Scenariusz lekcji podsumowującej dział 6. Wodorotlenki a zasady

Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odpowiedzi do testu i zadań tekstowych z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń.

Scenariusz lekcji 11.6. Znaczenie skrobi dla organizmów

Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, przykładowe realizacje poleceń z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia: znaczenie skrobi dla organizmów; reakcja charakterystyczna skrobi; wykrywanie skrobi w produktach spożywczych.

Scenariusz lekcji podsumowującej dział 9. Węglowodory

Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odpowiedzi do testu i zadań tekstowych z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń.

Scenariusz lekcji podsumowującej dział 8. Sole

Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odpowiedzi do testu i zadań tekstowych z podręcznika, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń.

Scenariusz lekcji 64 (wprowadzającej). Lekcja organizacyjna

Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Porusza zagadnienia m.in.: przepisy BHP na lekcjach chemii; system oceniania na lekcjach chemii.

Scenariusz lekcji 65 (bieżącej). Woda jako substrat reakcji chemicznych

Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: aktywność chemiczna pierwiastków; wskaźniki stosowane w laboratoriach.

Scenariusz lekcji 70 (bieżącej). Kwasy wokół nas

Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: występowanie kwasów; zastosowanie kwasów; kwaśne opady.

Scenariusz lekcji 66-67 (bieżących). Otrzymywanie kwasów, ich budowa i podział

Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: sposoby otrzymywania kwasów; nomenklatura, wzory sumaryczne i strukturalne; budowa cząsteczek kwasów; podział kwasów na tlenowe i beztlenowe.

Scenariusz lekcji 72 (bieżącej). Właściwości wodorotlenków i ich zastosowanie

Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: zabarwienie wskaźników w obecności zasad; właściwości higroskopijne wodorotlenków; właściwości żrące wodorotlenków.

Scenariusz lekcji 68-69 (bieżących). Właściwości kwasów

Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: reakcje kwasów z metalami; roztwarzanie rdzy; właściwości żrące roztworów stężonych kwasów.

Scenariusz lekcji 71 (bieżącej). Zasady – wodne roztwory wodorotlenków

Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: budowa i nomenklatura wodorotlenków; otrzymywanie wodorotlenków w reakcji metali aktywnych i ich tlenków z wodą; otrzymywanie wodorotlenków nierozpuszczalnych w wodzie.

Scenariusz lekcji 73-74 (bieżących). Dysocjacja elektrolityczna kwasów i wodorotlenków

Scenariusz przedstawia cel lekcji, osiągnięcia uczniów po zajęciach, metody i formy pracy, zestaw środków i materiałów dydaktycznych. Zawiera m.in. opis przebiegu lekcji, uwagi dotyczące pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwiązania zadań z zeszytu ćwiczeń. Porusza zagadnienia m.in.: jony decydujące o odczynie roztworu; odczyn roztworu i jego miara; barwy wskaźników w roztworach o określonym odczynie.