Podczas tej lekcji uczniowie realizują pierwszy dość rozbudowany projekt z elementami gry. Wskazane jest, aby tym razem pracowali w parach. Można zostawić im sporo swobody w rozwijaniu własnych pomysłów.
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Informatyka. Klasa 4. Scenariusz lekcji 30
Podczas tej lekcji uczniowie wykorzystują graficzne funkcje arkusza do tworzenia rysunków złożonych z kwadratowych kształtów. Generują kształty cyfr i liter w matrycy kwadratowej – zgodnie z zasadami na jakich tworzy się je w elektronicznych wyświetlaczach.
Informatyka. Klasa 4. Scenariusz lekcji 29
Podczas tej lekcji uczniowie poznają metodę sortowania danych w arkuszu, rozwijają umiejętności opracowania i analizy danych oraz tworzenia i formatowania wykresów kołowych. Są to kolejne zajęcia z arkuszem, w trakcie których wykorzystywane są materiały przygotowane przez uczniów na lekcjach 25 i 26.
Informatyka. Klasa 4. Scenariusz lekcji 28
Podczas tej lekcji uczniowie wykorzystują arkusz kalkulacyjny do rozwiązywania problemów matematycznych. Uczą się tworzyć proste formuły.
Planeta dzieci. Pięciolatek. Skrócone zapisy do dziennika
Skrócone zapisy do dziennika do cyklu Planeta dzieci. Pięciolatek
Effekt 3. Karta do pracy z filmem „Die Vernissage”
Effekt 3. Dodatkowy tekst do czytania z ćwiczeniami do rozdziału 3
Rozwiązania zadań z podręcznika Fizyka. Liceum i technikum. Klasa 2. Zakres podstawowy
Materiał zawiera rozwiązania zadań z podręcznika Fizyka. Liceum i technikum. Klasa 2. Zakres podstawowy.
Effekt 3. Zapis nagrań do podręcznika
G Suite dla szkół i uczelni – wskazówki
Plik zawiera wskazówki dotyczące zakładania kont w ramach usługi G Suite dla Szkół i Uczelni. Uwaga: cały proces trwa około 90 dni.
Technik informatyk / Technik programista. INF.03. Poradnik
Technik informatyk / Technik programista. Poradnik nauczyciela. Materiały dla nauczyciela z zakresu kwalifikacji INF.03. Prezentują rozkład materiału, plan wynikowy, plan nauczania i zadania praktyczne
Technik informatyk / Technik programista. INF.03. Zadania praktyczne
Zadania praktyczne do kwalifikacji INF.03 w zawodach technik informatyk i technik programista
Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 1.2
Podczas tej lekcji uczniowie poznają sposoby reprezentacji danych w komputerze oraz metody przeliczania liczb zapisanych w systemie dziesiętnym na postać dwójkową i odwrotnie.
Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 1.4
Podczas tej lekcji uczniowie przypominają sobie pojęcie pracy w internetowej chmurze, rozważają zalety i wady pracy w przestrzeni wirtualnej oraz dowiadują się, jak wykorzystać konto pocztowe Gmail do pracy w chmurze i umieszczać dane na Dysku Google.
Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 1.1
Lekcja jest poświęcona uporządkowaniu i ugruntowaniu wiedzy zdobytej przez uczniów w klasach 4–6, dotyczącej podstawowego narzędzia, jakim jest na lekcjach informatyki komputer. Uczniowie poznają krótką historię rozwoju komputerów oraz badają podstawowe parametry sprzętu i jednostki, w których są one podawane.
Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 2.2
Podczas tej lekcji uczniowie rozbudują grę wykonaną na poprzedniej lekcji.
Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 2.1
Podczas tej lekcji uczniowie tworzą grę polegającą na sterowaniu duszkiem w labiryncie za pomocą klawiszy kierunkowych.
Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 1.6
Lekcja służy ugruntowaniu umiejętności tworzenia prezentacji zawierającej obrazy, dźwięki i filmy oraz pracy zespołowej nad wspólnym projektem informatycznym. Uczniowie poznają zaawansowane możliwości tworzenia prezentacji, wybierają temat prezentacji, dzielą się zadaniami, a następnie realizują je.
Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 1.5
Podczas tej lekcji uczniowie rozwijają umiejętność pracy w Dokumentach Google oraz kompetencje społeczne, opracowując w zespole wybrany temat: zasady netykiety, kompetencje informatyczne niezbędne do wykonywania różnych zawodów, licencje na oprogramowanie i zasoby w sieci, słowniczek sieciowy.
Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 1.3
Celem lekcji jest uświadomienie uczniom w ogólnym zarysie jak działa sieć komputerowa. Uczniowie dowiadują się, w jaki sposób komputery komunikują się w sieci, jaką rolę odgrywają serwery (w szczególności serwer DNS) i w jaki sposób można sprawdzać prędkość transmisji danych.
Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 2.3
Podczas tej lekcji uczniowie realizują tradycyjną grę towarzyską w środowisku Scratch.
Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 3.3
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, w jaki sposób poprawić algorytm wyszukiwania liczb pierwszych omawiany na poprzednich zajęciach, tak by go zoptymalizować (zmniejszyć liczbę obliczeń), a następnie realizują sito Eratostenesa w Scratchu.
Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 2.4
Podczas tej lekcji uczniowie rozbudują grę Papier, kamień, nożyce o różne dodatki – licznik punktów, planszę tytułową, tło i pomoc.
Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 3.2
Podczas kolejnej lekcji programowania w środowisku Scratch uczniowie dowiedzą się, do czego służy operacja modulo oraz jak napisać program sprawdzający konkretną cechę podanych liczb.
Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 3.7
W trakcie poprzedniej lekcji uczniowie poznali prosty algorytm sortowania przez zliczanie. Podczas tych zajęć zetkną się z klasycznym algorytmem sortowania przez wybieranie proste, działającym na dowolnych liczbach.
Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 4.1
Podczas tej lekcji uczniowie przypominają sobie poznane wcześniej zasady pracy z tekstem, porządkują je i uzupełniają o nowe. Pozwala to na wypracowanie własnych zasad i metod pozwalających na sprawną edycję i dłuższą pracę z kolejnymi tekstami.
Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 3.6
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, na czym polega sortowanie przez zliczanie oraz jak zrealizować ten algorytm w Scratchu, wykorzystując klony duszków.
Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 3.5
Podczas tej lekcji uczniowie poznają koronny przykład zastosowania rekurencji – rozwiązanie problemu wież Hanoi – i doskonalą umiejętność analizowania skryptów rekurencyjnych.
Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 3.4
Podczas tej lekcji uczniowie dowiadują się, czym jest rekurencja, i poznają rekurencję jako metodę konstruowania pętli.
Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 3.1
Lekcja ta wprowadza i porządkuje podstawowe pojęcia (algorytm, schemat blokowy, język naturalny, lista kroków) oraz pokazuje drogę od algorytmu do programu na klasycznym przykładzie algorytmu Euklidesa.