Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 4.3

Podczas tej lekcji uczniowie poznają bardziej zaawansowane sposoby formatowania tekstu na przykładzie tekstów o specyficznych kształtach oraz tekstów ilustrowanych w układzie kolumnowym. Dzięki wybranym tekstom można uczniom pokazać techniczne sposoby formatowania – są one potrzebne do uzyskania formy tekstu uzasadnionej jego treścią.

Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 3.8

Lekcja ta jest pomostem do lekcji programowania w języku Python w klasie 8. Pokazuje zoptymalizowaną wersję algorytmu Euklidesa realizowaną w środowisku Blockly, które pozwala zbudować program z bloków, a następnie obejrzeć wygenerowaną przez środowisko jego wersję w kilku popularnych językach programowania.

Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 4.5

Podczas tej lekcji uczniowie odtwarzają formatowanie tekstu według dość skomplikowanego wzorca, stosując większość poznanych technik formatowania tekstu, oraz prowadzą dyskusję na temat problemu rozumienia języka naturalnego przez maszyny.

Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 4.4

Podczas tej lekcji uczniowie poznają podstawowe techniki pracy z grafiką obiektową, wykonując proste projekty tekstowo-graficzne, m.in. łączą na różne sposoby tekst z grafiką, osadzają grafiki w dokumencie tekstowym, modyfikują obiekty
graficzne.

Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 4.6

Niniejsza lekcja stanowi podsumowanie pracy z tekstami. Podczas zajęć uczniowie wykorzystują wszystkie dotychczas utworzone przez siebie teksty do utworzenia portfolio. Przy okazji poznają możliwości edytora przydatne podczas pracy z rozbudowanym, długim dokumentem.

Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 5.1

Podczas tej lekcji uczniowie poznają budowę aparatu fotograficznego analogowego i cyfrowego, dowiadują się, jak ustawiać parametry w aparacie cyfrowym, tak aby osiągnąć pożądany efekt, i wykonują zdjęcia oraz kręcą krótkie filmy za pomocą urządzeń mobilnych.

Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 5.4

Podczas tej lekcji uczniowie w dalszym ciągu doskonalą umiejętności korzystania z edytora grafiki GIMP. Wykonują ogłoszenie informujące o szkolnym konkursie informatycznym lub inne o tematyce zaproponowanej przez nauczyciela. Łączą różne elementy graficzne w jeden obraz, dodają warstwy tekstowe i manipulują nimi, stosują prowadnice pionowe i poziome ułatwiające pozycjonowanie elementów obrazu.

Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 5.6

Lekcja jest poświęcona tworzeniu filmów z różnych materiałów: obrazów statycznych, krótkich sekwencji wideo i dźwięków. Uczniowie doskonalą posługiwanie się edytorem grafiki GIMP oraz poznają edytor wideo OpenShot Video Editor.

Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 5.5

Lekcja jest poświęcona możliwości dokładnej penetracji statycznego obrazu przez swobodny ruch kamery z jednoczesnym zbliżaniem lub oddalaniem fragmentów obrazu. Uczniowie tworzą film zwracający uwagę widza na istotne szczegóły obrazu.

Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 5.3

Podczas tej lekcji uczniowie kontynuują doskonalenie umiejętnej obróbki fotografii cyfrowych – dowiadują się, jak korygować niekorzystne krzywizny obrazu, usuwać niepożądane elementy i poprawić ostrość, a także poznają możliwość zmiany charakteru obrazu poprzez stosowanie odpowiednich filtrów.

Informatyka. Klasa 7. Scenariusz lekcji 5.2

Zajęcia poświęcone są obróbce fotografii cyfrowych w edytorze grafiki GIMP. W trakcie lekcji uczniowie poprawiają podstawowe parametry zdjęć, takie jak jasność, kontrast i kolorystyka, zmieniają kompozycję obrazu poprzez zmianę kadru, poznają jednostki rozdzielczości oraz dowiadują się, jakie warunki musi spełniać obraz w zależności od sposobu jego prezentacji (druk, internet).