Podczas tej lekcji uczniowie poznają techniki szybkich przeliczeń, oceny wyników i formatowania danych w arkuszu kalkulacyjnym, tworzą kalkulator potęg i ciągów, porównują ciągi liczbowe i stosują ochronę arkusza przed zmianą danych.
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 2.6
Podczas tej lekcji uczniowie tworzą grę Odgadnij liczbę, a przy okazji uczą się wyszukiwać element w zbiorze uporządkowanym, stosować wyszukiwanie binarne i losować liczby całkowite w Pythonie.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 3.5
Podczas tej lekcji uczniowie kontynuują pracę z dużymi zestawami danych, na których trzeba przeprowadzać operacje porządkujące i umożliwiające przygotowanie zestawień zbiorczych, poznają kolejne funkcje statystyczne oraz dowiadują się, na czym polega przetwarzanie rozproszone.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 3.4
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, czym jest tabela przestawna i jak z niej korzystać, stosują wybrane funkcje statystyczne. Lekcja ta stanowi wprowadzenie do pracy z dużymi zestawami danych, na których trzeba przeprowadzać operacje porządkujące i umożliwiające przygotowanie zestawień zbiorczych.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 3.6
Podczas tej lekcji uczniowie zapoznają się z kartotekową bazą danych, dowiedzą się jak filtrować i sortować dane w bazie oraz jak korzystać z formularza.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 3.3
Podczas tej lekcji uczniowie poznają podstawowe wiadomości na temat technik tworzenia wykresów funkcji (XY) w arkuszu – dowiadują się, w jaki sposób poprawnie przygotować dane, korzystać z kreatora wykresów arkusza Excel oraz formatować i opisywać takie wykresy.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 4.3
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, czym są fraktale, jak zbudowane są drzewa binarne regularne i losowe oraz jak zaprogramować ich rysowanie w Scratchu i/lub w Pythonie.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 4.2
Podczas tej lekcji uczniowie próbują przeprowadzić w arkuszu kalkulacyjnym symulację zdarzeń losowych. Wykorzystanie w tych doświadczeniach wykresów sprzężonych z danymi, pozwala na obserwowanie zmienności w losowaniach i wyciąganie uogólnionych wniosków.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 4.1
Podczas tej lekcji uczniowie poznają ciąg Fibonacciego oraz sposób jego budowania w arkuszu kalkulacyjnym. Pracują wspólnie w tym samym arkuszu.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 4.6
Podczas tej lekcji uczniowie poznają serwisy i aplikacje mapowe, dowiadują się, czym są GIS i GPS, a także uczą się planować różnorodne podróże i aktywności z wykorzystaniem aplikacji mapowych.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 4.5
Podczas lekcji uczniowie poznają możliwości wykonywania pomiarów z wykorzystaniem programowalnej płytki micro:bit oraz aplikacji mobilnej Phyphox.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 4.4
Podczas tej lekcji uczniowie poznają nowe fraktale – płatek Kocha i trójkąt Sierpińskiego – oraz dowiadują się, jak utworzyć aplikację rysującą fraktale w smartfonie.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 5.3
Podczas tej lekcji uczniowie poznają funkcje bezpłatnej wersji programu Mikogo – dowiadują się, jak założyć konto na stronie programu, jak rozpocząć sesję i zaprosić do niej inne osoby, jak dołączyć do istniejącej sesji oraz jak udostępniać pulpit innym uczestnikom sesji.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 5.2
Podczas lekcji uczniowie poznają możliwości wykorzystania sieci do rozwijania umiejętności i wiedzy.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 5.1
Podczas tej lekcji uczniowie poznają szereg możliwości rozwijania umiejętności, wiedzy i zainteresowań oraz udziału w przedsięwzięciach naukowych.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 5.5
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, czym są rozszerzona rzeczywistość i rzeczywistość wirtualna. Poznają aplikacje wykorzystujące technologię AR do prezentacji zagadnień związanych z kosmosem, np. zawierających interaktywną mapę nieba albo umożliwiających wyświetlanie pojazdów kosmicznych i sterowania robotem.
Informatyka. Klasa 8. Scenariusz lekcji 5.4
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, w jaki sposób można wykorzystać technologię telekomunikacyjną do realizacji pasji turystycznych – dokumentują przebieg wycieczki na pomocą urządzenia mobilnego i publikują trasę wycieczki wraz z jej wszystkimi atrakcjami.
Technik reklamy. PGF.07. E-poradnik metodyczny
E-poradnik metodyczny dla nauczycieli uczących w zakresie kwalifikacji PGF.07 w zawodzie technik reklamy. Szkoły ponadpodstawowe / do podręcznika
Technik reklamy. PGF.07. E-poradnik metodyczny. Odpowiedzi do sprawdzianów
E-poradnik metodyczny dla nauczycieli uczących w zakresie kwalifikacji PGF.07 w zawodzie technik reklamy. Szkoły ponadpodstawowe / do podręcznika
Technik organizacji turystyki. HGT.07. E-poradnik metodyczny
E-poradnik metodyczny dla nauczycieli uczących w zakresie kwalifikacji HGT.07 w zawodzie technik organizacji turystyki. Szkoły ponadpodstawowe / do podręcznika
Technik pojazdów samochodowych. MOT.06. E-poradnik metodyczny
E-poradnik metodyczny dla nauczycieli uczących w zakresie kwalifikacji MOT.06 w zawodzie technik pojazdów samochodowych. Szkoły ponadpodstawowe
Nowi Tropiciele. Sześciolatek. Listy do rodziców
Podsumowanie wiedzy i umiejętności zdobytych przez dzieci w kolejnych tygodniach, przedstawione w formie edytowalnych listów do rodziców.