Scenariusze przedstawiają cele lekcji, metody i techniki pracy oraz zestaw materiałów dydaktycznych. Zawierają m.in. plany lekcji, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, instrukcje do przeprowadzenia eksperymentów, dodatkowe teksty literackie oraz zabawy ruchowe będące przerywnikami w trakcie zajęć. Scenariusze realizują wszystkie zagadnienia z zakresu edukacji: polonistycznej, etycznej, społecznej, przyrodniczej, matematycznej, muzycznej, plastycznej i technicznej. Na końcu znajdują się także scenariusze zajęć szachowych i scenariusze do „Lekcji programowania”.
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Scenariusz nr 12. Części mowy – przypomnienie
Scenariusz poświęcony przypomnieniu informacji nt. części mowy
Scenariusz nr 13. Hans Christian Andersen, „Pewna wiadomość”
Scenariusz poświęcony omówieniu baśni Andersena
Scenariusz nr 11. Ignacy Krasicki, „Malarze”
Scenariusz lekcji poświęcony omówieniu bajki I.Krasickiego „Malarze”
Scenariusz nr 10. Ignacy Krasicki, „Kruk i lis”, „Mądry i głupi”, „Słowik i szczygieł”, „Ptaszki w klatce”
Scenariusz poświęcony omówieniu bajek I. Krasickiego
Scenariusz nr 14. Maria Konopnicka, „Pieśń o domu”
Scenariusz poświęcony omówieniu wiersza M. Konopnickiej „Pieśń o domu”
Scenariusz nr 15. Stopniowanie przymiotników i przysłówków
Scenariusz nt. stopniowania przymiotników i przysłówków
Scenariusz nr 16. Eliza Orzeszkowa, „Legenda o Janie i Cecylii”
Scenariusz nt. „Legendy o Janie i Cecylii”
Scenariusz nr 19. Adam Mickiewicz, „Pan Tadeusz” (księga XII)
Scenariusz nt. obyczajów opisanych w „Panu Tadeuszu”: opis poloneza
Scenariusz nr 18. Adam Mickiewicz, „Pan Tadeusz” (księga II)
Scenariusz nt obyczajów panujących w domu Sędziego: śniadanie
Scenariusz nr 17. Adam Mickiewicz, „Pan Tadeusz” (księga I)
Scenariusz nt. zwyczajów panujących w domu Sędziego
Scenariusz nr 20. Pisownia rozłączna z przeczeniem „nie”
Scenariusz nt. pisowni rozłącznej z przeczeniem „nie”
Scenariusz nr 21. Kazimierz Przerwa-Tetmajer, „Śpiący rycerze”
Scenariusz nt. legendy „Śpiący rycerze”
Scenariusz nr 1. Małgorzata Musierowicz, „Kłamczucha”
Scenariusz nt. tekstu Małgorzaty Musierowicz, „Kłamczucha”
Scenariusz nr 23. Juliusz Słowacki, „W pamiętniku Zofii Bobrówny”
Scenariusz nt. wiersza „W pamiętniku Zofii Bobrówny”
Scenariusz nr 24. Maria Dąbrowska, „Kościuszce”
Scenariusz nt tekstu Marii Dąbrowskiej, „Kościuszce”
Scenariusz nr 22. Anna Kamieńska, „O pieśniach ludowych”; pieśni: „Lipka”, „Krakowiak”, „Zasiali górale”
Scenariusz nt. pieśni ludowych
Scenariusz nr 25. „Marsz, marsz Polonia”
Scenariusz nt. pieśni „Marsz, marsz Polonia”
Scenariusz nr 26. Pamiątki historyczne
Scenariusz nt. pamiątek historycznych
Scenariusz nr 30. Helena Adamczewska, „P’an-ku – twórca kosmosu”
Scenariusz nt. mitu „P’an-ku – twórca kosmosu”
Scenariusz nr 27. „Wojenna odyseja Antka Srebrnego 1939–1944. Obrona Grodna 1939 r.”
Scenariusz nt. komiksu „Wojenna odyseja Antka Srebrnego 1939–1944. Obrona Grodna 1939 r.”
Scenariusz nr 2.10 wskazówek dla czytelnika
Scenariusz nt. czytania książek
Scenariusz nr 28. Liczebniki
Scenariusz nt. rodzajów liczebników
Scenariusz nr 3. Mój profil. Bezpiecznie i kulturalnie w sieci
Scenariusz nt. bezpieczeństwa i kultury w internecie
Scenariusz nr 29. Przemysław Majewski, „Mam biało-czerwone serce”
Scenariusz nt. piosenki „Mam biało-czerwone serce”
Scenariusz nr 5. Opis obrazu – portret dziewczynki
Scenariusz dotyczący opisu obrazu
Scenariusz nr 67. Kornel Makuszyński, „Szaleństwa panny Ewy”
Scenariusz nt. tekstu „Szaleństwa panny Ewy”
Scenariusz nr 68. Różne rodzaje orzeczeń
Scenariusz nt. rodzajów orzeczeń
Scenariusz nr 54. Czesław Miłosz, „Przypowieść o maku”
Scenariusz nt. wiersza „Przypowieść o maku”
Scenariusz nr 69. Ludwik Jerzy Kern, „Muzyka”
Scenariusz nt. wiersza „Muzyka” Kerna