Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 6.
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 3. Pliki graficzne do komiksu
Plik ZIP zawiera pliki graficzne, które można wykorzystać w komiksie realizowanym podczas lekcji 3.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 3. Zadania dodatkowe
Plik ZIP zawiera dwa zadania dodatkowe do lekcji 3.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 10. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 10.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 7. Zadania dodatkowe
Plik ZIP zawiera dwa zadania dodatkowe do lekcji 7.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 21. Zadania dodatkowe
Plik ZIP zawiera dwa zadania dodatkowe do lekcji 21 oraz materiały do tych zadań.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 13. Ruchome obrazki – program
Plik ZIP zawiera gotowy skrypt projektu realizowanego podczas lekcji.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 13. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 13.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 11. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 11.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 24. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 24.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 23. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 23.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 22. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 22.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 27. Zadania dodatkowe
Plik ZIP zawiera dwa zadania dodatkowe do lekcji 27.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 26. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 26.
Informatyka. Klasa 5. Lekcja 28. Zadanie dodatkowe
Plik zawiera zadanie dodatkowe do lekcji 28.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 1
Podczas tej lekcji uczniowie przypominają sobie i utrwalają najważniejsze zasady bezpiecznej pracy z komputerem, poznają urządzenia wchodzące w skład jednostki centralnej oraz ich przeznaczenie, dowiadują się, w jaki sposób działają wirusy, robaki, programy szpiegujące i trojany i jak chronić przed nimi zasoby zgromadzone w komputerze oraz urządzeniu mobilnym, a także rozpoczynają realizację całorocznego projektu „Blaski i cienie internetu”.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 2
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, czym różni się grafika rastrowa od wektorowej i jak korzystać z biblioteki bezpłatnych klipartów.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 3
Podczas tej lekcji uczniowie wykorzystują edytor tekstu Word do stworzenia historyjki obrazkowej – przypominają sobie, w jaki sposób wstawia się do dokumentu rysunki, dowiadują się bądź przypominają sobie, jak dodać pola tekstowe oraz objaśnienia, na koniec układają odpowiednio wszystkie elementy na stronie.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 4
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, jak fotografować zgodnie z regułami sztuki, jak posługiwać się aparatem w urządzeniu mobilnym oraz jak modyfikować wykonane zdjęcia za pomocą funkcji dostępnych w urządzeniu z systemem Android w wersji 6.0 lub wyższej.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 7
Podczas tej lekcji uczniowie poznają podstawowe pojęcia dotyczące sieci komputerowych oraz organizację sieci z uwzględnieniem podziału na obszar działania i rodzaj połączeń, a także korzystają z sieci podczas nauki, logując się na platformie edukacyjnej.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 6
Podczas tej lekcji uczniowie poznają elementy adresu e-mail oraz zasady dotyczące tworzenia bezpiecznego hasła i e-mailowej etykiety, wysyłają i odbierają wiadomości bez załącznika i z załącznikiem, dowiadują się, w jaki sposób pobierać załączniki z otrzymanych wiadomości.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 8
Podczas tej lekcji uczniowie doskonalą umiejętności pracy na platformie edukacyjnej – tworzą listy kontaktów i wykorzystują je w praktyce, prowadzą rozmowy na czatach, uczestniczą w wideokonferencjach.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 11
Podczas tej lekcji uczniowie dowiedzą się, w jaki sposób odbywać wirtualne spacery, posługiwać się usługą Google Street View oraz Tłumaczem Google.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 10
Podczas tej lekcji uczniowie poznają zasady zespołowej pracy nad dokumentami z wykorzystaniem aplikacji Dokumenty Google oraz Dysk Google.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 9
Podczas tej lekcji uczniowie przypominają sobie zasady, jakimi rządzi się świat internetu, porządkują je i hierarchizują, a także poznają zasady dotyczące uczestniczenia w lekcjach online. Lekcja ta może być okazją do podsumowania wcześniejszych doświadczeń, jeśli uczniowie uczestniczyli już w takich zajęciach.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 5
Podczas lekcji uczniowie poznają metody korygowania podstawowych parametrów zdjęć w dostępnym online edytorze Photopea – poprawiają kadrowanie, jasność, kontrast i nasycenie barw fotografii oraz usuwają zbędne elementy obrazu przez klonowanie.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 14
Podczas tej lekcji uczniowie przygotowują w środowisku Scratch komiks, którego bohaterami są Czerwony Kapturek i wilk. Wykorzystują komunikaty nadawane przez duszki.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 13
Podczas tej lekcji uczniowie rysują w Scratchu w trybie wektorowym i tworzą animację za pomocą zmiany kostiumów duszka. Dzieci są zafascynowane ruchomymi obrazami i dźwiękami, dlatego zajęcia wykorzystujące tego typu elementy zwykle przebiegają wartko.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 12
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, jak korzystać z programu Google Earth, nagrywać wirtualne wycieczki oraz wyznaczać odległości na mapie 3D.
Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 16
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, jak wybierać w środowisku Scratch instrumenty, odgrywać pojedyncze nuty i całe takty oraz ustalać tempo odtwarzania melodii, a także przygotowują animację, podczas której odgrywana będzie melodia „Wlazł kotek na płotek”.