Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odpowiedzi do testu i zadań tekstowych z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń.
Archives
Wybieraj pomoce dydaktyczne, dzięki którym poprowadzisz jeszcze ciekawsze zajęcia. Wśród materiałów znajdziesz m.in. scenariusze lekcji i karty pracy.
Scenariusz lekcji 11.6. Znaczenie skrobi dla organizmów
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: znaczenie skrobi dla organizmów; reakcja charakterystyczna skrobi; wykrywanie skrobi w produktach spożywczych.
Scenariusz lekcji podsumowującej dział 9. Węglowodory
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odpowiedzi do testu i zadań tekstowych z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji podsumowującej dział 8. Sole
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odpowiedzi do testu i zadań tekstowych z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń.
Scenariusz lekcji podsumowującej dział 11. Substancje o znaczeniu biologicznym
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odpowiedzi do testu i zadań tekstowych z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń.
Karta pracy do lekcji 75 (powtórzeniowej). Dział 6. Wodorotlenki i kwasy
Materiał zawiera kartę pracy do powtórzenia wiadomości działu 6. oraz uzupełnioną kartę pracy.
Karta pracy do lekcji 120 (powtórzeniowej). Dział 10. Między chemią a biologią
Materiał zawiera kartę pracy do powtórzenia wiadomości działu 10. oraz uzupełnioną kartę pracy.
Karta pracy do lekcji 110 (powtórzeniowej). Dział 9. Pochodne węglowodorów
Materiał zawiera kartę pracy do powtórzenia wiadomości działu 9. oraz uzupełnioną kartę pracy.
Karta pracy do lekcji 90 (powtórzeniowej). Dział 7. Sole
Materiał zawiera kartę pracy do powtórzenia wiadomości działu 7. oraz uzupełnioną kartę pracy.
Karta pracy do lekcji 99 (powtórzeniowej). Dział 8. Węglowodory
Materiał zawiera kartę pracy do powtórzenia wiadomości działu 8. oraz uzupełnioną kartę pracy.
Karty pracy do Domowego laboratorium. Dział 8. Węglowodory
W pliku są zamieszczone karty pracy do wszystkich doświadczeń zaproponowanych w Domowym laboratorium do działu 8. Zawierają opis doświadczenia oraz zadania, które mogą być polecone uczniom jako praca domowa.
Karty pracy do Domowego laboratorium. Dział 6. Wodorotlenki i kwasy
W pliku są zamieszczone karty pracy do wszystkich doświadczeń zaproponowanych w Domowym laboratorium do działu 6. Zawierają opis doświadczenia oraz zadania, które mogą być polecone uczniom jako praca domowa.
Karty pracy do doświadczeń znajdujących się w dziale 6. Wodorotlenki i kwasy
W pliku są zamieszczone karty pracy do wszystkich doświadczeń znajdujących się w podręczniku w dziale 6. Zawierają opis doświadczenia oraz zadania, które mogą być wykorzystane w trakcie lekcji lub zadane uczniom jako praca domowa.
Karty pracy do Domowego laboratorium. Dział 10. Między chemią a biologią
W pliku są zamieszczone karty pracy do wszystkich doświadczeń zaproponowanych w Domowym laboratorium do działu 10. Zawierają opis doświadczenia oraz zadania, które mogą być polecone uczniom jako praca domowa.
Karty pracy do Domowego laboratorium. Dział 7. Sole
W pliku są zamieszczone karty pracy do wszystkich doświadczeń zaproponowanych w Domowym laboratorium do działu 7. Zawierają opis doświadczenia oraz zadania, które mogą być polecone uczniom jako praca domowa.
Karty pracy do doświadczeń znajdujących się w dziale 7. Sole
W pliku są zamieszczone karty pracy do wszystkich doświadczeń znajdujących się w podręczniku w dziale 7. Zawierają opis doświadczenia oraz zadania, które mogą być wykorzystane w trakcie lekcji lub zadane uczniom jako praca domowa.
Karty pracy do Domowego laboratorium. Dział 9. Pochodne węglowodorów
W pliku są zamieszczone karty pracy do wszystkich doświadczeń zaproponowanych w Domowym laboratorium do działu 9. Zawierają opis doświadczenia oraz zadania, które mogą być polecone uczniom jako praca domowa.
Karty pracy do doświadczeń znajdujących się w dziale 9. Pochodne węglowodorów
W pliku są zamieszczone karty pracy do wszystkich doświadczeń znajdujących się w podręczniku w dziale 9. Zawierają opis doświadczenia oraz zadania, które mogą być wykorzystane w trakcie lekcji lub zadane uczniom jako praca domowa.
Karty pracy do doświadczeń znajdujących się w dziale 8. Węglowodory
W pliku są zamieszczone karty pracy do wszystkich doświadczeń znajdujących się w podręczniku w dziale 8. Zawierają opis doświadczenia oraz zadania, które mogą być wykorzystane w trakcie lekcji lub zadane uczniom jako praca domowa.
Karty pracy do doświadczeń znajdujących się w dziale 10. Między chemią a biologią
W pliku są zamieszczone karty pracy do wszystkich doświadczeń znajdujących się w podręczniku w dziale 10. Zawierają opis doświadczenia oraz zadania, które mogą być wykorzystane w trakcie lekcji lub zadane uczniom jako praca domowa.
Scenariusz lekcji 64 (wprowadzającej). Lekcja organizacyjna
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Porusza zagadnienia m.in.: przepisy BHP na lekcjach chemii; system oceniania na lekcjach chemii.
Scenariusz lekcji 65 (bieżącej). Woda jako substrat reakcji chemicznych
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: aktywność chemiczna pierwiastków; wskaźniki stosowane w laboratoriach.
Poradnik nauczyciela. Świat chemii. Klasa 8
W pliku znajdują się scenariusze wszystkich lekcji z cyklu Świat chemii. Klasa 8 oraz niektóre karty pracy.
Scenariusz lekcji 70 (bieżącej). Kwasy wokół nas
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: występowanie kwasów; zastosowanie kwasów; kwaśne opady.
Scenariusz lekcji 66-67 (bieżących). Otrzymywanie kwasów, ich budowa i podział
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: sposoby otrzymywania kwasów; nomenklatura, wzory sumaryczne i strukturalne; budowa cząsteczek kwasów; podział kwasów na tlenowe i beztlenowe.
Scenariusz lekcji 72 (bieżącej). Właściwości wodorotlenków i ich zastosowanie
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: zabarwienie wskaźników w obecności zasad; właściwości higroskopijne wodorotlenków; właściwości żrące wodorotlenków.
Scenariusz lekcji 68-69 (bieżących). Właściwości kwasów
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: reakcje kwasów z metalami; roztwarzanie rdzy; właściwości żrące roztworów stężonych kwasów.
Scenariusz lekcji 71 (bieżącej). Zasady – wodne roztwory wodorotlenków
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: budowa i nomenklatura wodorotlenków; otrzymywanie wodorotlenków w reakcji metali aktywnych i ich tlenków z wodą; otrzymywanie wodorotlenków nierozpuszczalnych w wodzie.
Scenariusz lekcji 75 (powtórzeniowej). Wodorotlenki i kwasy – powtórzenie wiadomości
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Integralną częścią tego scenariusza jest karta pracy ucznia z zadaniami podsumowującymi.
Scenariusz lekcji 73-74 (bieżących). Dysocjacja elektrolityczna kwasów i wodorotlenków
Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: jony decydujące o odczynie roztworu; odczyn roztworu i jego miara; barwy wskaźników w roztworach o określonym odczynie.