Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi Diega Velázqueza „Panny dworskie”
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Scenariusz 65. Po co w języku neologizmy?
Scenariusz lekcji poświęconej rodzajom i funkcjom neologizmów
Scenariusz 55. z kartą pracy. Niezwykła podróż (Jonathan Swift, „Podróże Guliwera”)
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentom powieści Jonathana Swifta „Podróże Guliwera”. Uzupełnieniem scenariusza jest karta pracy
Scenariusz 49. Dlaczego smutno poecie? (Juliusz Słowacki, „Hymn”)
Scenariusz lekcji poświęconej „Hymnowi” Juliusza Słowackiego
Scenariusz 56. Poetycki testament (Juliusz Słowacki, „Testament mój”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Juliusza Słowackiego „Testament mój”
Scenariusz 50. Głos ma Maryla, czyli spotkanie z piosenką Mariana Hemara
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentowi utworu Mariana Hemara „Maryla”
Scenariusz 71. Przeznaczenie czy wybór – refleksje po lekturze „Praw i obowiązków” Tadeusza Różewicza
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Tadeusza Różewicza „Prawa i obowiązki”
Scenariusz 63. Wzdychadła, pensjonarki i śmietankowa babka, czyli perypetie pewnego sztubaka
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentom „Tędy i owędy” Melchiora Wańkowicza
Scenariusz 70. „Złośliwy liryk i czuły szyderca”, czyli Stanisław Jerzy Lec i świat jego utworów
Scenariusz lekcji poświęconej wybranym aforyzmom Stanisława Jerzego Leca
Scenariusz 72. O człowieku pełnym sprzeczności (Zbigniew Herbert, „O dwu nogach Pana Cogito”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Zbigniewa Herberta „O dwu nogach Pana Cogito”
Scenariusz 76. Ogród istnienia czy ogród śmierci? (Jarosław Marek Rymkiewicz, „Ogród w Milanówku, sen zimowy”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Jarosława Marka Rymkiewicza „Ogród w Milanówku, sen zimowy”
Scenariusz 85. Czytamy scenopis
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentowi scenopisu opracowanego przez Jerzego Kawalerowicza na podstawie „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza
Scenariusz 87. „Lasem” Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, czyli najkrótsza historia ludzkości
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Krzysztofa Kamila Baczyńskiego „Lasem”
Scenariusz 73. Fraszki Jana Sztaudyngera – czy tylko błahostki?
Scenariusz lekcji poświęconej wybranym fraszkom Jana Sztaudyngera
Scenariusz 94. Językowe demaskowanie rzeczywistości (Stanisław Barańczak, „Pan tu nie stał”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Stanisława Barańczaka „Pan tu nie stał”
Scenariusz 91. Koniec? A co będzie później? (Czesław Miłosz, „Piosenka o końcu świata”)
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Czesława Miłosza „Piosenka o końcu świata”
Scenariusz 93. Poszukiwania pokoleń w poezji Boba Dylana
Scenariusz lekcji poświęconej utworom Boba Dylana „Odpowiedź unosi wiatr” i „Pukam do nieba wrót”
Scenariusz 108. Poznawać samego siebie, uczyć się człowieka…
Scenariusz lekcji poświęconej wierszom Jerzego Lieberta *** [Uczę się ciebie, człowieku…] oraz „Morze i wino”
Scenariusz 92. „Który skrzywdziłeś człowieka prostego…”
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Czesława Miłosza „Który skrzywdziłeś”
Scenariusz 98. Gdy się ludzi ocenia… (Marian Hemar, „Teoria względności”)
Scenariusz lekcji poświęconej fragmentom utworu Mariana Hemara „Teoria względności”
Scenariusz 99. z kartą pracy. „Oskar i pani Róża” – opowieść o życiu i umieraniu
Scenariusz lekcji poświęconej utworowi Érica-Emmanuela Schmitta „Oskar i pani Róża”. Uzupełnieniem scenariusza jest karta pracy
Scenariusz 112. Hybrydy w kinie, czyli rzecz o krzyżówkach
Scenariusz lekcji poświęconej filmowym hybrydom gatunkowym
Scenariusz 97. Dziwny zamek w Pirenejach
Scenariusz lekcji poświęconej obrazowi René Magritte’a „Zamek w Pirenejach”
Scenariusz 110. W krainie lansu i glansu, czyli dlaczego łzy w kinie płyną łatwiej?
Scenariusz lekcji poświęconej wierszowi Stanisława Barańczaka „Łzy w kinie”
Scenariusz 18. Głoska, litera, sylaba
Scenariusz lekcji poświęconej przypomnieniu i poszerzeniu wstępnych wiadomości z fonetyki
Scenariusz 23. Fonetyka pomaga pisać poprawnie
Scenariusz lekcji służącej doskonaleniu umiejętności z zakresu ortografii dotyczących przenoszenia wyrazów oraz pisowni samogłosek nosowych i przedrostków zakończonych na spółgłoskę
Scenariusz 22. Kiedy Polak nie zrozumie Polaka? Odmiany regionalne polszczyzny
Scenariusz lekcji poświęconej gwarom i dialektom występującym w różnych regionach Polski
Scenariusz 32. Treść i zakres znaczeniowy wyrazu
Scenariusz lekcji poświęconej znaczeniu wyrazów (realnemu i słowotwórczemu) oraz zagadnieniom treści i zakresu znaczeniowego
Scenariusz 19. Inaczej mówimy, inaczej piszemy
Scenariusz lekcji poświęconej upodobnieniom fonetycznym i uproszczeniom grup spółgłoskowych
Scenariusz 31. Opowiedz o tym pięknie
Scenariusz lekcji poświęconej synonimom, antonimom, homonimom i związkom frazeologicznym