• Pomoc i wsparcie
  • Sklep
  • Blog
  • Kontakt
eduranga.pl
  • Biblioteka
    • Klub Nauczyciela
    • E-booki
    • E-zeszyty ćwiczeń
    • Pakiety lekcyjne
    • Multibooki
    • Multimedia
    • Projekty specjalne
  • Narzędzia
    • Generatory sprawdzianów
    • Karty pracy
    • Dyplomy
    • Diagnozy
  • E-booki
  • Premium
    • E-zadania egzaminacyjne
    • Zdasz.to
  • Moje kursy
  • Zaloguj się Dołącz do nas
Zaloguj się Dołącz do nas
  • Wychowanie
    przedszkolne
    • Trzylatki
    • Czterolatki
    • Pięciolatki
    • Sześciolatki
  • Szkoła podstawowa
    klasy 1-3
    • Szkoła na TAK
    • Szkolni Przyjaciele
    • Nowi Tropiciele
    • Kalejdoskop ucznia
  • Szkoła podstawowa
    klasy 4-8
    • Język polski
    • Matematyka
    • Historia
    • Wiedza o społeczeństwie
    • Przyroda
    • Biologia
    • Chemia
    • Fizyka
    • Geografia
    • Informatyka
    • Muzyka
    • Plastyka
    • Technika
    • Edukacja dla bezpieczeństwa
    • Język niemiecki
    • Język rosyjski
  • Szkoły
    ponadpodstawowe
    • Język polski
    • Historia
    • Historia i teraźniejszość
    • Fizyka
    • Chemia
    • Biznes i zarządzanie
    • Język niemiecki
    • Język rosyjski
    • Informatyka
    • Edukacja dla bezpieczeństwa
  • Języki
    obce
    • Szkoła podstawowa
      • Język niemiecki
      • Język rosyjski
    • Szkoły ponadpodstawowe
      • Język niemiecki
      • Język rosyjski
    • Kształcenie zawodowe
      • Język angielski zawodowy
      • Język niemiecki zawodowy
  • Kształcenie
    zawodowe
    • Branża budowlana
    • Branża ekonomiczna
    • Branża elektroenergetyczna
    • Branża elektroniczno-mechatroniczna
    • Branża fryzjersko-kosmetyczna
    • Branża gastronomiczna
    • Branża informatyczna
    • Branża medyczno–społeczna
    • Branża motoryzacyjna i mechaniczna
    • Branża spedycyjno-logistyczna
    • Branża rolnicza
    • Branża turystyczno-hotelarska
    • Wszystkie zawody

Archives

Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.

Scenariusz 46. Odbicie odbicia prawdy. „Panny dworskie” Velázqueza

Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi Diega Velázqueza „Panny dworskie”

Leave a comment

Scenariusz 65. Po co w języku neologizmy?

Scenariusz lekcji poświęconej rodzajom i funkcjom neologizmów

Leave a comment

Scenariusz 55. z kartą pracy. Niezwykła podróż (Jonathan Swift, „Podróże Guliwera”)

Scenariusz lekcji poświęconej fragmentom powieści Jonathana Swifta „Podróże Guliwera”. Uzupełnieniem scenariusza jest karta pracy

Leave a comment

Scenariusz 49. Dlaczego smutno poecie? (Juliusz Słowacki, „Hymn”)

Scenariusz lekcji poświęconej „Hymnowi” Juliusza Słowackiego

Leave a comment

Scenariusz 56. Poetycki testament (Juliusz Słowacki, „Testament mój”)

Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Juliusza Słowackiego „Testament mój”

Leave a comment

Scenariusz 50. Głos ma Maryla, czyli spotkanie z piosenką Mariana Hemara

Scenariusz lekcji poświęconej fragmentowi utworu Mariana Hemara „Maryla”

Leave a comment

Scenariusz 71. Przeznaczenie czy wybór – refleksje po lekturze „Praw i obowiązków” Tadeusza Różewicza

Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Tadeusza Różewicza „Prawa i obowiązki”

Leave a comment

Scenariusz 63. Wzdychadła, pensjonarki i śmietankowa babka, czyli perypetie pewnego sztubaka

Scenariusz lekcji poświęconej fragmentom „Tędy i owędy” Melchiora Wańkowicza

Leave a comment

Scenariusz 70. „Złośliwy liryk i czuły szyderca”, czyli Stanisław Jerzy Lec i świat jego utworów

Scenariusz lekcji poświęconej wybranym aforyzmom Stanisława Jerzego Leca

Leave a comment

Scenariusz 72. O człowieku pełnym sprzeczności (Zbigniew Herbert, „O dwu nogach Pana Cogito”)

Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Zbigniewa Herberta „O dwu nogach Pana Cogito”

Leave a comment

Scenariusz 76. Ogród istnienia czy ogród śmierci? (Jarosław Marek Rymkiewicz, „Ogród w Milanówku, sen zimowy”)

Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Jarosława Marka Rymkiewicza „Ogród w Milanówku, sen zimowy”

Leave a comment

Scenariusz 85. Czytamy scenopis

Scenariusz lekcji poświęconej fragmentowi scenopisu opracowanego przez Jerzego Kawalerowicza na podstawie „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza

Leave a comment

Scenariusz 87. „Lasem” Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, czyli najkrótsza historia ludzkości

Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Krzysztofa Kamila Baczyńskiego „Lasem”

Leave a comment

Scenariusz 73. Fraszki Jana Sztaudyngera – czy tylko błahostki?

