Scenariusz lekcji poświęconej roli generała Bema w dziejach narodu polskiego na podstawie wiersza Cypriana Norwida „Bema pamięci żałobny-rapsod”
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Scenariusz lekcji 5. Literacki obraz rewolucji w dramacie Zygmunta Krasińskiego „Nie-Boska komedia”
Scenariusz lekcji poświęconej literackiemu obrazowi rewolucji w dramacie „Nie-Boska komedia” Zygmunta Krasińskiego.
Scenariusz lekcji 10. Dzieło artysty jako podstwa jego glotyfikacji? „Czarne kwiaty” Cypriana Norwida
Scenariusz lekcji poświęconej gloryfikacji artysty w „Czarnych kwiatach” Cypriana Norwida.
Scenariusz lekcji 3. Poeta i poezja według Krasińskiego
Scenariusz lekcji poświęconej koncepcji poezji i poety w „Nie-Boskiej komedii” Zygmunta Krasińskiego.
Scenariusz lekcji 24. „Wiek pary i elektryczności”, czyli pozytywizm jako epoka wielkich przemian
Scenariusz lekcji poświęconej wprowadzeniu do epoki pozytywizmu.
Scenariusz lekcji 25. Auguste Comte i inni wielcy myśliciele epoki
Scenariusz lekcji poświęconej wielkim myślicielom epoki pozytywizmu.
Scenariusz lekcji 48. Realistyczny obraz społeczeństwa w „Lalce” Bolesława Prusa
Scenariusz lekcji poświęconej realistycznemu obrazowi społeczeństwa w „Lalce” Bolesława Prusa.
Scenariusz lekcji 46. Powieść jako „zwierciadło przechadzające się po gościńcu”, czyli o realizmie słów kilka
Scenariusz lekcji poświęconej kategorii realizmu oraz cechom powieści realistycznej.
Scenariusz lekcji 39. Kabaret wobec mitów narodowych
Scenariusz lekcji poświęconej reinterpretacji mitów narodowych przez kabaret.
Scenariusz lekcji 29. Pozytywistka o powstaniu styczniowym, czyli opowiadania Elizy Orzeszkowej
Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi powstania styczniowego w opowiadaniu „Gloria victis” Elizy Orzeszkowej.
Scenariusz lekcji 41. Fenomen felietonów Bolesława Prusa w prasie pozytywistycznej – „Kroniki Tygodniowe”
Scenariusz lekcji poświęconej felietonom Bolesława Prusa w prasie pozytywistycznej.
Scenariusz lekcji 49. Czy Izabela Łęcka i Stanisław Wokulski mogli stworzyć udany związek?
Scenariusz lekcji poświęconej relacji Stanisława Wokulskiego i Izabeli Łęckiej.
Scenariusz lekcji 54. Dlaczego „Lalki” nie doceniono od razu, czyli o nowy kształt powieści
Scenariusz lekcji poświęconej „Lalce” Bolesława Prusa (nowy kształt powieści)
Scenariusz lekcji 40. Czytanie powieści według Olgi Tokarczuk
Scenariusz lekcji poświęconej czytaniu powieści według Olgi Tokarczuk.
Scenariusz lekcji 60. Henryk Sienkiewicz patrzy na Amerykę – co widzi?
Scenariusz lekcji poświęconej reportażom Henryka Sienkiewicza „Listy z podróży do Ameryki”.
Scenariusz lekcji 59. Jak napisać nowelę, by zaciekawiła odbiorców
Scenariusz lekcji poświęconej zagadnieniu: jak napisać nowelę, by zaciekawiła odbiorców.
Scenariusz lekcji 50. Romantyk czy pozytywista – jak dobrze znasz Wokulskiego?
Scenariusz lekcji poświęconej głównemu bohaterowi „Lalki” Bolesława Prusa (Wokulski romantyk czy pozytywista?)
Scenariusz lekcji 58. „Z legend dawnego Egiptu” jako przykład uniwersalizmu noweli Prusa
Scenariusz lekcji poświęconej noweli „Z legend dawnego Egiptu” Bolesława Prusa (utwór jako przykład uniwersalizmu).
Scenariusz lekcji 67. Andrzej Kmicic a Jacek Soplica – co ich różni, a co ich łączy?
Scenariusz lekcji poświęconej podobieństwom między Kmicicem a Jackiem Soplicą.
Scenariusz lekcji 71. Nowoczesny portret kobiety w powieści Gustave’a Flauberta
Scenariusz lekcji poświęconej nowoczesnemu portretowi kobiety w „Pani Bovary” Gustave’a Flauberta.
Scenariusz lekcji 26. Wiersz czasów niepoetyckich, czyli „Do młodych” Adama Asnyka
Scenariusz lekcji poświęconej liryce apelu w wierszu „Do młodych” Adama Asnyka.
Karta pracy do scenariusza lekcji 5. Literacki obraz rewolucji w dramacie Zygmunta Krasińskiego „Nie-Boska komedia”
Karta pracy poświęcona literackiemu obrazowi rewolucji w dramacie „Nie-Boska komedia” Zygmunta Krasińskiego.
Karta pracy do scenariusza lekcji 41. Fenomen felietonów Bolesława Prusa w prasie pozytywistycznej – „Kroniki Tygodnniowe”
Karta pracy poświęcona fenomenowi felietonów Bolesława Prusa publikowanych w prasie pozytywistycznej („Kroniki tygodniowe”).
Scenariusz lekcji 66. Oleńka i Kmicic – miłość z przeszkodami
Scenariusz lekcji poświęconej miłości Oleńki i Kmicica w „Potopie” Henryka Sienkiewicza.
Scenariusz lekcji 70. Czy książki mogą być niebezpieczne? O życiu i pragnieniach Emmy Bovary
Scenariusz lekcji poświęconej życiu i pragnieniom Emmy Bovary z powieści Gustave’a Flauberta.
Informatyka. Klasa 1. Rozwiązania do rozdziału „Algorytmika i programowanie w C++”
Plik zawiera rozwiązania ćwiczeń i zadań z podręcznika oraz ćwiczeń dodatkowych zamieszczonych w serwisie informatyka.wsip.pl.
Karta pracy do scenariusza lekcji 71. Nowowczesny portret kobiety w powieści Gustave’a Faluberta
Karta pracy poświęcona nowoczesnemu portretowi kobiety w „Pani Bovary” Gustave’a Flauberta.
Karta pracy do scenariusza lekcji 58. „Zlegend dawnego Egiptu” jako przykład uniwersalizmu noweli Prusa
Karta pracy poświęcona noweli Bolesława Prusa „Z legend dawnego Egiptu” (utwór jako przykład uniwersalizmu)
Karta pracy do scenariusza lekcji 54. Dlaczego „Lalki” nie doceniono od razu, czyli nowy kształt powieści
Karta pracy poświęcona „Lalce” Bolesława Prusa (nowy kształt powieści).
Karta pracy do scenariusza lekcji 48. Realistyczny obraz społeczeństwa w „Lalce” Bolesława Prusa
Karta pracy poświęcona realistycznemu obrazowi społeczeństwa w „Lalce” Bolesława Prusa.