas tej lekcji uczniowie tworzą grę w zgadywanie liczby. Stosują pętlę powtarzaj aż, e-kształtny blok warunkowy jeżeli oraz nowy blok z parametrem liczbowym, a także dowiadują się, na czym polega strategia wyszukiwania binarnego.

Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 19

Podczas tej lekcji uczniowie utrwalają i rozwijają umiejętności posługiwania się Arkuszami Google, Dyskiem Google oraz arkuszem kalkulacyjnym – zbierają dane, wpisują je wspólnie do arkusza, porządkują, a na koniec filtrują i analizują.

Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 18

Podczas tej lekcji uczniowie utrwalają i rozwijają umiejętności posługiwania się arkuszem kalkulacyjnym – wykonują obliczenia wymagające kopiowania formuł i wprowadzania serii danych. Budują także proste modele matematyczne w arkuszu w celu rozwiązania zagadnień praktycznych.

Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 20

Podczas tej lekcji uczniowie utrwalają i rozwijają umiejętności posługiwania się arkuszem kalkulacyjnym – wykonują obliczenia na liczbach reprezentujących daty, uczą się stosować formaty związane z datami i czasem.

Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 23

Podczas tej lekcji uczniowie wysyłają wiadomości z załącznikami i do wielu użytkowników (także z wykorzystaniem opcji DW i UDW), oraz uczą się udostępniać wybranym osobom pliki o dużej objętości i archiwizować pliki w formacie ZIP.

Informatyka. Klasa 6. Scenariusz lekcji 22

Podczas tej lekcji uczniowie poznają możliwość tworzenia animacji poklatkowych z zastosowaniem programu Wick Editor działającego w trybie online oraz włączają automatyczne tłumaczenie strony internetowej w przeglądarce.