Scenariusz lekcji poświęconej wybranym fraszkom Jana Sztaudyngera

Leave a comment

Scenariusz 94. Językowe demaskowanie rzeczywistości (Stanisław Barańczak, „Pan tu nie stał”)

Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Stanisława Barańczaka „Pan tu nie stał”

Leave a comment

Scenariusz 91. Koniec? A co będzie później? (Czesław Miłosz, „Piosenka o końcu świata”)

Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Czesława Miłosza „Piosenka o końcu świata”

Leave a comment

Scenariusz 93. Poszukiwania pokoleń w poezji Boba Dylana

Scenariusz lekcji poświęconej utworom Boba Dylana „Odpowiedź unosi wiatr” i „Pukam do nieba wrót”

Leave a comment

Scenariusz 108. Poznawać samego siebie, uczyć się człowieka…

Scenariusz lekcji poświęconej wierszom Jerzego Lieberta *** [Uczę się ciebie, człowieku…] oraz „Morze i wino”

Leave a comment

Scenariusz 92. „Który skrzywdziłeś człowieka prostego…”

Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Czesława Miłosza „Który skrzywdziłeś”

Leave a comment

Scenariusz 98. Gdy się ludzi ocenia… (Marian Hemar, „Teoria względności”)

Scenariusz lekcji poświęconej fragmentom utworu Mariana Hemara „Teoria względności”

Leave a comment

Scenariusz 99. z kartą pracy. „Oskar i pani Róża” – opowieść o życiu i umieraniu

Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Érica-Emmanuela Schmitta „Oskar i pani Róża”. Uzupełnieniem scenariusza jest karta pracy

Leave a comment

Scenariusz 112. Hybrydy w kinie, czyli rzecz o krzyżówkach

Scenariusz lekcji poświęconej filmowym hybrydom gatunkowym

Leave a comment

Scenariusz 97. Dziwny zamek w Pirenejach

Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi René Magritte’a „Zamek w Pirenejach”

Leave a comment

Scenariusz 110. W krainie lansu i glansu, czyli dlaczego łzy w kinie płyną łatwiej?

Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Stanisława Barańczaka „Łzy w kinie”

Leave a comment

Scenariusz 18. Głoska, litera, sylaba

Scenariusz lekcji poświęconej przypomnieniu i poszerzeniu wstępnych wiadomości z fonetyki

Leave a comment

Scenariusz 23. Fonetyka pomaga pisać poprawnie

Scenariusz lekcji służącej doskonaleniu umiejętności z zakresu ortografii dotyczących przenoszenia wyrazów oraz pisowni samogłosek nosowych i przedrostków zakończonych na spółgłoskę

Leave a comment

Scenariusz 22. Kiedy Polak nie zrozumie Polaka? Odmiany regionalne polszczyzny

Scenariusz lekcji poświęconej gwarom i dialektom występującym w różnych regionach Polski

Leave a comment

Scenariusz 32. Treść i zakres znaczeniowy wyrazu

Scenariusz lekcji poświęconej znaczeniu wyrazów (realnemu i słowotwórczemu) oraz zagadnieniom treści i zakresu znaczeniowego

Leave a comment

Scenariusz 19. Inaczej mówimy, inaczej piszemy

Scenariusz lekcji poświęconej upodobnieniom fonetycznym i uproszczeniom grup spółgłoskowych

Leave a comment

Scenariusz 31. Opowiedz o tym pięknie

Scenariusz lekcji poświęconej synonimom, antonimom, homonimom i związkom frazeologicznym

Leave a comment

Posts navigation

← Older posts
Newer posts →

Archives

Meta

  • Zaloguj się
×

Wejdź do świata EDURANGI

Platforma edukacyjna ułatwiająca codzienną naukę oraz kontakt nauczyciela z uczniami.
60 000 materiałów edukacyjnych, generator sprawdzianów, prace domowe.

Załóż darmowe konto
Logo wsip

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne

Infolinia: 801 220 555, e-mail: wsip@wsip.com.pl

  • Numery dopuszczenia
  • Polityka cookies
  • Dane osobowe
  • Regulamin

Copyright © Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna

×
Logowanie
Przypomnij hasło

lub
× Podaj swój e-mail, aby przypomnieć hasło

Rejestracja dla Dyrektora

Jeśli chcesz się zarejestrować w serwisie wsipnet.pl - skontaktuj się z nami.

Infolinia: 801 220 555