Plik ZIP zawiera gotowy skrypt projektu realizowanego podczas lekcji.
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 14. Zadanie dodatkowe
Plik ZIP zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 14 wraz z przykładowym projektem.
Wyniki wyszukiwania Informatyka. Klasa 5. Lekcja 20. Zadanie dodatkowe
Plik ZIP zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 20 wraz z rozwiązaniem.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 17. Wyścig starych samochodów – program
Plik ZIP zawiera gotowy skrypt projektu realizowanego podczas lekcji.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 18. Zbieranie jabłek – program
Plik ZIP zawiera gotowy skrypt projektu realizowanego podczas lekcji.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 20. Gwiazdy i gwiazdeczki – program
Plik ZIP zawiera gotowy skrypt projektu realizowanego podczas lekcji.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 19. Zadania dodatkowe
Plik ZIP zawiera dwa zadania dodatkowe do lekcji 19 wraz z przykładowymi rozwiązaniami.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 19. Liczenie jabłek – program
Plik ZIP zawiera gotowy skrypt projektu realizowanego podczas lekcji.
Informatyka. Klasa 8. Lekcja 2.1. Rysuj z żółwiem – programy
Plik ZIP zawiera gotowe skrypty realizowane podczas lekcji 2.1.
Informatyka. Klasa 8. Lekcja 1.2. Zadanie dodatkowe
Plik ZIP zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 1.2.
Informatyka. Klasa 8. Lekcja 2.1. Zadania dodatkowe
Plik ZIP zawiera dwa zadania dodatkowe do lekcji 2.1.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 12. Zadania dodatkowe
Plik ZIP zawiera dwa zadania dodatkowe do lekcji 12 oraz materiały do tych zadań.
Karta pracy do lekcji 4. Władcy i narody 1815-1830
Rozwiązania zadań z podręcznika Fizyka. Liceum i technikum. Klasa 3. Zakres podstawowy
Materiał zawiera rozwiązania zadań z podręcznika Fizyka. Liceum i technikum. Klasa 3. Zakres podstawowy.
Wskazówki metodyczne do realizacji podręcznika Fizyka. Liceum i technikum. Klasa 3. Zakres podstawowy
Dokument zawiera omówienie treści kolejnych rozdziałów podręcznika Fizyka. Liceum i technikum. Klasa 3. Zakres podstawowy. Wymieniono w nim główne zagadnienia, na które należy położyć szczególny nacisk podczas realizacji materiału.
EKSTRA Materiał metodyczny. Trójwymiarowy model świątyni greckiej. Scenariusz lekcji i karta pracy
Materiał metodyczny przeznaczony dla nauczycieli klasy 3 liceum lub technikum nauczających informatyki w zakresie podstawowym. Pozwala na urozmaicenie lekcji poświęconych grafice 3D lub poprowadzenie ciekawych zajęć o charakterze
dodatkowym.
Podręcznik nauczyciela. Matematyka wokół nas. Klasa 8. Podstawa 2024
Plik zawiera odpowiedzi do zadań i ćwiczeń, wskazówki metodyczne.
Informatyka. Klasa 3. 6. Wskazówki metodyczne do rozdziału „Grafika 3D”
Plik zawiera wskazówki metodyczne do lekcji „Podstawy edycji grafiki trójwymiarowej”, „Kompozycje z brył” oraz „Od projektu do wydruku 3D”.
Informatyka. Klasa 3. 3. Wskazówki metodyczne do rozdziału „Komputery i urządzenia cyfrowe”
Plik zawiera wskazówki metodyczne do lekcji „Systemy operacyjne i sieci komputerowe” i „Inteligentne urządzenia”.
Informatyka. Klasa 3. 2. Wskazówki metodyczne do rozdziału „Algorytmika i programowanie w Pythonie/C++”
Plik zawiera wskazówki metodyczne do lekcji „Pozycyjne systemy liczbowe”, „Metoda połowienia”, „Fraktale”, „Rekurencja i ciąg Fibonacciego” oraz „Przygotowanie gry”.
Informatyka. Klasa 3. 5. Wskazówki metodyczne do rozdziału „Bazy danych”
Plik zawiera wskazówki metodyczne do lekcji „Projektowanie relacyjnej bazy danych”, „Pozyskiwanie i przetwarzanie danych”, „Łączenie tabel i tworzenie raportów” oraz „Interaktywne raporty”.
Informatyka. Klasa 3. 1. Wskazówki metodyczne do rozdziału „Wprowadzenie”
Plik zawiera wskazówki metodyczne do lekcji „Cyfrowe usługi”.
Informatyka. Klasa 3. 4. Wskazówki metodyczne do rozdziału „Projekt: cyfrowy świat”
Plik zawiera wskazówki metodyczne do lekcji „Plan projektu”, „Nagrywanie wywiadu”, „Praca w trybie recenzji” i „Prezentacja projektu”.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 1.6
Podczas tej lekcji uczniowie poznają regulacje prawne dotyczące ochrony twórczości i wizerunku, w tym korzystania z utworów tekstowych i graficznych publikowanych w internecie oraz oprogramowania, a także dowiadują się, czym są wolne oprogramowanie oraz licencje GNU i CC.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 2.1
Podczas tej lekcji uczniowie zapoznają się z edytorem Mu i rysują z wykorzystaniem modułu turtle oraz pętli for.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 2.5
Podczas tej lekcji uczniowie utrwalają i poszerzają umiejętności zdobyte na poprzednich lekcjach, wykonując bardziej złożone obliczenia w Pythonie.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 2.4
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, jak zapisywać w Pythonie liczby i działania oraz tworzyć proste kalkulatory realizujące przeliczanie jednostek.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 2.3
Podczas tej lekcji uczniowie zaczynają programować w trybie tekstowym języka Python – wykonują rysunki za pomocą polecenie print() i uczą się wczytywać dane za pomocą funkcji input().
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 2.2
Podczas tej lekcji uczniowie poznają funkcje bez parametru i z parametrem oraz utrwalają umiejętność rysowania w edytorze Mu z wykorzystaniem modułu turtle.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 3.1
Podczas tej lekcji uczniowie przypominają sobie metody pracy w arkuszu kalkulacyjnym, poznają korzyści płynące z wykorzystywania możliwości obliczeniowych tej aplikacji oraz przekonują się, że możliwe jest odkrywanie reguł na podstawie obserwacji wyników obliczeń.