Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 1

Podczas tej lekcji uczniowie przypominają sobie i utrwalają najważniejsze zasady bezpiecznej pracy z komputerem, poznają urządzenia wchodzące w skład jednostki centralnej oraz ich przeznaczenie, dowiadują się, w jaki sposób działają wirusy, robaki, programy szpiegujące i trojany i jak chronić przed nimi zasoby zgromadzone w komputerze oraz urządzeniu mobilnym, a także rozpoczynają realizację całorocznego projektu „Blaski i cienie internetu”.

Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 3

Podczas tej lekcji uczniowie wykorzystują edytor tekstu Word do stworzenia historyjki obrazkowej – przypominają sobie, w jaki sposób wstawia się do dokumentu rysunki, dowiadują się bądź przypominają sobie, jak dodać pola tekstowe oraz objaśnienia, na koniec układają odpowiednio wszystkie elementy na stronie.

Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 4

Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, jak fotografować zgodnie z regułami sztuki, jak posługiwać się aparatem w urządzeniu mobilnym oraz jak modyfikować wykonane zdjęcia za pomocą funkcji dostępnych w urządzeniu z systemem Android w wersji 6.0 lub wyższej.

Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 7

Podczas tej lekcji uczniowie poznają podstawowe pojęcia dotyczące sieci komputerowych oraz organizację sieci z uwzględnieniem podziału na obszar działania i rodzaj połączeń, a także korzystają z sieci podczas nauki, logując się na platformie edukacyjnej.

Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 6

Podczas tej lekcji uczniowie poznają elementy adresu e-mail oraz zasady dotyczące tworzenia bezpiecznego hasła i e-mailowej etykiety, wysyłają i odbierają wiadomości bez załącznika i z załącznikiem, dowiadują się, w jaki sposób pobierać załączniki z otrzymanych wiadomości.

Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 9

Podczas tej lekcji uczniowie przypominają sobie zasady, jakimi rządzi się świat internetu, porządkują je i hierarchizują, a także poznają zasady dotyczące uczestniczenia w lekcjach online. Lekcja ta może być okazją do podsumowania wcześniejszych doświadczeń, jeśli uczniowie uczestniczyli już w takich zajęciach.

Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 5

Podczas lekcji uczniowie poznają metody korygowania podstawowych parametrów zdjęć w dostępnym online edytorze Photopea – poprawiają kadrowanie, jasność, kontrast i nasycenie barw fotografii oraz usuwają zbędne elementy obrazu przez klonowanie.

Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 13

Podczas tej lekcji uczniowie rysują w Scratchu w trybie wektorowym i tworzą animację za pomocą zmiany kostiumów duszka. Dzieci są zafascynowane ruchomymi obrazami i dźwiękami, dlatego zajęcia wykorzystujące tego typu elementy zwykle przebiegają wartko.

Informatyka. Klasa 5. Scenariusz lekcji 16

Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, jak wybierać w środowisku Scratch instrumenty, odgrywać pojedyncze nuty i całe takty oraz ustalać tempo odtwarzania melodii, a także przygotowują animację, podczas której odgrywana będzie melodia „Wlazł kotek na płotek”.