Scenariusz lekcji poświęconej II wojnie światowej (analiza i interpretacja tekstu Jerzego Święcha).
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Scenariusz lekcji 38. „Jam częścią tej siły, / która wiecznie zła pragnąc, / wiecznie dobro czyni” – powieść Bułhakowa pytaniem o miejsce zła w świecie
Scenariusz lekcji poświęconej pytaniom o miejsce zła w świecie, postawionym w „Mistrzu i Małgorzacie” Michaiła Bułhakowa.
Scenariusz lekcji 46. Obóz – fabryka śmierci w „Opowiadaniach” Tadeusza Borowskiego
Scenariusz lekcji poświęconej opowiadaniom obozowym Tadeusza Borowskiego.
Scenariusz lekcji 52. Miłość w cieniu apokalipsy
Scenariusz lekcji poświęconej miłości w wierszach Krzysztofa Kamila Baczyńskiego.
Scenariusz lekcji 50. Twórczość Krzysztofa Kamila Baczyńskiego jako głos pokolenia wojennego
Scenariusz lekcji poświęconej twórczości Krzysztofa Kamila Baczyńskiego (głos pokolenia wojennego).
Scenariusz lekcji 47. Człowiek zlagrowany
Scenariusz lekcji poświęconej postawie człowieka zlagrowanego, ukazanej w opowiadaniach obozowych Tadeusza Borowskiego.
Scenariusz lekcji 57. „Pan Bóg już chce zgasić świeczkęm, a ja muszę szybko osłonić płomień, wykorzystując jego chwilową nieuwagę.” – ciężar okupacyjnej pamięci
Scenariusz lekcji poświęconej ciężarowi okupacyjnej pamięci – „Zdążyć przed Panem Bogiem” Hanny Krall.
Scenariusz lekcji 55. Codzienność w getcie
Scenariusz lekcji poświęconej codzienności w getcie – „Zdążyć przed Panem Bogiem” Hanny Krall.
Scenariusz lekcji 58. Czy ten, kto biernie przygląda się zbrodni, jest za nią moralnie odpowiedzialny? Moarlność świadka historii w „Campo di Fiori” Czesława Miłosza
Scenariusz lekcji poświęconej moralności świadka historii w „Campo di Fiori” Czesława Miłosza.
Scenariusz lekcji 61. „To od nas zależy, czy było warto” – pamięć o powstaniu warszawskim
Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi powstania warszawskiego w wierszach Anny Świrszczyńskiej.
Scenariusz lekcji 59. Zagłada oczami świadków. „Pianista” Władysława Szpilmana i Romana Polańskiego
Scenariusz lekcji poświęconej ”Pianiście” Władysława Szpilmana i ekranizacji tego utworu przez Romana Polańskiego.
Scenariusz lekcji 65. Poetycka rekonstrukcja wartości w wierszach Tadeusza Różewicza
Scenariusz lekcji poświęconej poetyckiej rekonstrukcji wartości w wierszach Tadeusza Różewicza.
Scenariusz lekcji 70. „Ręka w ogiu”, czyli heroizm w łagrze
Scenariusz lekcji poświęconej heroizmowi w sowieckim łagrze – „Inny świat” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego.
Scenariusz lekcji 69. Miłość w „Innym świecie” – możliwa czy nie?
Scenariusz lekcji poświęconej miłości w „Innym świecie” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego.
Scenariusz lekcji 68. „Inny świat”, czyli literackie świadectwo rzeczywistości łagrowej
Scenariusz lekcji poświęconej świadectwu rzeczywistości łagrowej w „Innym świecie” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego.
Informatyka. Klasa 3. 2. Wskazówki metodyczne do rozdziału „Algorytmika i programowanie w Pythonie/C++. Errata do lekcji 5A
Plik zawiera poprawioną wersję ćwiczenia 4 do lekcji 5A „Rekurencja i ciąg Fibonacciego”.
Scenariusz lekcji 71. Czy można ocalić wartości? Refleksje Tadeusza Borowskiego i Gustawa Herlinga-Grudzińskiego na temat postaw ludzi w nieludzkich warunkach
Scenariusz lekcji poświęconej refleksji Tadeusza Borowskiego i Gustawa Herlinga-Grudzińskiego na temat postaw ludzi w nieludzkich warunkach.
Informatyka. Klasa 3. 2. Wskazówki metodyczne do rozdziału „Algorytmika i programowanie w Pythonie/C++. Errata do lekcji 5
Plik zawiera poprawioną wersję ćwiczenia 4 do lekcji 5 „Rekurencja i ciąg Fibonacciego”.
Informatyka. Klasa 8. Lekcja 2.6. Odgadniesz liczbę? – programy
Plik ZIP zawiera gotowy skrypt realizowany podczas lekcji.
Informatyka. Klasa 8. Lekcja 2.5. Zadania dodatkowe
Plik ZIP zawiera dwa zadania dodatkowe do lekcji 2.5.
Informatyka. Klasa 8. Lekcja 2.5. Pętle i warunki – programy
Plik ZIP zawiera ćwiczenia wykonywane podczas lekcji.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusze lekcji 1.1–5.5
Plik zawiera scenariusze do wszystkich lekcji w podręczniku do klasy 8.
Informatyka. Klasa 8. Lekcja 3.1. Jak to z Gaussem było. Rozwiązania
Plik ZIP zawiera arkusze z rozwiązaniami ćwiczeń wykonywanych podczas lekcji.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 1.5
Podczas tej lekcji uczniowie poznają obowiązujące trendy w zakresie strukturalnej budowy dokumentów HTML oraz sposoby łączenia poszczególnych dokumentów za pomocą systemu odnośników.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 1.2
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, w jaki sposób w dokumencie HTML definiować właściwości czcionek, stosować jednostki miary absolutne i względne oraz określać właściwości akapitu.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 1.1
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, czym są HTML i CSS, jakich programów można używać do pracy z dokumentami HTML, jaka jest ogólna konstrukcja dokumentów HTML, a także poznają rodzaje CSS i pierwsze znaczniki.
Informatyka. Klasa 8. Lekcja 1.4. Zadanie dodatkowe
Plik ZIP zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 1.4.
Informatyka. Klasa 8. Lekcja 1.3. Zadania dodatkowe
Plik ZIP zawiera dwa zadania dodatkowe do lekcji 1.3.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 1.4
Podczas tej lekcji uczniowie poznają sposoby tworzenia elementów interaktywnych w dokumentach HTML za pomocą pseudoklasy :hover oraz zdarzeń JavaScript, a także dowiadują się, w jaki sposób pozycjonować wybrane elementy dokumentu HTML (obszary takie jak div i article, akapity, elementy graficzne) oraz utworzyć dynamiczną galerię zdjęć.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 1.3
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, w jaki sposób definiować kolory tekstu, tła całej strony lub wybranego obszaru, osadzać elementy graficzne oraz umieszczać znaki specjalne, niedostępne z klawiatury. Poznają również trzy rodzaje stylów kaskadowych CSS – wpisane, osadzone i zewnętrzne.